Positivt tänkande

Visst blir livet såå mycket enklare om man försöker se allting från den ljusa sidan? Jag vet att jag inte alltid är den bästa förebilden gällande positivt tänkande, MEN jag tänker på det och försöker, särskilt eftersom jag vill lära barnen att se möjligheter istället för hinder.

image179


Skall försöka återge konversationen jag hade med min son när vi var på en längre skidtur förra helgen.

Skidåkning ligger som Ni vet mig varmt om hjärtat, men jag vill gärna ha skidspår för då går det så mycket lättare.I stugan är vi ganska bortskämda med fina skidspår, då min pappa har tillgång till ett redskap som han drar efter skotern som gör jättefina skidspår. Men under påsken är det många skoteråkare i farten och efter ngn dag är skidspåren ett minne blott. 

- Fy vad trist att skotrarna kör sönder skidspåren, muttrade jag när vi kämpade oss fram på de mycket guppiga skoterspåren genom skogen. 

-  Men jag kan se spåren där morfar åkt (skidor), och så man får jättesnabb fart i nedförsguppen!!!, säger min  positiva 5 åring. =)

..hmm varför såg jag bara "uppförsguppen".... ? Undrar vem som lär vem att tänka positivt??

Nu är det helg igen, och vi har inga inplanerade måsten, HÄRLIGT!

Vill önska Er alla en TREVLIG HELG!!!

Kommentarer
Postat av: Syster

A är en underbar vitaminbomb i ordning/reda, sprudlighet och optimism. Sånt gillas!!

2008-03-29 @ 10:24:34
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: keb

ja en underbar kille du har.
jag tror att barn har lite mer av possitivt tänkande än vi vuxna har
jag har en filosofi om detta kan ju vara fel..
jag tror att det är för att barn har inte samma potion av erfarenhet av det som kan gå fel..
som vi har
och då plockar man fram det i tid och otid
tyvärr
min filosofi..
kan ha fel ......

2008-03-29 @ 10:42:06
URL: http://kebibw.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj, har ni så mycket snö kvar uppe i era trakter? Vad mysigt det ser ut! Här är det bara lite vitt kvar på vissa ställen, men inget skidväder. Har funderingar på att köpa hem vårblommor och sätta i en kruka på bron i dag och fixa lite vår i stället.
K R A M och ha en skön lördag! ♥

2008-03-29 @ 11:40:06
Postat av: Camilla

http://camillaslillablogg. blogspot.com

2008-03-29 @ 11:40:20
Postat av: Lissen

Barn är så kloka! Gör att man kommer ner på jorden och tänker till. Dom har inte så förutfattade åsikter och det är underbart!
Ha det gott. Lissen

2008-03-29 @ 16:07:32
URL: http://www.LissenTo.blogg.se
Postat av: C

Jag gillar att A är så otroligt fascinerad av "Rent Hus" på TV!

2008-03-29 @ 17:43:52
Postat av: Jayne

Hoppas din lördag var POSITIV!!!!

2008-03-29 @ 22:33:55
URL: http://jayne.blogg.se
Postat av: soffie

mysig kille du har,å va snö ni har kvar!
här har det ösregnat så nu är allt borta,skönt!!!
hoppas du haft det bra nu när bloggen funkar igen.må gott

2008-04-01 @ 13:43:48
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: EVA

Hahaha ! Visst gäller det att tänka rätt...
*
Nu är vi hemma igen efter en superhärlig semester med sol, värme och mys...!
***
K R A A A M från EVA !!!

2008-04-01 @ 15:43:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Malin svarar:

Ja det är nog så att vi vuxna har endel med i bagaget och därför är det inte lika lätt att alltid se det positiva först. Ja vi har rätt mycket snö även här i stan, men nu slaskar det o töar rätt bra.
Ja C, min son sitter precis just nu o avnjuter veckans RentHus...

2008-04-02 @ 20:27:10
Postat av: C

Jag tänkte faktiskt på A när jag kollade på "Rent Hus" igår kväll!!! Undrade om han kollade och så..... men insåg snabbt att det var en dum fråga för JOVISST gjorde han det! När jag sen tänker på mina dammråttor (som inte ens är råttor nå mer utan de är mer som griskultingar!!!) då blir jag nästan orolig vad A skulle säga om han kom på en oväntad visit...... Help!!!!

2008-04-03 @ 19:40:34
Postat av: Malin svarar

Hahaha som griskultingar! Jag förstår din oro inte så kul om en femåring frågar om man aldrig har städat här...det har ju hänt, dvs att han ställt den frågan.. Men jag lovar vi ringer innan!

2008-04-03 @ 23:03:17

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0