Weekend i hufvudstaden

Då var man hemma igen efter en trevlig weekend i huvudstaden. Tiden går fort när man har skoj, men det är också skönt att komma hem (en del av tjusningen med miljöombyte).

Här får ni ta del av min resa och av några av mina foton. 

              
image79


Foto: På promenad genom stan

Oj vad vi har promenerat, stundtals hade jag mycket onda och svullna fötter, men det blir riktigt kul att fylla i stegen i stegtävlingen på jobbet!
Själv har jag bla promenerat 3 ggr mellan söder, via gamla stan till/från City. Vädret var inte det bästa för att ta vackra bilder av stan, det var ganska grått som ni ser, men temperaturen har varit behaglig. 

Kusin
                                             
Foto: Min kusin med sina hundar Maya o Alva (läs mer om dem på www.saltstankets.se  )

Vi hann också med att träffa några släktingar till mig. Vi blev hämtade av min farbror och spenderade ett par timmar hemma hos honom ute på Saltarö, mina kusiner kom också dit. Kul att ses, blir inte så ofta. Vi blev bjudna på (mycket god) smörgåstårta och vin! :)

                              
Hosteria Tre Santi

Här avnjuter vi en mycket god 4 rätters middag med gott vin på en Italiensk restaurang, Hosteria Tre Santi på Söder. "Flickan" i mitten är min svägerska (makens storasyster) hon har guidat oss runt i "hennes stadsdel på Söder", där vi även bodde, närmare bestämt på Scandic Malmen på Götgatan. 

                             
Shopping

Givetvis shoppade vi också! De här fotona är tagna på en Indiska butik i Gamla stan, vilken charmig lokal!! Shoppingen och lunchen drog lite ut på tiden så vi fick verkligen skynda oss till nästa evenemang...

                               
Orup o Lena


På Chinateatern avnjöt vi en föreställning med Orup och Lena, den var jättebra! De bjöd verkligen på sig själva i denna humoristiska föreställning. Ok vi hade inte de allra bästa platserna men så är det när man inte är ute långt i förväg, eller utnyttjar "sina kontakter" som vi i och för sig inte hade koll på att vi hade ;) .

                    
image86


Efter föreställningen drack vi några Cocktails hos svägerskan innan vi avnjöt ännu en lyxig middag på Jimmys Steakhouse

På hemresan spånade vi tillsammans med våra reskamrater på en ny minisemester, vi tyckte att en Spa-weekend skulle passa oss, med mycket relax och massage, men helst ingen tång till middag.. Fast det kanske blir för avkopplande för en viss man i sällskapet?

Vi får väl se om och när det blir av, nu får vi nog ligga lite lågt med nöjen ett tag och låta börsen återhämta sig lite.
(Inlägget hamnade i katergorin Vardagslyx, fast för mig var detta nog mer än vardagslyx, snarare ren och skär lyx..men någon sådan kategori har jag inte lagt upp)

Sist av allt vill jag tacka våra barnvakter, mommo och moffa, TUSEN TACK!!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Och det verkar som ni har haft en underbar helg, en sån man lever på länge..!
Var ju oxå i hufvudstaden i helgen, men såg inget av stan, då vi var hos H's släktingar och orsaken till besöket var en trevlig 40 års fest.

2007-10-30 @ 11:34:37
Postat av: Syster

Ah... ni verkar ju haft hur toppen som hellst!! Inläggen blir så målande av alla foton. Nice!

2007-10-30 @ 15:50:28
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Vicke

Så härligt att komma bort från vardagen några dagar och få njuta. Ni verkar haft en toppenhelg med alla ingridienser man behöver för det:)
Bra namn Vardagslyx passar perfekt för det är verkligen det det är!

2007-10-30 @ 21:42:53
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Anna

Ser ut som en trevlig helg!
Här hittar du instruktion om hur du gör en pappersstjärna:
http://www.skapligtenkelt.se/stjarna/stjarna.htm

2007-10-30 @ 21:51:13
URL: http://hallakulle.bloggagratis.se
Postat av: C

Efter att ha läst din rapport från Stockholm så har jag bestämt mig...... Jag SKA med på nästa resa!!!! :-)

2007-10-31 @ 06:19:07
Postat av: maria

Vad glad jag är att du hade så kul och trivdes så bra ( här) trots svullna fötter.
Hoppas jag får se Luleå ( jag tror att det är där du bor) någon gång i livet.
Kram.

2007-10-31 @ 17:22:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Ellasmamma

Ni verkar ha haft enskön helg...jag tror defintivt på SPA nästa gång, det låter avkopplande.

2007-11-01 @ 14:03:26
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Malkin

Sonja: Ja det här får vi lov att njuta av ett bra tag framöver! Mm konstigt vi skall också på en 40 års fest snart, vart tog alla 20 o 30 års fester vägen?? Haft en skön singelvecka el har du jobbat för hårt?
Syster: ja visst är det skoj med foton!!
Vicke: Ja lyxigt värre, promenerade förbi "ditt hotell" och fikade på Vetekatten oxå!!
Anna: Tack för länken! Kul att du kikat in hos mig.
C: Visst får du hänga med, statistiskt sett blir det om ca 10 år igen ;)
Majjan: hur långt norrut har du varit? Luleå är rätt.
Ellas mamma: mm spa vore härligt, m mycket massage!
Tack alla snälla som lämnar kommentarer hos mig, det är verkligen uppskattat !!!!!!!!!!!!!

2007-11-01 @ 20:11:01

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0