Lycka är

..skolavslutning! Det var länge sen jag själv hade skolavslutning men man minns lyckokänslan, att ha hela sommarlovet framför sig.

                           

Idag var vi med på dotterns stämningsfulla skolavslutning. Solen sken och de finklädda barnen i kapp med den.
De sjunger så fina låtar "nuförtiden" inte bara Den blomstertid.. och Idas sommarvisa som jag själv kommer ihåg från min grundskoletid. Till exempel fick vi njuta av Lennart Cohens Hallelujah, med riktigt hög rysfaktor. Och när den fantastiskt duktige pojken från 5an spelade My heart will go on från Titanic på piano, då kan jag lova att jag och många fler blev rörda till tårar. Efteråt fick han stående ovationer!

I veckan har vi också firat vår sons utspark från dagis. Det blev också lite känslosamt att tacka för oss och säga Hejdå till de allra mest underbara dagisfröknar vi har haft förmånen att ha under lille A´s 4 år på dagis. Själv verkar han inte så ledsen, han tycker att de skall bli så roligt att börja i skolan till hösten (som tur är så är det inga läxor i 6 års..).

Imorgon är det Svenska Flaggans dag och vår Nationaldag. Synd att vi inte hunnit köpa en flagga, för i år är det första året som vi kan ha flagga i vår flaggstång.  Detta beror på att grannen har tagit ned den gigantiska 5-stammiga björken som stått ivägen för vårt flaggande.

Hoppas att Ni alla får en lång och skön helg. Berätta gärna om och hur ni firar vår Nationaldag, så kanske vi får något uppslag, vi har ingen tradition än.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Åh jag förstår att det var en fin stund på skolavslutningen. Så vackert och vilket väder vi haft de sista dagarna. Mina barn är ju så stora, en är 20 och den andra 15 år. Men jag minns så väl avslutningarna när de var mindre...



Jag är själv så himla nöjd över altanen på övervåningen, den nere går inte av för hackor den hellre.



~Livet i byn

2008-06-05 @ 21:25:46
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm, skolavslutning är ju såå mysigt! Min bonusgrabb går ut 5:an på tisdag och då ska jag vara med och mysa och njuta av sånger och glada barn.

Man kommer ju ihåg själv hur det var, lycka - sommarlov - ledig i en oändlighet.

Nationaldagen firar jag först med att jobba och sedan kanske vi grillar något gott i morgon kväll.

K R A M!

2008-06-05 @ 22:35:53
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Lotta

mysigt med skolavlsutning! ha en bra helg ni me!

2008-06-06 @ 09:36:43
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Camilla

Ja, vi verkar läsa samma typ av böcker du och jag. :) Har du läst Mari Jungstedt? Annars kan jag rekommendera dem varmt.

K R A M!

2008-06-06 @ 21:16:41
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulla

Visst är det något speciellt med skolavslutningar. Nuförtiden får man inte följa med på sonens. Han är ju 17 och stor grabb nu L Men...när studenten kommer...då jädrar!!!Ha en skön söndag!

2008-06-08 @ 06:24:07
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Skolavslutningarna är som starten på sommaren - vi var redan på torsdag kväll i kyrkan. Traditioner är kul!



Nationaldagen är som du säger svår - just nu är det mer som en njutardag (extraledigt).



Kram Maud

2008-06-08 @ 07:22:18
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ha ha ha... precis så var det för mig också, trodde inte heller att jag gillade deckare på Marian Keyes-tiden, sedan blev jag övertalad av en kollega att läsa Henning Mankells Wallanderserie och sedan dess läser jag nästan bara deckare! =)

Kram och ha en fin söndag!

2008-06-08 @ 09:59:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: myran

Härligt med skolavslutningen, det är en känsla man saknat i 20 år nu. Huga!

Mina barn har skolavslutning måndagkväll i kyrkan, det brukar låta underbart att höra alla barnen sjunga med sån energi som våra barn gör i kyrkan. Tyvärr mest troligt den sista skolavslutningen i vår kyrka i byn Juoksengi. Vemodigt värre! Men det blir vackert var dom än kommer att vara på sin skolavslutning i framtiden.

Såg du bilderna jag skickade på målningen?

M

2008-06-08 @ 11:27:08
Postat av: Malin svarar:

Myran: Ja vad trist om skolan läggs ned. Nu har jag sett bilderna fr målningen, oj det är ingen litet projekt, men ni verkar ha kommit en bra bit på vägen. Visste inte att ni skulle byta färg.

2008-06-08 @ 14:45:54

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0