Efterlysning

Jag undrar bara, vem har tagit städlusten?


Skulle Ni råka hitta igen den så kan ni väl rekommendera ett besök hos mig?  


För hemma hos mig finns det gott om:


Smutsiga fönster

Byggdamm

Vanligt damm

Kletiga skåpluckor

Smutsig ugn

Stökiga rum osv


Det finns även tvätt att stryka och blombänkar att rensa  så jag skulle behöva en ordentlig dos... 

Medans jag väntar så fortsätter jag att läsa (och blogga) under de lediga stunder som blir över. Ja jag är inne i en  läsperiod just nu.


Har precis läst ut "Ingen äger mig" av Åsa Linderborg, en jättebra bok  - LÄS den!
Nu tänker jag börja med Marie Jungstedts "I denna ljuva sommartid". 

Längtar efter att ligga i hammocken och läsa, kanske tillåter vädret detta redan i helg!?  Såvida inte städlusten dyker upp förstås..


Kommentarer
Postat av: keb

Konstigt jag har ochså tappat bort den. Har ingen lust till att varken köra dammsugarn eller dammtrasan..hm det börjar bli bråttom här med mina fönster!Borde göra det innan jag åker till Österåsen igen! Och det är på måndag.För då blir jag borta 3 v men kommer hem på helgerna... får nog vackert sätta igång i morron

2008-05-29 @ 00:00:27
Postat av: keb

Man kanske skulle ringa efter städexperterna som härjade på tv4 :)

2008-05-29 @ 00:03:24
Postat av: Livet i byn

Du, min städlust är också borta!! Vi får nog jaga i kapp den ihop ;0)



~Livet i byn

2008-05-29 @ 06:43:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jasså, var det därifrån den kom...:)

Jag trodde det var dieten min kiropraktiker satt mig på var orsaken.

Har nu ägnat tre veckodagskvällar till städning, strykning och tvätt. Att jag städat veckodagskvällar har inte skett på flera år, tja nån vända med dammsugaren om det riktigt krisat nån gång.

En får tacka så mycket!

2008-05-29 @ 08:26:06
Postat av: Ellasmamma

Nej, jag har inte sett den, hos mig har den aldrig varit, i alla fall inte när det gäller städning inne. Jag tycker du ska fortsätta läsa och njuta, jag tror helgvädret kommer att bjuda på hammockmöjligheter.

2008-05-29 @ 08:29:35
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: VT

STÄDLUST???

Min mamma kommer på besök nästa vecka och har lovat hjälpa mig med fönstertvätt.

Hon ska vara barnvakt när vi ska på fest.

Tror jag har hittat kläder nu men saknar fortfarande skor.

2008-05-29 @ 09:02:33
Postat av: Malin svarar:

Skönt att vi redan lokaliserat vem som har den! Sonja skicka gärna den till mig sen! Vi behöver den verkligen..

Karin:Nja så illa är den nog inte att vi platsar i det programmet än!

Vicke: Jag måste anlita smakråd ang kläderna..har inte bestämt mig än, men en frivillig barnvakt har anmält sig. Pia K! Jag skulle gärna låna din mamma!!

2008-05-29 @ 15:34:31
Postat av: Camilla

Det är ju det fina vädrets fel! Vem orkar vara inne och städa när solen skiner, då vill man ju vara ute i trädgården eller sitta på altanen och mysa. Vem har tagit motionslusten undrar jag också? Inte för att jag önskar att det ska bli sämre väder, men sjutton vad jag längtar efter yoga och promenader.

Kram på dig! Städa kan du göra då det regnar.

2008-05-29 @ 16:01:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: m a r i a k o d e n

Nä tyvärr...det är inte hos mig städlusten finns så jag har inte tagit den. Är heeelt oskyldig!! ;)

Till veckan är jag ledig...då ska jag städa å sen så är det det där spännande som händer....iiiii......

=)

Mig äver ingen ska jag åxå läsa...nån gång.....Har den hemma....



Ha det bra, nu ringde första nyfikna kompisen som läst min blogg...vill väl veta vad som hänt..haha....

2008-05-29 @ 21:50:20
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Sonja

Du får vänta ett tag, har mycket att ta igen...;)

2008-05-30 @ 08:13:24

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0