Bacillerna härjar nu..

Nu har bacillerna blivit elaka hemma hos oss..  Förkylning, hosta och feber lyckas de med att ordna. Dottern har precis tillfrisknat men idag fick vi istället hämta hem sonen från dagis. 
Men det tristaste av allt är att de också bet min moster som var och hälsade på oss i helg. Hon som drog vidare på sin norrlandsturne för att umgås med sin syster och träffa fler släktingar blir tvungen att vända hemåt, jag förstår henne är man sjuk vill man hem till sin egen säng.
Nu håller vi bara tummarna att inte fler från vår trevliga släktmiddag i söndags insjuknar.

Själv känner jag mig också väldigt sliten.. skulle bli förvånad om jag kan orkar stå emot de elaka bacillernas angrepp.


Kommentarer
Postat av: Vicke

Det var inge vidare, krya på er!

2008-01-22 @ 22:15:41
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Ellasmamma

Trist med alla baciller som härjar...jag börjar verkigen längta efter sol och ljus som gör våra immunförsvar ihärdigare. Hoppas att ni andra inte insjuknar och att det fort går över. Faster KEB får vi träffa nån annan gång.

2008-01-22 @ 22:23:23
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Syster

Aj, aj, aj... låter inget vidare. Håller verkligen tummarna att det stannar där. :S
Lagom till helgen har man väl svaret.
Krya på er!!

2008-01-23 @ 07:38:41
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Anonym

Det låter inget vidare, vi har yngsta lite snorig och hostig bara, annars har vi klarat oss, peppar, peppar...
Men du brukar ju alltid illustrera dina blogginlägg med bilder, var är bilden....;)?
Krya på er, ät frukt och vila lite extra!

2008-01-23 @ 09:08:45
Postat av: Sonja

Föregående inlägg var från mig, vet inte varför avsändaren försvann...!

2008-01-23 @ 09:10:07
Postat av: Anna

Här har Kalle insjuknat, och vi (Linnea och hennes polare) är nog de som smittat Emma i första svängen.
Även Janne börjar känna sig krass nu, jag sliter på jobbet så länge jag är på benen....

2008-01-23 @ 18:45:34

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0