Källardrömmar

Just nu pågår det inga renoverings- eller inredningsprojekt hemma hos oss. Vi har gått igenom det mesta av huset nu, vi har tagit lite i sänder sen vi köpte det för snart 9 år sen. Men vi har det "värsta" kvar, källaren..
På önskelistan står en större bastu, fräschare duschplats, wc och tvättstuga. Idag står duschen brevid tvättmaskinen och bastun är alldeles för trång. Jag tror inte att jag ljuger om jag säger att ingen uppfräschning skett sen huset byggdes för över 40 år sen, så det är verkligen dags nu.

I förrgår presenterade en entreprenör ett totalpris för hela entreprenaden, jösses vad dyrt!!!  :S

Nu skall vi gå igenom projektet i detalj för att se hur vi ev. kan få ned priset, vissa moment kan man t.e.x. göra själv. Visst kan man driva detta i egen regi och hyra in hantverkare där det behövs, MEN det är nästan hopplöst i dessa byggtider att som privatperson få tag på hantverkare, de vill inte ens lämna pris...och de dyker knappast upp när man behöver dem heller. Dessutom så skulle det ta mycket längre tid och slita hårt på familjelivet.

Ingen därute som känner en ledig och duktig hantverkare med passion för att bila i betong, dra nya avlopp, vatten- och elledningar?

Jag har i alla fall börjat med att ta "före bilderna", normalt brukar jag alltid glömma att fota innan vi sätter igång nya projekt, trots att jag älskar att se förvandligen med "före och efterbilder". 


                                          313466-32


Jag är antagligen  tokig som lägger ut foton på vår hemska källare som den ser ut nu, men kanske kanske kommer "efter bilderna" någon gång i framtiden?? Fast just nu känns det väldigt långt bort..

Kommentarer
Postat av: vt

Det är nog det jag också ska göra alltså lägga ut bilder på vårt badrum så kanske "han" också ser det jag ser....

Ha en trevlig helg!

2007-10-19 @ 10:40:33
Postat av: majjanw

Halloj!
Vad duktig du är med renoveringen här på bloggen. Jättefint! Du ser det var väl inte så svårt.
Ha en toppenhelg!

2007-10-19 @ 14:07:00
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Syster

Ser att du fixat till bloggen. Fint! Jag vill också! Du få visa mig vid tillfälle.

2007-10-19 @ 14:59:38
URL: http://nocas.blogg.se
Postat av: Malkin

VT: Ja tanken m bilderna är att "ni som läser detta" kanske kan sporra oss att slå till för så här eländigt kan vi väl inte ha det? Om jag skall erkänna så är det jag som måste övertygas, det är jag som räknar pengarna...maken som helst vill slippa jobbet tycker att det bara är att slå till!

2007-10-19 @ 16:08:00
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: Syster

Klart ni ska nappa på erbjudandet! Det kommer bli suuuper.

2007-10-20 @ 10:05:16
URL: http://nicas.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0