Vårdad

Efter inlägget blev publicerat fick jag precis en kommentar från den riktiga fotografen, syrran, inser plötsligt mitt misstag!! Jag är diskvalificerad från tisdagstemat denna gång, jag kan väl knappast påstå att jag själv tagit fotot vilket är ett av kraven för deltagandet...Nåja "generös" som jag är så bjuder jag på storyn och blundern!! ;)


Dagens tisdagstema är vårdad = ganska klurigt!! 

Kommer genast på en massa som jag har som är ovårdat.. t.ex...

- ovårdade blommor (såå trist att byta blomjord)
- ovårdad bil (jämfört med tiden innan barnen då maken putsade på den jämt!)
- ovårdade ord kan poppa ur min mun ibland * skäms* 
- ja även barnen uppför sig stundtals ganska ovårdat (trots att vi försöker vårda dem ömt)


.. men nu var ju temat vårdad! Vad har jag som är vårdat?

Ja, en vårdad relation med maken!! Har man varit tillsammans i snart 21 år och gifta i 10 år, då måste väl relationen vara vårdad?

                             image59


Om någon undrar hur vi vårdat vår relation, så är det knappast det vanliga *typ* romantiska middagar på tu man hand eller med blommor och överraskningspresenter, nej för sånt är vi faktiskt ganska dåliga på, båda två. Vi glömde t.o.m. att uppmärksamma vår 10-åriga bröllopsdag härom veckan.. *skäms igen*

Men bröllopsdagen kan vi fira lite i efterskott, kanske tillsammans med ett annat par vi känner som jag har för mig också missade sin 10 åriga bröllopsdag i somras? Samma par som vi snart skall "göra" Stockholm med.

Hur vårdar vi då vår relation? Jo, genom "de småsakerna" i vardagen, tex så gillar jag att få fotmassage och så tycker jag att det är toppen att slippa tanka bilen.. hmm fick precis ett eget tankkort m posten igår, vad skall detta betyda?? 

Nej, bäst att börja "vårda i säng" barnen så kan jag vårda maken sen ;)...måste fråga om det där med tankkortet oxå..


Kommentarer
Postat av: Syrran

Bra igen! Harkl... du glömde visst skriva ut fotografens namn. :)

2007-10-09 @ 19:18:42
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Sarah

Du har så rätt! Man måste vara rädd om och vårda sina relationer!

2007-10-09 @ 20:07:08
URL: http://sarahpersson.blogspot.com
Postat av: EVA

Visst är det viktigt att vårda sin relation.och har man som vi varit tillsammans i snart 18 år varav 13 som gifta.så har man nog gjort det ganska bra...hihi !
*
Ha en fortsatt fin tisdagkväll !
KRAM EVA

2007-10-09 @ 22:03:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Vicke

*Ler* trots att du bröt mot reglerna och la in en bild du omöjligtvis kan ha tagit utan att vara väldigt vig;) Så tycker jag att det var en suverän tolkning för relationer ska man vårda!

2007-10-09 @ 22:14:35
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Ellasmamma

Kul att hitta dig, det var länge sen sist. Jag har inte heller bloggat så länge, men tycker det är superkul. Vi kanske borde ordna en kusinfest i Tornedalen under semestertid så får även killarna vara med.

2007-10-10 @ 08:14:30
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: sonja

Underbart..!
Var får du dessa underbara idéer till dina tisdagsteman?
Jag tror du har en latent romantiker inom dig..!

2007-10-10 @ 11:37:52
Postat av: Frida

Det var en rolig tolkning!

2007-10-10 @ 11:45:27
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Malkin

Vicke: Ja tänk så tokigt det blev, jag var så fokuserad på hur jag skulle tolka temat att jag helt glömde bort att fotot skulle vara taget av mig själv..nåja de som känner mig vet ju att jag är rätt virrig ibland.
Sonja: Temat hittar jag inte på själv, bara hur jag skall tolka det.
Ellas mamma: Kul att hitta sin kusin på tisdagstemat!!
Tack till er och till alla ni andra som också tog er tid att lämna en kommentar hos mig, jag blir jätteglad för alla kommentarer jag får!!!

2007-10-10 @ 23:23:53
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0