Mer jul!

Helgen har varit trevlig och har bjudit på massor av julstämning. Vi har julpysslat både här hemma och hos kusin Johanna(=pysseldrottning). Vi har druckit glögg både hos Johanna och hos min syster vars födelsedag har firats. Vi har hälsat på min kära moster och hennes man i deras mysigt julpyntade hem, moster verkar gilla julpynt och tomtar precis som sin syster, min mamma. Vi har också plockat fram och pyntat granen till tonerna av julmusik (tyvärr kan vi inte ha riktig gran pga allergi i familjen). 

I stället för pepparkakshus gjorde vi i år Saras pepparkaksgran: 

 

image125

Foto: Jag

Tänk att det bara är en vecka kvar till julafton, känner mig lugn trots att jag inte ens är klar med julklapparna, det blir traditionsenligt några inhandlade i "sistaminutenpanik".

Kommentarer
Postat av: maria

Vilken fin gran!
Visst känns det knasigt nära jul nu..
Ha det gott!

2007-12-16 @ 22:02:09
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: EVA

Oj så fin den blev ! Jag väntar fortfarnade på att maken ska baka pepparkakorna...och det har han lovat att fixa i veckan !
***
Ha en fin start på veckan !
KRAM EVA

2007-12-17 @ 08:48:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: VT

Vilken tjusig gran! Vi har också haft en bra helg.
Druckit glögg och tagit det lugnt. En vecka kvar och sen får vi vara lediga. Mycket skönt!
God Jul och Gott nytt år på er

2007-12-17 @ 12:50:08
Postat av: Myran

Hej...tjusig gran.
/M

2007-12-17 @ 17:04:33
Postat av: moster k

oj vad du är pysslig och duktig
jag minns din första jul :) (nja det måste vara din andra du är ju född i oktober om jag inte är alldeles ute och cyklar)
du var runt 15 månader
och tomten var jag:)
du fick en röd lien gungstol.
jag minns du var inte så morsk av dig på den tiden.
Gungstolen ville du inte veta av ens , för det var ju det där tomten som kommit med den :-)

2007-12-17 @ 19:29:55
Postat av: Syster

Oj vad ni hinner! Å fint det blev. Skönt att slippa ta ansvar för ert pepparkakshusbygge i år. Minns att jag försökte mig på det ett år med mina pyssliga syskonbarn. Är inte så bra på sånt där. :S

2007-12-17 @ 23:15:39
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Ellasmamma

Vilken julig helg du haft, mysigt...vilken moster har ni besökt? Visste inte att tomtar gick i släkten...fniss. Vi har haft besök av farbror L och hans nya dam i helgen, vi fick fina tomtar av damen som hon tillverkat själv.

2007-12-18 @ 11:29:43
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Kusinen Marie N H

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!!
Fin julstämning du bjuder på! Jag och sonen Oscar var i gårkväll hos mamma o pappa och kollade på gamla diabilder. Jättekul! Det fanns fina bilder på oss 2 och roliga bilder på våra föräldrar när de gifter sig och andra tillfällen. Mycket skratt...
Stora julkramar/Marie

2007-12-18 @ 15:08:00
Postat av: Moster Ib

Vilket fint pepparkaksträd du bakat, du är så pysslig. Men stressa inte, det är inte bra.

2007-12-18 @ 20:07:27
Postat av: Malkin hälsar:

Maria: Tackar o bockar, ja nu är det NÄRA!!
Eva:Tipset om Saras gran hittade jag hos dig! Tack för det och för den snälla kommentaren.
VT:Tackar o God Jul på er med!!!
Myran: Tack, hoppas ni också hinner njuta av julen.
Moster: Jag har vissa minnen av hur livrädd jag va för tomten i de unga åren, försökte ställa stolar framför dörren så han inte skulle ta sig in tex! När man blev lite äldre började man förstå sambandet mellan tidningsköp och tomten!
Syster: Granen var mycket lättare än ett hus att bygga!!
Ellas mamma: ja tänk vad mycket positivt bloggen bidraget med, man har fått närmare kontakt med några släktingar , bla dig!!! Ja tomtar verkar vara ett tema i vår släkt.
Marie: vad skoj att du har kikat in här!!Vi önskar också er en God Jul o Gott nytt år. Kommer nog en hälsning på mailen oxå snart.
Moster IBW, med pysslandet kan jag koppla bort arbetets krav o stress, nej jag vet att det är farligt med stress och har därför vidtagit vissa åtgärder, vilket även syrran borde göra!!

2007-12-18 @ 22:48:15
Postat av: Gela

Tänkte också göra pepparkaksgran i år, men har helt enkelt inte hunnit och kommer inte att hinna heller, men det får bli ett annat år. Just nu håller jag på att storstäda hela huset. Usch, men det behövs verkligen.

2007-12-19 @ 18:33:23
URL: http://tallbodan.blogg.se
Postat av: saravillfara

Åh, vad superfin er gran blev!!
Nu blev jag inspirerad att göra en ny för i år :)

2007-12-19 @ 22:22:58
URL: http://saravillfara.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0