Helgnöje!

Helgens stora nöje var givetvis besöket på min favoritaffär IKEA!
Vilken LYX att ha en hel dag till förfogande på IKEA tillsammans med en god vän!  :)

Ja, bara att umgås med en väninna på tu man hand en hel dag (i detta fall fr 08.30-19.00!!), hur ofta gör man det sen man fick barn? I mitt fall - alldeles för sällan. Nu hann vi både "surra", fnittra, äta, fika och shoppa tillsammans i lugn och ro:

Titta leta
drömma inspireras
fnittrigatrötta
                                  shoppa
                    

Så mitt tips till Er som har familjer, tveka inte att lämna familjen hemma, ta i stället med dig en god vän nästa gång du skall fara och shoppa, givetvis kan man även praktisera detta på andra affärer, utifrån egna intressen. Men lova att ta god tid på Er, det är det värt!

Blev det några inköp? Jodå, det var mycket som jag inte visste att jag behövde innan jag for !  ;)

Kommentarer
Postat av: Vicke

Låter som ett helt perfekt sätt att tillbringa en dag på. Härligt:D
Tycker mig känna igen även vänninan *blink blink* en annan gammal bekant;)
Ska bli så spännande att få se vad du har i kassarna, ljuslyktorna vet jag i alla fall.

2007-10-21 @ 22:24:11
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: maria

ÅÅ, dags att bege sig till IKEA snart ( på fredag kommer lönen...) Bara gå runt och inspireras och äta deras goda kotlett med Bearnessås.
Ha det toppen!

2007-10-22 @ 09:56:08
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: sonja

Jag fick god middag, stek med kulpotatis, beasås och grönsaker samt ett gott vin till...
En perfekt avslutning på en perfekt dag!
Syrran hade velat haka på...
Pojkarna var överlyckliga över plastbyttorna(!) och "garderobsdörrsförvaringen".

2007-10-22 @ 10:47:17
Postat av: Marit

Hej!
Bara 6 dagar kvar tills jag ska fara till IKEA. Jobbet ordnar en buss som man får åka med för endast 100:-
Perfekt då det är en bit till närmsta IKEA, (närmare bestämt 26 mil!)
Ska också fara med en god vän, det är nog det bästa. :) Sambon är inte alltför förtjust att gå i en och samma affär en hel dag.

Även jag har spanat in de oranga glasen som lyktor, de är ju bara såå fina! :)

2007-10-22 @ 12:32:14
URL: http://norrlandsliv.blogg.se
Postat av: Linda

Åh, vilken härlig resa. Jag skulle också verkligen vilja fara till IKEA. Håller på att renovera vardagsrummet och saknar nu en hel del (golvlampa, prydnadsdetaljer, snygga ramar till mina barns svartvita kort mm mm).

Ditt tips om att ta med en vän och shoppa med tror jag är kanon. Barnen och mannen blir snabbt uttråkade och då blir man genast stressad... inte skoj!!

2007-10-22 @ 15:53:05
URL: http://lindaskrypin.blogg.se
Postat av: Anna

Vi hann också med att se julpyntet efter en lång dag i baskethallen, samt hann äta kötbullar till middag, det var dock en snabbvisit, med inköp av många sorters ljus...
efter Övertorneås strömavbrott i lördags inser man att ljus sprider både värme och ljus när det blir kallt och mörkt

2007-10-22 @ 18:24:45
Postat av: fia

ser ut som du har haft en toppen helg .blir inspererad bara av att titta på dom fina bilderna . önskar dig en fin måndag

2007-10-22 @ 18:31:20
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Syster

Allt detta missade jag. :(
Men så står ju affären kvar och chefen blev ordentligt uppvaktad.

2007-10-23 @ 20:51:29
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Malkin

Tack till alla som kommenterar hos mig, det värmer!! Sonja: Tack för en trevlig dag, jag fick också god mat när jag kom hem(en gryta m fläskfile o ris).Roligt m uppskattn fr barnen! Fia: Kul att jag kunde inspirera dig!
Roligt att läsa i tidningen att "vårt IKEA" lockat dubbelt så många besökare än förväntat under första året!!

2007-10-23 @ 22:22:30
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0