Lördag hela veckan

..det vore väl skönt, ialla fall ngn vecka då och då.

Följande tips för en lyckad helg läste jag i morgontidningen i morse:
Planera lite så att du inte blir sittande utan att göra någonting alls. 

Sällan något problem tycker jag ..och skulle det hända så skulle jag nog njuta av det.

Igår var vi barnvakt åt sötaste tvååringen:

Det gick jättebra, inte ett dugg ansträngande, han lekte glatt mest hela tiden med våra barn. Maken fick dock plötsligt väldigt bråttom ut och bära brädor när det var dags för blöjbyte.. ;-)

Tidigt i morse tvingade jag iväg nästan hela familjen på Gneis Lagerrensning.
Där okynneshandlade fyndade jag följande till barnen:


Sen har jag handlat mat, besökt gröna butiken, tvättat, lagat mat, promenerat och håll i hatten, t.o.m. bakat!



Inte helt frivilligt om man säger så..E skall ha med fika till försäljning på skolan på tisdag. 

Eftersom våra barn är allergiska så bakar jag utan ägg och mjölk. Efter tips från Anna så beställde jag receptboken "FIKA för dig som inte tål ägg el mjölk". (Finns att beställa på www.bakbordet.com

3 recept är nu testade och fler intressanta finns, det blir kanske fler sorter på julbaket i år? 

Vi har också hunnit med ett "kalas", Joels pappa fyllde år. Av oss fick han bla en skiva av sin stora idol (inte!), Gullan Bornemark !!  *fniss*

Hoppas Ni också har en trevlig helg! 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Ja, du verkar inte ha några problem med att ha (lite) saker inplanerade. Fullt upp om jag får säga det L Lite som jag, då. Det blir ofta mer än vad jag kanske ibland tänker mig, men inget att göra något åt. Ha en bra dag!

2008-11-09 @ 07:39:22
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: keb

Du har nog inga fritidsproblem vad jag kan förstå.Du verkar ha fullt upp jämt.2 åringar är underbara att ha med att göra emallanåtjag är ju bonusfarmor till en 2åring hon är så söt men mycket aktiv. man känner att maninte är 20 år längre! det är kul att köpa lite nytt ibland.Detkänns som ett litet lyft i vardagen.

2008-11-09 @ 10:45:45
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: keb

Du har nog inga fritidsproblem vad jag kan förstå.Du verkar ha fullt upp jämt.2 åringar är underbara att ha med att göra emallanåtjag är ju bonusfarmor till en 2åring hon är så söt men mycket aktiv. man känner att maninte är 20 år längre! det är kul att köpa lite nytt ibland.Detkänns som ett litet lyft i vardagen.

2008-11-09 @ 10:47:03
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: keb

ojdå det blev dubbla kommentarer av samma fniss

ser ut som jag har hicka:-)

2008-11-09 @ 10:48:29
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Malin svarar:

Ingen fara moster!!, jag gillar att få kommentarer! :)

2008-11-09 @ 10:51:36
Postat av: sonja

En aktiv helg, var också in på Gneis rensning men fick vända i dörren då de bara tog kontanter, kollade dock igenom som hastigast men modellerna var inte anpassade efter min äldsta, när jackan gick igen var ärmarna flera decimeter för långa. Det blev ordinariepris inne stan istället.

2008-11-09 @ 17:56:09
URL: http://sonler.blogg.se/sonler/
Postat av: lena

Ja,här har man varit på antikmässa och det blev inget fynd idag.

Du fick tag i fina saker till barnen:)

Baka var ett tag sedan man gjorde.

Ha en fin kväll, kram lena.

2008-11-09 @ 18:01:02
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Syrran

Men vad ni hinner! Jag har ofta en liten "att-göra-lista" för att bli nyttig. Men hinner ändå långt ifrån allt ni gör.



G har bra och rejäla kläder. Gillar det jag köpte.

2008-11-11 @ 10:28:22
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Lördag hela veckan tycker jag som en bra idé!! Jag skulle behöva en lång ledighet nu känns det som...



~Livet i byn

2008-11-11 @ 11:34:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Paula

O fy, minns dessa bakdagar som igår! Ja alltså inte att jag bakade, för det gjorde jag inte, men man skulle....

Nä, jag köpte mig fri från allt sånt, jag var ensamstående mamma och jobbade 10-12 timmar om dagen. Dessutom gillar jag inte att baka, haha

Nu suckar dottern åt precis samma problem, hon som då tyckte jag var en supertrist morsa

Kram från pörtet

2008-11-11 @ 18:43:05
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin svarar:

Ulla: Ja det är konstigt fast man ibland knappt några planer för helgen så blir det fullt upp ändå.

Moster: Nää inga fritidsproblem förutom att man har för lite av den varan!

Sonja: Synd att du inte gjorde ngt fynd (OBS! rim!)

Lena: Tack o tack detsamma.

Syrran: Skönt att du är nöjd m kläderna, jag är också mycket nöjd m det jag köpte till mig själv. Roligare att ge sig ut på promenad med kläder som både "fungerar bra" och ser trevliga ut. Hinner vi? Usch oftast känns det som vi inte hinner ngt alls..

Livet i byn: Jag med!!!!

Paula: Jag förstår verkligen att du köpte ut dig. Det händer inte så ofta att jag måste baka till olika evenemang, många andra barn har aktiviteter där pengar skall samlas in via fikaförsäljning, vi är rätt så skonade från sånt. Tack o lov! Ha det gott i pörtet!



Kramar skickar jag givetvis till er allihop.

2008-11-11 @ 21:52:14

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0