I helg..

..var det dags att infria ett löfte till barnen och ratta Volvon mot Leos lekland.

image183

Även jag provade efter påtryckningar från barnen att krypa, klättra och kasta mig ut från de högsta rutschkanorna, ganska kul faktiskt. Mycket bättre än karuseller på nöjesfält i alla fall, för då mår jag illa. :(

Det var bra ordnat även för de vuxna som inte vill åka rutschkana osv, det fanns soffor att sjunka ned i, tidningar att låna om man inte hellre ville se på tv eller surfa på nätet.

Annars så har vi bl.a. ätit gott i helg, vill tipsa om en färdig köpesdessert som är onödigt god :

image184


En italiensk dessert i riktiga glas från Sias "Glenn Strömberg kollektion". Glasen är fina och kan tex användas till Pannacotta!

Ännu en helg har susat förbi i raketfart.

Kommentarer
Postat av: lotta

mmmums, den sag god ut, heter den dama nera? aldrig hört om den innan, men den matse provas!

2008-04-07 @ 08:43:45
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: IBW

Vad skojigt ni haft. Visst har du och din syster varit med oss till Leksands sommarland, när ni var något mindre?

2008-04-07 @ 10:55:11
Postat av: Sonja

Kan också konstatera att helgen svischade förbi, din tidigare nämnda chokladkaka var riktigt smarrig...! Och den sätter sig nog inte runt midjan ev att grädden till gör det...

2008-04-07 @ 11:22:44
Postat av: keb

oj
Ni verkar ha haft en mysig helg!
Efterrätten såg verkligen smarrig ut såntfår jag bara avnjuta på bild hädan efter. och det blir enbart grönsaker på österåsen får inte ens dricka kaffe där.
ser framemot det faktiskt......

2008-04-07 @ 11:28:12
Postat av: Paula

Det lät som en mysig lekhelg!
Jag hittade min tatuering på nätet på en tattoo-sida där jag bläddrade. Ville ha något mustigt, kvinnligt och naturligt och blev jättenöjd. Fast jag skulle vilja ha en liten djävul också, hihi
Jag är finlandssvenska från början, född o uppvuxen i Hfors. Lärde mig faktiskt inte finska förrän jag började plugget! Jag pratar riktigt mumin-språk som Mark Levengood om jag vill, men mitt vardagsspråk är uppblandat med både stockholmska o dalmål. En salig blandning med andra ord...
Vaknade i morse o var förskräckt över allt det vita...men, som gubben snällt erinrade mig om, för femton år sedan flyttade vi i Stockholm den 15 april i snöstorm...
Ha en fin början på veckan/Kram

2008-04-07 @ 13:57:02
URL: http://paulaz.se
Postat av: EVA

Åhhh så himla gott det såg ut ! Måste kolla om de kan köpas här också...
Ska fundera lite på utmaningen...men jag antar den helt klart !
***
Ha en underbar start på veckan !
K R A A A M från EVA !!!

2008-04-07 @ 15:05:15
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Syster

Nej inga nya intressanta objekt.

Det riktigt lyser om barnen. Deras helg måste varit toppen! (Får lite dåligt samvete som prioriterat det egna)

2008-04-08 @ 09:36:00
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Anonym

Lotta: Yes Dama Nera var namnet, men det fanns fler varianter som jag inte provat.
IBW: Tyvärr jag minns inte Leksands lekland..
Sonja: Kul att kakan smakade!
KEB: Sorry att jag frestar, jag skall skärpa mig lovar.
Paula: Du får filma när du pratar på finlandssvenska o publicera den på din sida så vi/jag kan njuta av dialekten!! Tycker det är så läckert!
Eva: Ingen stress m utmaningen, men det blir skoj o se hur du tolkar.
Syster

2008-04-08 @ 12:28:20
Postat av: Malin svarar

Det gick lite för snabbt på förra kommentaren, fick inte med att det var jag som "svarar" och så ville jag säga till min syster att jag inte förstår vad hon har dåligt samvete över.

2008-04-08 @ 12:29:39
Postat av: keb

*s* det gör inget att du frestadeobjektet var ju vackert att fota.sen är ju det att man måste leva med frestelserna runt omkring sig trots att man vägare för mycke that´s life*s*

2008-04-08 @ 12:49:51
URL: http://kebibw.blogg.se/
Postat av: Syster igen

Det fördes på tal om att moster ev skulle ta med barnern på Leo´s lekland. Lovade att kika i min almanacka... tyvärr har prioriteringarna varit annat. (Därav lite dåligt samvete)

2008-04-08 @ 15:16:29

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0