Min egen EFIT!

EFIT står för Ett foto i timmen, precis som tisdagstemat finns en sida dit man kan länka sin "EFIT". MEN MEN jag kollade inte upp detta så noga innan jag bestämde mig för att göra det just idag då jag är ledig. En "riktigt EFIT" skall visst göras på speciellt utvalda dagar. Men det spelar mindre roll för mig, nu är den gjord och jag undrar om det blir fler ggr, nästan lite stressigt att hinna med...

Kl är 07.00 gumman skall väckas, hon är ingen "morgonmänniska".

image136


08.10 Plogvallen måste skottas bort, tur att jag fick hjälp av den yngre mannen i mitt liv, den äldre huttrar under täcket med feber, han tog visst helt slut efter gårdagens skottning??  ;)

image137


09.10 Såå skönt det skall bli med ett bad!! Det är jobbigt att skotta...

image139


10.15 Blå himmel och sol, det var inte igår...för igår var det snöstorm. Nu drar vi och handlar.

image138


11.30 På hemvägen efter att vi handlat får A posta brevet med anmälan till skolan, -"lite läskigt" tyckte han själv.

image140


12.45 Kunde inte längre stå emot semlorna på affären, denna lite demolerade intogs efter lunch. Inte av godaste sorten, men helt ok.


image141


13.45 nu inne på stan, ett par ärenden kvar att fixa. Snöhögar överallt.

image142


14.55 Hemma igen, äntligen vita tulpaner!

image143


16.00 Investerade i nya handdukar till badrummet idag.

image144


17.00 Nu väntar vi på att middagen skall bli klar.

image145


18.00 Middagen undanstökad nu väntar en kväll i tv-soffan.

image146


Här avslutar jag min första och kanske ? sista EFIT.

Vill önska alla som orkat igenom min dag en TREVLIG HELG!  Föresten ni andra också!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Även lediga dagar har en förmåga att bli nog så intensiva, men ni verkar ha hunnit med en hel del.

2008-01-25 @ 21:54:16
Postat av: Ulla

Såklart jag orkade mig igenom din dag. Alltid kul att höra och se vad bloggvännerna haft för sig. Önskar dig en go lördag! Ps vad mycket snö ni har. Härligt. Här regnar det bara Ds

2008-01-26 @ 10:39:58
Postat av: keb

mysig hon ser under täcket lilla E
och A en sån kille!
som skottar då inte pappa kan härligt med barn
Känns så¨bra att fått träffa dom
ge dom en stor kram från mig!

2008-01-26 @ 10:44:03
Postat av: Ulla

Länka på!

2008-01-26 @ 11:24:04
Postat av: Ninni

Så härligt att se att det finns så mycket snö! Kunde ni kanske skotta ner ett lass häråt kanske?!?
Ha en bra helg!

2008-01-26 @ 13:16:45
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Soffie69

oj va snö ni har,vilken kul grej det där med efit.
ha en bra kväll...

2008-01-26 @ 18:32:27
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Syster

Superroligt att följa din dag!!

2008-01-26 @ 21:36:10
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Paula

Visst kan det tyckas jobbigt att komma ihåg varje timme,,,men det är jättetrevligt att se din dag, o du kommer kanske tycka det är kul att blicka tillbaka om några år!
Önskar dig en fin ny ljusare vecka!

2008-01-27 @ 17:05:47
URL: http://paulaz.se
Postat av: Myran

Hej...hade gärna varit med under din dag.
Här är det som vanligt...tror jag. Snön ligger iaf kvar och jag hör till dom som vill att den stannar ett tag. Kram M

2008-01-28 @ 13:08:26
Postat av: Malin svarar:

Ja Sonja du har så rätt!
Ulla, tack, jag har länkat nu.
KEB; Ja nu kan du föreställa dig barnen då du hunnit umgås o lära känna deras egenskaper! Kramarna är vidarebefordrade.PS Arvid köpte sitt tv-spel nu när pengarna räckte!!! DS
Ninni: ok vi skall inte vara snåla, skall ordna med ett lass!!
Soffie: Kul att du kikade, prova att göra en EFIT som Paula sa: Roligt att själv kunna se tillbaks på en vanlig dag, illustrerad med foton.
TAck Syrran!
Tack Paula, du har nog helt rätt!!
Myran: Ja det hade varit trevligt om du var med! Jag håller med dig snö vill vi ha, ett par mån till!

2008-01-28 @ 20:15:04
Postat av: Nilla

Min dotter börjar skolan i höst. Har nyligen postat!
Snygg overall förresten! ;-)

2008-01-29 @ 19:05:44
URL: http://tankebubblor.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0