Luciastämning

image121


Tänkte bjuda på lite luciastämning här, själv fick jag mysig luciastämning på dagis på morgonen. Det är så härligt med naturliga spontana små barn som lussar  :)   och vad kul att det går att filma med ljud med min nya kamera!!  :)

Men det mysiga varade inte så länge, efter lussandet när det var dags för fika då klagade min son på ont i magen, efter två toalettbesök misstänkte vi att han fått magsjuka..  :S  Givetvis fick han följa med hem, men sen hände det  inget mer, han har ätit som vanligt och har varit hur pigg som helst. Sköööönt jag trodde nästan att det var vinterkräksjukan som hade tågat hem till oss för att ställa till det med våra planer inför helgen.

Kommentarer
Postat av: Syster

Falsk alarm... vilken tur!! Puh... finns INGET värre än kräksjuka.
Vill se filmen från dagisets lussande. Har inte sett en lucia på hela dagen. :S

2007-12-13 @ 18:27:10
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Sonja

Har bara sett lucia i tidningen...

2007-12-13 @ 19:02:34
Postat av: VT

Ingen lucia för mig heller. Min 12-åriga son var med i skolans lucia tåg. Men inte fick jag komma. Du är så pinsam.... Tack för det!

Trevlig helg!

2007-12-14 @ 08:44:43
Postat av: Myran

Hej...
vi var åxå på luciafirande igår (Juoksengi). Började i kyrakan med jättefint luciatåg (dom visar det på kabeltv-nätet här i kommunen), helt oootroligt vad barnen sjunger fint. Sen blev det fika på skolan med barnens julfest. Fiskedam, skyttetävlingar, gissningslekar mm mm. Mysigt värre!
/M

2007-12-14 @ 11:55:17
Postat av: Malin

Syrran: Ja tack lov att det var ett falskt larm.
Sonja: Hade inte ens din yngste ngt luciafirande?
VT: Ok det är nog bara att inse att den dagen kommer då man är pinsam.. Trevlig helg på dig med!
Myran: Det lät som ett toppenfirande! Jag kom och tänka på julfesterna vi hade på högstadiet och blev lite nostalgisk!

2007-12-14 @ 22:21:29

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0