Kontroll- och stegjakt

Under helgen som varit kunde vi inte klaga på vädret, det har varit superväder, soligt och varmt.

I går  kände vi för att göra en utflykt och då kom vi ihåg "orienteringskitet NATURPASSET" som vi köpte i våras (på apoteket), 30 kontroller i skogen att söka efter med karta o kompass.


Det var JÄTTESKOJ!  :) Vi hann med 5 kontroller (innan minstingen började bli trött,) 4 st hittade vi men den 5 e skärmen, den måste varit stulen..!? :(


Så förutom ett spännande äventyr i solskenet, (jodå det var faktiskt spännande emellanåt, tex när man tog sig över små bäckar, genom snåret och guidade andra orienterare rätt som antagligen haft kartan upp och ner?) så fick jag ihop massor av steg till stegtävlingen! HURRA! :)


Vi kommer absolut att åka ut och leta fler kontroller om tillfälle ges före den 15 oktober då säsongen tar slut för i år.


Orientering


Nu är jag tvungen att ta bloggledigt i några dagar...åker bort igen. Tyvärr missar jag denna veckas tisdagstema.  *Snyft*


Kommentarer
Postat av: Syster

Wow... vad roligt! Jag vill också! Har alltid gillat att orientera. Synd det inte blivit något sen skoltiden.

2007-09-24 @ 22:03:52
Postat av: Vicke

Vad kul att göra utflykten lite roligare genom spännande orientering. Tur att jag inte var med skulle gått vilse värdelös på kartor och att orientera mig;)
Ha en bra resa! Var det nu ni skulle till huvudstaden?? Vi åker dit på fredag härligt:D

2007-09-24 @ 22:07:45
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Luna

Det där lät som en grej för mig! Vilken rolig idé.

2007-09-25 @ 11:12:19
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: VT

Orientering??? Kom förbi på en kaffe istället = )

2007-09-26 @ 14:55:02

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0