Hett firande

Igår blev man ett år äldre igen, dock fortfarande på 30 + sidan!! Eller på ungdomssidan som någon sa på jobbet =).
Firandet skulle bli lugnt, inte många hade aviserat besök. Har några av mina närmaste vänner lite längre bort och några av de som normalt finns i stan var bortresta.

Men stundtals hettade det till rejält...bokstavligt talat.
Min dotter hade tänt ljusen i min nya ljusstake från Pentik för vi skulle strax sätta oss vid fikabordet.
Efter ett tag kommer Ebba rusande och undrar varför det luktar bränt.
Vi andra hade också känt lukten men antagit att det var ett värmeljus som slocknat som stod och osade.
Men icke sa Nicke, hyllan ovanför ljusstaken höll på att ta eld!!


image57

Foto: Jag

Vilken katastrof det hade kunnat bli om inte Ebba varit så uppmärksam och fått oss andra att reagera. Tack vare Ebba klarade vi oss undan med blotta förskräckelsen och några rejäla brännmärken på hyllan. TACK Ebba!!

Vill även tacka ALLA som på olika sätt (brev, e-post, sms, besök, telefonsamtal) uppmärksammat min födelsedag!  TUSEN TACK!

Sist av allt bjuder jag på en liten "barn är rara" story från igår:

Sonen frågar: -Mamma fyller du lika många år som pappa fyllde??
Jag: -Åh, nej mamma är YNGRE än pappa :).
Sonen: -Men pappa ser mycket yngre ut!
Jag: -Tack :(

Tro inte att han ångrade sitt uttalande idag när samtalet kom upp på tapeten, men han försäkrade mig att han gillade oss båda lika mycket. :)

Trevlig helg på Er!


Kommentarer
Postat av: Malkin

TACK Maria (www.majjanw.blogg.se) för tipset om att det inte gick att lämna kommentarer på detta inlägg, nu är det fixat!

2007-10-08 @ 08:33:30
Postat av: Maria

Klart man måste Gratta under rätt inlägg :) !!!
Ha det gott!

2007-10-08 @ 19:01:37
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syster

JÖSSES! Vilken tur ni hade (trots allt)! Kan tydligen inte lämna dig för eget firande. ;)
Kikar förbi senare i veckan.
Barn jaaa... ta det med en nypa salt.

2007-10-08 @ 19:29:34
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Syster

Duuu... Grattis i efterskott!

2007-10-08 @ 19:31:14
Postat av: Pialotta/Kaffebönan

Stort grattis i efterskott då:-)

2007-10-08 @ 21:47:51
URL: http://kafferasten.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0