Oro inför skolstarten

Hinner /orkar inte riktigt med bloggandet, det är aktiviteter av olika slag inbokade i princip varenda dag. Ikväll har jag t.e.x. varit på föräldramöte på skolan inför sonens skolstart i höst.
 
 



Där fick vi bla rita en teckning av vårt barn och sen berätta om hans/hennes personlighet och intressen. Jag berättade att vår son var positiv, glad och full av spring i benen och att han gillade all sport. När jag sedan berättade detta för honom då blev han bekymrad.. -Men mamma jag kan ju inte simma eller hoppa stavhopp..

Minns så väl när min dotter i ungefär samma ålder hade lärt sig simma, läsa och cykla inom ett par månader. 
- Mamma nu har jag lärt mig allt, nu finns det inget mer som jag måste lära mig..

Kommentarer
Postat av: Vicke

Härlig kommentar av sonen:)

Håller med det är verkligen hektiskt så här i slutspurten av terminen. Möten möten och möten...

2008-05-21 @ 23:01:04
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Ulla

När jag intervjuar barn på jobbet, så är det många som redan kan allt. Helt underbart! Vilken självkänsla.

2008-05-22 @ 06:28:11
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sonja

Visst har de härliga kommentarer ibland..:)

2008-05-22 @ 08:18:51
Postat av: Syster

Hoppa stavhopp?!?!? Vilken funderare han är. En mycket bra beskrivning av honom. Ursöta kommentarer!!



Kan bara hålla med att det händer så mycket att bloggen tyvärr få stryka lite på foten.

2008-05-22 @ 14:06:00
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Lotta

ja bloggandet gar i vagor, tvinga dig inte till att blogga om du inte känner för det.. vänta till inspiration och lusten kommer. söta kommentarer fran din son, förstar att skolstarten är en stor grej för bade honom och för er!!

2008-05-22 @ 14:14:07
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Myran

Hej på er....förstår precis hur stressigt det kan vara. Yngsta sonen tar saken i egna händer och "lärt" sig åka buss och hur man får veta när den går (frågar moster) köpt busskort å´allt bara för att vi så sällan hinner köra honom till kompisen en mil bort. Han åkte just iväg. Mamma jag KAN säger han bara "Det är väl ingen som ska kidnappa mig....vilka vapen ska dom då han" ....suck! Nu tar jag en kaffe!

2008-05-22 @ 14:48:30
Postat av: IBW

Han är väl för go, din lilla pojke. Han kommer säkert att hoppa stavhopp när han blir vuxen.

2008-05-22 @ 19:01:29
Postat av: Livet i byn

Ha-ha du den var så bra!!



~Livet i byn

2008-05-22 @ 19:15:46
URL: http://livetibyn.blogg.se /
Postat av: keb

att tiden går så fort ,tyckte inte det var så länge sen han var 8 mån gammal då ni var hit en gång...

sör är han så det räcker åt flera på engång..

2008-05-22 @ 19:55:27
Postat av: Anna

Det var nog det mest avlägsna han kom på....

stavhopp!

För allt annat kan han ju, vårt gudbarn!

Kalle sade på Linneas match häromdagen; när ngn missade mål; å nej; det där hade jag satt hur lätt som helst... (jo just det...)

2008-05-22 @ 20:53:09
Postat av: Sonja

Apropå att kunna allt, har en kollega med två tonårsdöttrar och hon har konstaterat att man blir aldrig äldre än när man är 16 år...!

För då kan man allt och vet allt!!!

Efter ett par år inser de att man inte kan eller vet allt.

Så tänk om man var 16 igen och kunde och visste allt!

2008-05-22 @ 21:30:50
Postat av: Malin svarar:

Vicke: Ja mycket är det som skall firas, avslutas, påbörjas o mötas..Men snart är det sommar o semester längtar

Ulla: Jag kan tänka mig att du får höra mycket roligt på ditt jobb! Barn har så härliga funderingar!! :)

Sonja: Jasså är det vid 16 års ålder som man är i topp!? fniss Bra med självkänsla i alla fall!

Syrran: Ja vart fick han stavhoppet ifrån?? Jag har lugnat honom att det har gått ganska bra för både pappa o mig fast vi fortfarande inte kan hoppa stavhopp.

Myran: Man får dåligt samvete när man klagar att man har mycket..så snart man tänker på Er. Han är tuff din yngre son!

Lotta: Jag har förstått att svackorna kommer, men jag känner ingen press alls!

IBW: Han drömmer själv om amerikansk fotboll....

Livet i byn: ja vart får de alla funderingar ifrån?

KEB: Jag tycker också att det känns som typ 3 år sen vi var hos er med A som liten...Men det är 5! Gulp vad tiden går fort.

Anna: Bra att vår gudson Kalle har självförtroende o självkänsla, det klarar man sig långt med.













2008-05-22 @ 22:31:36
Postat av: Camilla

Ha ha... hoppa stavhopp... ibland har man stora krav på sig själv. ;)

Jag hinner inte heller med bloggen riktigt nu, det är så mycket som ska fixas och många man ska träffa innan semesterlugnet infinner sig... Puh!

Men DÅ har man massor av tid och lust att blogga i stället.

Kram och trevlig helg!

PS! Söt son du har!

2008-05-23 @ 15:08:13
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ulla

Kikar in för att önska en härlig helg! Idag ska jag på dop. I Malmö. Imorgon ska vi fira mamma. Alla syskon (4 st) med familjer kommer. Fullt hus!

2008-05-24 @ 11:27:10
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Paula

Hej! Vilka härliga ungar!Visst förstår jag att du inte hinner blogga så ofta, det gör inte jag heller som är dagledig utan barn! Så låt det inte bli något tvång, gör bara korta små inlägg när du själv känner för det!

Mina utslag är bättre, tack, fast jag vet fortfarande inte vad det var..

Fötterna får jag ta tag i på nytt när flyttkarusellen lagt sig och läkarna haft sina semestrar..kanske blir det så att jag själv skrapar ihop till inlägg som är vettiga., Inte vill jag bli opererad om det medför risker..

Ha det gott/Kramen

2008-05-27 @ 17:03:19
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0