Annorlunda besök

Idag har jag haft sällskap av en mycket vacker och ovanlig dam på jobbet. Normalt är hon mycket social, pratsam och stundtals ganska högljudd, men idag var hon mycket lågmäld, antagligen trött efter den långa resan och av besöket hos doktorn.  Efter jobbet hälsade hon på hemma hos oss. Vad kul att hon gillade middagen som bestod av spaghetti och köttfärsås.  
 
Givetvis passade vi på att fotografera den stiliga donnan, det är ju inte varje dag en goja hälsar på!


image130


Casper är en gulhövdad Amazonas (var det så man sa Myran?), det senaste tillskottet i familjen R.
Hon pratar några ord, visslar Gubben Noa, busvisslar och skrattar gott likt en gammal tant. Ja hon är en riktigt rolig dam... om man bortser att hon hade mage att bajsa på soffan, utan att se det minsta ångerfull ut ! ;)

Vi ställer gärna upp som barnvakt fler ggr!

Kommentarer
Postat av: keb

oj !!
hon blir väl inte länge hos er!?
jag och fåglar du vet...:-)
men
vavker fjäder dräckt hade hon....
det måste jag erkänna.....

2008-01-15 @ 22:43:01
Postat av: keb

oj !!
hon blir väl inte länge hos er!?
jag och fåglar du vet...:-)
men
vacker fjäder dräkt hade hon....
det måste jag erkänna.....

2008-01-15 @ 22:45:01
Postat av: keb

du ser :-) jag stammar bara jag ser fåglar på
bild:-)
blir dubbla kommentarer av samma sak ...

2008-01-15 @ 22:46:50
Postat av: Syster

Oj, vilken fräck primadonna!!

2008-01-16 @ 07:57:07
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Myran

Visst é hon fin. Tackar för att ni ställde upp. Gulpannad Amazon om jag ska vara petig. Men det är jag ju inte!;-) Papegoja räcker bra...hon verkade jättenöjd att komma hem....vi kanske tar upp er på orden med "fler gånger". Ber om ursäkt för missödet i soffan....

2008-01-16 @ 08:01:20
Postat av: Paula

Gillar bilden, men att vara djurvakt till en fågel, njae, jag har fågelfobi!
Tror det är dom hemska klorna som gjort det, och att ögonen inte visar vart dom tittar...detdär lät nog knasigt, men jag menar, man får inte ögonkontakt..
Ryser när jag ser ditt bokslutsarbete, precis så hade jag det i många år, inget jag saknar direkt..
Hoppas din dag blir fin i alla fall!

2008-01-16 @ 13:21:15
URL: http://paulaz.se
Postat av: Ellasmamma

Vad har ni planerat för lördagen? Kanske vi kan komma upp så kan vi träffas och fika någonstans.

2008-01-16 @ 20:30:34
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: maria

Jag tror att bajs i soffan är en artighetsfras, efter att ha i famnen genom åren...
Härliga färger den har!
Ha det gott!

2008-01-17 @ 19:38:28
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: IBW

Samma färg som fågeln som ni adopterade från oss, "Pelle", hette den så???? (Det är mycket länge sedan kanske 25 år sedan)

2008-01-17 @ 20:23:27
Postat av: Ulla

Vad roligt! Att vara barnvakt till en papegoja. Vilken tur att hon gillade maten. Men, vem kan inte gilla speghetti och köttfärssås? Ha en skön fredag

2008-01-18 @ 06:15:28
Postat av: Malin svarar

Jepp det var skoj att umgås lite med Casper! Och fläcken i soffan är ett minne blott! Tack för alla kommentarer!!!

2008-01-19 @ 22:06:44
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0