Vår oas i stan

Ifall någon undrar och kanske tycker att det är glest mellan inläggen..så är det här jag sitter om kvällarna och återhämtar mig med en kopp kaffe och en bok, efter stressiga dagar på jobbet:

 


Jag passar också på att beundra de vackra vita rosorna "Finlands vita ros" som blommar just nu. Synd att de har så kort blomningstid, men det stämmer väl att "underbart är kort" !?



Det bästa med vår altan är att vi (soliga dagar) har sol från morgon till kväll. =)
Dels för att den är ligger i rätt väderstreck och för att vi byggde den lite bredare än huset, det tipset tackar vi arkitektvännen för! Lite högre buskar mot gatan vore inte helt fel.

Kommentarer
Postat av: Ulla

Vilken underbar oas ni har! Kan tro att det är ett bra ställe att varva ner på.

2008-07-01 @ 19:39:56
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: IBW

Jag gillar också rosor, men mina är så små ännu, Flamentans, jag skall nog också köpa någon form av parkros för de är ju så tåliga och kommer upp mycket tidigare.

2008-07-01 @ 21:29:50
Postat av: Syster

Denn oas har även jag njutit av massor av gånger (inte så mycket i år som tidigare). Det är så lätt att bara stanna på min cykelväg hem från jobbet. Kan bara intyga att det är en sååå skönt att få slappna av här... oftast i eftermiddagssolen som jag saknar i lägenheten.

2008-07-02 @ 08:26:43
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja va kul att du åxå har börjat läsa den ja me , och jag fick en bok till idag som är verklighetsbaserad min själ var mitt smycke av birgitta tingdal , ska bli spännande att läsa alla böcker nu . själen va mitt smycke är en bok som handlar om en tjej på ett menatl sjukhus under 50 talet från hennes dagbok , ska bli så spännande . fint har du åxå på altanen din .

2008-07-02 @ 12:20:20
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Tar mig friheten att klättra in på din altan o lukta på Finlands ros!

Märker att det är mera avslappnat och lugnt i cybervärlden, men förvånansvärt många fortsätter hålla liv i bloggarna ändå!

Själv har jag njutit av tre datorfria veckor, faktiskt inte haft minsta lilla abstinens..Det beror nog på flytten, sommaren, att bara njuta av livet helt enkelt!

Nu hälsar jag åter på lite här o lite där, utan brådska, utan krav, som det ska vara på sommaren!

Varma sommarhälsningar från Dalarne

2008-07-02 @ 15:18:36
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Vad mysigt det ser ut! :) Härlig altan och snygga utemöbler!!!

Angående min fula klädsel så hade jag vita joggingbyxor och råkat fått svarta underkläder, det såg för d....igt ut!!! Ha ha... (därför jag suddade).

Kram på dig och ha en härlig dag, i dag skiner solen äntligen här och jag tror att den skulle göra det i hela landet! :)

2008-07-03 @ 08:53:49
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: myran

Vad fint ni gjort på altanen....visst är jag ofta hos er så jag hinner med alla förändringar.

Man behöver en oas då och då....det inser vi åxå nu, mer än någonsin. Vi ska själva lägga ner lite energi på den biten ...snart. Kram så syns vi snart!

/M

2008-07-03 @ 10:00:24
Postat av: Ninnie

Ser härligt ut, passa på och njut av sommaren, den är ju ganska kort...!

2008-07-03 @ 17:30:12
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Kul att ni kikade in på vår altan! Kom gärna förbi fler ggr, även IRL.

Myran:Nja den enda förändringen på flera år är altanmarkisen! Ja visst är det viktigt med små oaser och avkoppling ibland. See you tomorrow!

Ninni: Ja du har så rätt, tyvärr alldeles för kort, särskilt här uppe.

2008-07-04 @ 06:25:53

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0