Vilken tur..

att jag har ..

image163

Äntligen har vi någonstans att sätta boken, väckarklockan och glasögonen när vi skall sova!  :)


Min man har tillverkat sänghyllor åt oss efter mina önskemål, normalt brukar han använda sin "avvakta- strategi" när jag kommer med olika idéer och vill att han skall tillverka något (vänta snart kommer någon annan idé), men denna gång tror jag att han sporrades av kostnaden för de olika alternativ av sänghyllor som jag hade presenterat för honom. Den billigaste av dem kostade 1200 kr men den fanns bara i ek och jag ville ha dem i vitt, de andra varianterna kostade 2500 och 3500 kr.

Dessa kostade endast några timmars arbete, för materialet hade vi redan, och jag tror faktiskt att maken tyckte det var roligt - " trots att han aldrig har nå verktyg.."  I vilket fall så är jag jättenöjd :)

Vill passa på att önskar Er alla en TREVLIG HELG!


Kommentarer
Postat av: Anna

Och inte blev det ngn kostnad heller! Vad ni hinner med mycket!

2008-03-07 @ 19:48:27
Postat av: EVA

Blev ju jättefint !
Min maken har heller aldrig några verktyg...men då vi röjer upp i ateljen så hittar vi väldigt många...och en del väldigt lika...hihi !
*
Hoppas Du får en superfin helg vännen !
***
K R A A A M från mig !!!

2008-03-07 @ 19:49:00
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Lissen

Härligt med en händig man. det blev fint.
Ha det gott. Lissen

2008-03-07 @ 20:57:53
URL: http://LissenTo.Blogg.se
Postat av: jenny

åh vad snyggt det blev, jättefina var dom:) duktig man du har.trevlig helg/jenny

2008-03-07 @ 21:12:26
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: keb

Så fint det blev!
Stilrent
Han är ju riktigt duktig din make!
Min man är inte så glad i snickra,men han kan bara han vill.
jag öser över han med ideér och säger "vi" ska göra det sen
Men det blir han som får göra sånt.....

2008-03-07 @ 21:36:31
URL: http://kebibw.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilken himla fiffig liten sänghylla. Jag är också i samma sits som du, försöker övertyga mannen om att nya sängbord är ett måste. Men de är ju dyra...kanske skulle han nappa på din idé av sänghylla. Jag tycker det var så fint!

På Cults hemsida finns en länk "Hitta butik" där du kan skriva in din stad eller postonummer så kommer lämplig affär upp. Vi har en här i vårt lilla samhälle, men i stan en bra bit bort är det EM möbler som säljer Cult. Dock har vi rätt bra utbyte här på byn måste jag säga.

~Livet i byn

2008-03-07 @ 21:52:18
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Sonja

Enkla och jättesnygga, jag vill också ha vägghängda sänghyllor, vi har två på vinden (tror att de är kvar) men de passar inte med övriga möbler i sovrummet.
Praktiskt med händig karl, min är inte pigg på att snickra, annars är han händig.

2008-03-08 @ 06:31:05
Postat av: Syster

Oj, vad snygga!! Gillar när man för enkla medel kan prestera själv istället för att allt köpa allt. Man blir så himla stolt och njuter ändå mer då.
Inte har verktyg? De är ju till er jag vänder mig när jag behöver just verktyg... Fast det är ju klart en hel snickarverkstad ryms ju inte bara så där.

2008-03-08 @ 08:57:37
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: maria

Toppenfint!!
Och så läckra tapeter!
Har ny bloggadress nu: www.mariasfotovardag.blogg.se
Ha det gott i helgen!

2008-03-08 @ 12:08:58
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Ulla

Den varianten skulle passa hos oss oxå. Tar han upp beställningar?*L*

2008-03-08 @ 13:48:12
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Ninnie

Men, såna sänghyllor vill jag ha! Visade min händiga man, "titta, såna kan du väl göra åt oss?" "Jajamän, enkelt", svarar han. Hurra va' bra, tack för tipset!!! (fast det lär nog ta ett tag innan de blir gjorda...)

2008-03-08 @ 16:55:18
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Ulla

Ha en skön söndag!

2008-03-09 @ 08:35:42
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Myran

Hej gumman, dom var jätte snygga.
....vi är däckade än, allihop! Men jag tror att livet börjar återvända. K är nästan helt återställd och får nog gå ut idag. G ska komma upp från S-vall idag så vi ska försöka åka och hämta henne från klx.
Kram "host, host"

2008-03-09 @ 09:38:32
Postat av: Malin svarar:

Hej på Er alla, jag måste tacka för all positiv respons från Er, TUSEN TACK Ni gör mig så GLAD! :)
Ja jag tycker som min SYSTER att det känns extra roligt om man kan fixa lite själv, inte bara för att det blir billigare. Designen är ju inte min egen, det är en kopiering av en hylla från Village, men de hade inte den i vitt, sen finns inte Village här i stan längre, inte heller i Happis..Saknar den affären.
EVA ja du skulle sett när vi rensade garaget en sommar, vissa saker hade man 3 av, så blir det när man inte hittar det man skall!
Kul om jag lyckades inspirera någon av Er! Hittar själv så mycket inspiration här ute i bloggvärlden.
Min händige man han hälsar att får han bara bättre snickargrejer då tar han upp beställningar ;)
Kul MARIA att du gillade fondtapeten, man kan inte säga att den är synonym med inredningen för övrigt hemma hos mig, men efter alla vita o beige o diskreta tapeter kände jag för ngt annat.
MYRAN: Vad jobbigt att ni alla blivit sjuka, hoppas att ni har möjlighet att återhämta er ngt, jag vet ju hur mycket jobb ni har.. :S
TACK än en gång mina vänner.

2008-03-09 @ 12:39:00
Postat av: Paula

Va fiffigt och snyggt! Skulle passa hos oss perfekt, "wink-wink", men nää jag har varken material eller en händig karl, inte ens efter mycket tjat.
Vi har ont om plats bredvid sängarna o får stiga upp för att lägga bort min kvällsbok innan jag somnar. Golvet är ett dåligt alternativ med en viss Blinka i familjen, haha
Ha en fin måndag, det har regnat i tre dagar, men nu spricker det upp aningens

2008-03-10 @ 14:15:13
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0