Tillbaks i stan



Yes vi hann hem innan alla pionerna blommat ut! =)

Efter två ljuvliga veckor i stugan ..

- har vi massor av tvätt att ta hand om
- kilovis med reklam att bära iväg med
- svårt att reda ut vad som är sallad och ogräs i trädgårdslandet (synd att min kompis C inte har tid att hälsa på, hon som letar efter ogräs i sin trädgård..)
- uppskattar vi all denna lyx som wc, diskmaskin, tvättmaskin och att endast ha 1 km till närmaste mataffär

Visst kommer jag att sakna lugnet i byn men trots allt är det roligt att komma hem oxå!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Välkomna hem! Du hade i princip exakt lika lista som oss efter 2 veckor i skogen på Gotland. :) Tvätta, lyx med WC, igenvuxen trädgård m m.

Borta bra, men hemma bäst sägs det ju ändå.

Kramar!

2008-07-29 @ 07:06:15
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Ja men det är ju tur att man känner så, även om man stortrivs i stugan så uppskattar man bekvämligheterna hemma.



~Livet i byn

2008-07-29 @ 10:25:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Sonja

Det är väl därför man åker iväg så man upptäcker hur skönt det är hemma.

Själv "flyttar" jag hemifrån på torsdag inför helgen, det är väl enda gången man inte kan uppskattar att bo på hotell....

Men på vår gemensamma semestervecka åker hela familjen tillsammans iväg några dagar, jag längtar...

2008-07-29 @ 11:36:46
Postat av: jenny

Borta bra men hemma bäst tycker jag stämmer så bra. Det är alltid kul att fara bort ett tag och se nått annat men skönt att komma hem också:)

Kram/jenny

2008-07-30 @ 15:57:12
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: C

Hejsan M!



Ja, även om jag kanske inte är tillgänglig för ogräsrensning just nu så finns det stora chanser att jag har tid för en ordentlig "höstgrävning". Och jag har kanske ev. en assistent i AKA som också gärna blir smutsig om fingrarna....



Visst är det tungt att avsluta semestern i stugan och fara hem till stan, men pionen som väntade på dig gjorde det nog l-i-t-e lättare, va? ;-)

2008-07-31 @ 07:18:40
Postat av: Syster

Vacker bild!! Gillar verkligen sommarens färger (grönt och blått) i bakgrunden. Fick inte till min bild pionen som du... så tur att ni hann hem innan den blommat ut. Puh...



Det är just kontrasterna mellan stuga och hem jag älskar. Skiftningarna behövs för att man ska uppskatta båda.



2008-07-31 @ 10:35:11
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: myran

Hej...hjälp vad tiden går fort....är ni hemma i stan igen...redan. Själv är jag lite chockad av ett besök utomhus idag. L sa att han fått låna en grävmaskin för att kräva ner "lite" kabel. Svågern till hjälp vid spakarna. SUCK å´STÖN...jag tror dom grävt en krater på ca 100meter ,1,5m bred, tvärs igenom både det ena och det andra. Han har nu slutat informera mig om vad planerna är exakt! Tror jag tar mej ett glas vin och låssas som om ingenting har hänt.....vissel vissel...bla bla bla bla

2008-07-31 @ 22:54:23
Postat av: Malin svarar:

Visst är det så att man behöver lite miljöombyte för att uppskatta hemmet!

Sonja: JA du är nog uppe i årets tuffaste jobbpärs just nu, MEN vilken osis med vädret, hoppas det blir bättre framöver. Vart skall Ni åka? Är du borta den 20 ?

C: NI är såå välkomna, lovar att inte låsa dörren! ;)

Myran: japp tiden går fort när man har kul! Vin är bra, men L borde nog ta hänsyn till ditt blodtryck ibland!

2008-07-31 @ 23:48:33
Postat av: Sonja

Vi ska åka till Ö-vik,Paradisbadet och ev Skuleberget. Det är ju otroligt vackert där.

Den 20 är jag ledig och hemma...

2008-08-01 @ 08:54:57
Postat av: Malin svarar:

Sonja! Ifall du inte vet om det så finns en stor Star Wars utställning i Övik tom september. Vi planerar att besöka den i september.

2008-08-01 @ 22:49:00

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0