Moster har kommit!

Har inte hunnit med bloggen i veckan som varit väldigt intensiv, har nästan jobbat över alla dagar, men nu är bokslutet klart HURRA!!!! Så from måndag är det 2008 även på jobbet, med ny organisation och ny chef, det tar nog ett tag innan vi kommit in i rutinerna igen. 

Men nu är det helg och igår kväll kom en av mina kära mostrar, "KEB" som vi kallar henne i bloggvärlden. Titta vad hon bl.a. hade med sig i väskan!  

 

image133


Jättegott te (jo vi har redan smakat) och choklad!! TOPPEN =) Jag minns min mormor som alltid hade med sig något i väskan när hon kom och hälsade på oss när vi var små, ibland fick vi karameller andra gånger kunde hon dra upp en lax ur väskan!

Vi har inga direkta planer för dagen än, tyvärr har min dotter blivit sjuk, hoppas verkligen att hon är frisk i morgon och att ingen annan insjuknat så att vi alla kan åka norrut till min andra moster IBW där vi skall äta och umgås.

Vill önska alla som tittar in här en TREVLIG HELG!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Alltid roligt med presenter!

2008-01-19 @ 08:10:40
URL: http://CarolineAnnaMaria.blogg.se
Postat av: Syster

Grattis till bokslutet!!! Alltid lika härlig känsla...

Minns också mormors presenter eller godispengar. Men en lax(!!).. hahaha.. det minns jag inte. Oj, vad jag skämdes när jag "fick" med mig morfars kortlek en gång. Den var så fin! Korthaj redan då.=)

2008-01-19 @ 10:06:08
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: IBW

Hej
KEB. Välkommen till norrbotten, i Luleå har du ju bott en gång i tiden. PAssa på och titta på dina välkända gator.
Malin. Hoppas verkligen att dottern blir frisk, eller mår bättre i morgon. Det är ju många som har halsfluss med halsböld (jobbar på vårdcentral).
Syster. KAn det tänkas att det var kortleket som jag hade köpt, jag brukade köpa kortlek till present och speceillt ett kortlek var han mycket rädd om, togs fram bara vid speciella tillfällen.

2008-01-19 @ 10:28:53
Postat av: IBW

Fina paket. Konstigaste presenten som jag och PEW fått en gång av en bekant till oss, det var när vi fick en halv gris inslängd på köksbordet två dagar före jul.

2008-01-19 @ 10:31:14
Postat av: maria

Det blir mycket tedrickande dessa gråa ( här mycket blåsiga dagar).
Trevlig helg!

2008-01-19 @ 11:20:44
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Carina

Kan ha varit den fina kortleken... minns att jag fick lämna den fina kortleken i retur och skämdes såååå.

2008-01-19 @ 17:57:51
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: keb

Tack gör mig.
Det var jätte roligt att träffa er!
hoppas ni kommer snart att hälsa på mig.
det skulle vara så roligt!
Jag glömde en sak innan ni for ,,, skämms så
blommorna till P-e
Kan jag sätta in det på ditt konto kanske
eller hur gör vi?
hör av dig..

2008-01-20 @ 19:15:38
Postat av: IBW

Vad roligt det var att få träffa er igen och era gulliga barn. Hoppas vi kan träffas igen i sommar.

2008-01-21 @ 19:11:27
Postat av: Ellasmamma

Trist att vi inte kunde komma och fika, men vi har haft några dagar med sjukdom. Vi får komma och fika en annan gång. Det vore roligt att ha en spontan träff med alla släktingar som kan i sommar i Tornedalen, vad tror ni?

2008-01-22 @ 08:52:19
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin svarar:

Javisst är det roligt med presenter! Extra roligt med personliga presenter, KEB du lyckade väldigt bra!! En halv gris på köksbordet, ja..det var en annorlunda present, vet inte om man kan kalla det för en personlig present !? Men säkert uppskattad. Synd att min familj delade ut presenter i form av baciller...
Ellas mamma jag tycker det är en toppen ide att försöka samlas till en träff i sommar. Men vi hinner ju träffas innan el hur?

2008-01-22 @ 21:41:43
Postat av: Paula

Hej! Din moster låter som jag när jag hälsar på barn och barnbarn, "ler". Förra helgen hade jag med mig både ugnsformar och fiskfileer som jag sedan tillagade där! Jag köper aldrig godis till barnbarnen, tycker dom får för mycket sånt ändå, men dom tindrar med ögonen när jag kommer ändå, för då får dom "riktig mat"
Krya på dig, lite vitlök också kanske??
Kram

2008-01-25 @ 20:10:36
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0