Trevlig tradition

Makens arbetsgivare har som tradition att bjuda in till familjefest i Stadsparken. Här minglar man med ett glas glögg, lussebullar och pepparkakor innan man får avnjuta den härliga föreställningen "Julkalendern" med Lule Stassteater. 


image110


Bild: Lånad från Kuriren

Detta är ett uppskattat arrangemang, inte minst av barnen som emellanåt tjöt av skratt under föreställningen.
I år handlade det om traditioner och kulturkrock, riktigt roligt handling faktiskt, kusin Stina från den stressade tomtefamiljen i storstan kommer på besök med en ceriserosa julgran under armen. :)

Festen avslutas med julklappar och godis till barnen. Hoppas att FF fortsätter bjuda oss på denna trevliga tradition! 

Om någon här i stan, som har mindre barn,  mot förmodan skulle ha missat denna trevliga julkalender så visas den varje dag fram till jul. Missa den inte.

Vill också meddela att nu är alla stjärnor på plats!  Det tackar jag min snälla tålmodiga make för. :)
 

Kommentarer
Postat av: maria

Så underbart fin stjärna i förra inlägget- och så AVIS jag är på snön utanför fönstret!!
Ha en bra kommande vecka!

2007-12-02 @ 22:35:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syster

Det är väl en mysig tillställning med adventsfirande i parken! Å dessutom med all snö som vi har i år också. Julmys... =)
Har själv under många år funderat på att se förställningen men antingen har man saknat julkänsla då snön lyst med sin frånvaro eller så har det varit kallt eller bara tidsbrist. :S

2007-12-03 @ 08:11:36
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: moster keb

näää vinter
längtar att ta fram gräsklipparn hihi

2007-12-03 @ 11:11:14
Postat av: Malkin

Tack maria! Ja vi är mycket rädda om snön vi fått, det är lite för varmt för att man skall känna sig trygg!
Syrran: Du kan låna min son om du blir sugen han ser den gärna en gång till!
Moster: visst har gräsklippning i solskenet också sin tjusning!

2007-12-05 @ 17:09:27
Postat av: Lisa

Julkalendern i stadsparken är så himla mysig, synd att jag inte bor närmare för då hade jag gått dit varje dag!

2007-12-09 @ 11:58:21
URL: http://mittlillahus.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0