Glömde..

..uppdatera cykelmilen igår, brukar göra det på söndagar. Nu har jag cyklat 63 mil.
Egentligen skall man väl inte ändra uppsatta mål.. men om det är åt "rätt håll" är det väl ok? Jag har bestämt mig nu för att ändra mitt mål från 82 mil till 100 mil !

Jag har dessutom lovat mig själv och några andra att köpa mig en cykelhjälm, tyvärr hann jag inte idag heller.. Då jag varken är fåfäng eller fattig så känns det lite pinsamt att jag ännu inte skaffat någon. Men när jag tillkännager mina brister här då brukar jag "komma till skott" lite snabbare.

(Som igår tex när jag både sådde landet och band klematisen)




Apropå cykling, jag är grymt imponerad av mina kollegor som genomförde Vätternrundan i helgen som var, och på vilka tider, de kommer upp i snitthastigheter på 30 mil som jag knappt skulle orka cykla 3 mil på.. 
(Tur att jag inte jämför mig med dem för då skulle jag ha deppat ihop för länge sen)

Kommentarer
Postat av: Syster

Ja, jösses vad du cyklar!! Helt rätt att ändra målet till 100 mil. Det kommer att bli mycket svårslaget för oss andra dödliga i all evighet.

Jag är grymt imponerad av dig.

(Sen skulle jag aldrig för mitt liv ens anmäla mig till Vätternrundan, Vasalopp o dyl. Tror bestämt att de som genomför sånt måste vara halvtokiga.)

2008-06-17 @ 08:35:25
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Syrran igen

Förresten... bra profilbild. Lite mer anonymt men ändå klart igenkännande.

2008-06-17 @ 08:38:00
Postat av: Camilla

Ja, jättesnygg profilbild! Är det vår snygga kamera du har där???

Och nu går du BUMS och köper cykelhjälm, du anar inte vad mycket som kan hända så man cyklar - från en som jobbar på ett ställe där såna som cyklar omkull hamnar... i värsta fall...

Kram på dig!

2008-06-17 @ 11:56:01
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

OMG!! 100 mil...det är ju från oss här i ödemarken ner till Stockholm ;0) Du är otroligt duktig som genomför det du tagit dig för.



~Livet i byn

2008-06-17 @ 18:22:01
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ulla

Har du inte hjälm? Åk genast ut och köp dig en! Jag blev för ett par år sen nästan påkörd och det gav mig en tankeställare. Samma kväll köpte jag hjälm och nu kan jag inte cykla utan att använda hjälm.

Bioholics var ett roligt uttryck, men för tillfället stämmer det ju L

2008-06-17 @ 20:36:23
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Syrran:Det är väl de odödliga som ger sig på sånt som Vätternrundan o dyl.

Camilla:Yes det är vår kamera !! :)

Livet i byn: Tackar! Oftast brukar jag sätta för höga mål o balla ur innan jag ens kommit igång. Men det är nog för att ni hejar på mig här som jag orkar hålla ångan uppe.

Till alla: Jag har faktiskt varit och köpt en hjälm idag!!! =) Bildbevis kommer senare.

2008-06-17 @ 21:06:20
URL: http://malins.blogg.se/
Postat av: Lissen

Imponerande cykling, bra gjort! Klart att du kan utöka målet, om du själv tycker att du vill!!!

Blir mer och mer foto intresserad! Kanske det blir en ny nästa år!!!???

Ha det gott

2008-06-17 @ 21:31:12
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: IBW

Du är verkligen duktig, tänk att du cyklat över 60 mil, det är inte illa.

2008-06-17 @ 21:38:40
Postat av: maria

Toppenfin ny profilbild!!

Hade jag cyckel skulle jag också ut och syckla. Tycker att sånadär gammelcycklar är bäst och skönast.De som knapt har någon växel.

Tänk vad man ( jag) hade i tonåren- bockstyre och tiotalsväxlar, handbroms hihi.

Må så gott!

2008-06-18 @ 09:31:17
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se/
Postat av: Sonja

Hjälm, vad har du haft för ursäkt åt barnen, har ingen så jag använder hjälm. Att du inte passade på här för nån vecka sen och fick en gratis på stan av Folksam, var och hämtade en till min sambo som slarvat med det.

Tyvärr kommer jag inte att matcha dina cykelmil då jag inte har en aning om hur mycket jag cyklat, inte så mycket. Min nya cykeldator som jag bara skulle göra en inställning på gick sönder innan jag hann göra det, så är det när man handlar på dessa billighetsaffärer....man får vad man betalar för.

2008-06-18 @ 17:00:59
Postat av: keb

heja heja malin du är duktig!

Min cykling har nästan stått stilla under min vistelse här på Österåsen.Men i morron är det slut här och jag åker hem och fortsätter på min cykel igen :-)

2008-06-18 @ 18:02:27
Postat av: Malin svarar:

Tackar o bockar, det går nog lättare för att ni hejar på mig!

Maria: Kan tänka mig att det inte är lika lätt att cykla i stan. Jag hade också en sportigare cykel som ung, men jag håller med dig om att gammelmodellen är skönare!

Sonja, otur att jag missade cykelhjälmsutdelningen, där hade jag sparat ett par hundralappar...Lämna tillbaks cykeldatorn genast så får du förhoppnvis en ny som funkar!

KEB: Vad skönt att få komma hem och cykla igen!



2008-06-18 @ 21:53:31

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0