Sol o värme!! YES!!!!!!!!!

Äntligen en riktigt varm och härlig sommardag! =) En sån som man lever på länge, fast visst några såna till vill vi gärna ha kära vädergudar. På em fikat på jobbet visade termometern 39,3 grader i solen, i djupaste skuggan hemma var det 26 grader. Visst rasten blev lite längre än vanligt..

Idag jobbade jag INTE övertid, nej jag cyklade hem i en rasande fart, när jag skulle svänga in på vår gata möttes jag av några kreativa små entreprenörer (varav en var min dotter) som passade på att sälja saft för 1 kr glaset, strategiskt placerade vid en livligt trafikerad cykelväg. För intäkterna har de nu handlat och bakat, så imorgon blir det även försäljning av fikabröd!
 


Den somriga vyn bakom saftförsäljarna:


Snart  tar jag helg, jag drar själv i väg med barnen som skall vara hos mormor o morfar medans jag själv skall på grill/vän/grann/hemflyttnings/alla som hjälp till med renoveringen fest!  Jag tror att det var som vän jag kvalade in.

TREVLIG HELG!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vilka smarta ungar att sälja saft i gassande värme! :)

Här är det varmt och skönt i dag, så det blir minimalt med datatid!

Kram!

2008-07-04 @ 11:00:31
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Lissen

Härliga ungar. får minnen när mina barn hade sommarförsäljning av fika.

Fint foto av björkdungen.

Hoppas festen var kul!

2008-07-05 @ 13:56:07
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vilken kreativ affärsdotter du har, jag önskar att det fanns en saftförsäljare efter mina stråk också, så att jag vill blöta strupen i värmen

2008-07-05 @ 20:07:02
Postat av: IBW

ovanstående kommentar kommer från mig

2008-07-05 @ 20:07:48

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0