Dagens insikter

Idag har jag bl.a. konstaterat att

- det första man blir blind på är ögonen, som vi (jag o maken) letat efter min nya kamera innan vi till slut hittade den på precis det ställe där den brukar vara och där jag oxå trodde att jag satt den..

- mjölk som stått i en gräddsnipa några dagar i porslinsskåpet luktar INTE gott..

- man känner sig gammal när man är lika gammal som hantverkarens mamma

- nu kan jag inte längre skylla på min symaskin när jag behöver syhjälp eller vill skylla ifrån mig när mina sömnadsalster inte blivit så bra..

För idag har jag hämtat hem födelsedagspresenten som jag fick från min familj:
 


En ny symaskin!!!  =) Jag hoppas att vi två skall komma bra överens i framtiden!

Kommentarer
Postat av: Myran

Jösses vad fint det kommer att bli med nya kreationer. "Nysytt" till höger och vänster.

Jag kommer nog behöva hjälp med det ena och det andra. ;-))

Har hängt över min häst idag utan att få fler blåmärken, super nöjd är jag.// M

2008-10-15 @ 22:01:41
Postat av: soffie

oj va du kommer ha nya gardiner och andra grejer nu när du har en sån bra maskin i hemmet;O)

ha en bra kväll

2008-10-15 @ 22:24:20
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Syster

Hade också velat ha just den symaskinen! Trots att jag är oerhört skeptisk mot säljare fastnade jag för denna utomordentliga maskin.

Hoppa inte över några steg när du trär övertråden så ska det gå fint ska du se.

Inga inställningändringar trots olika tyger; glatt som flera lager jeanstyg. Vid det senare kan ev nålbyte bli aktuellt.

2008-10-16 @ 08:12:01
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Tja, lika gammal som hantverkarens mamma, du har ju fyllt 40...

Är det någon "värstingmaskin", jag var på väg och köpa en ny maskin när min inte orkade sy genom täckkläder, upptäckte sen att grannen har en proffsmaskin som syr allt, så nåla och kila över 5 minuter, kanon!

2008-10-16 @ 08:30:57
Postat av: Malin svarar:

Myran: Jo säkert en massa fint till höger o vänster,det lär nog ta tid, hoppas jag lär mig att använda den och kan fålla gardiner till att börja med. Är inte Aristion det minsta inriden??

Sonja/syrran: Nej det är ingen proffsmaskin den heter ju hobby!! Jag poängterade mer för säljaren att det jag vill ha är en enkel maskin att använda, några mer avancerade funktioner behöver jag inte då jag bara lagar lite, fållar upp gardiner o syr kuddar. Däremot skall den fungera när jag vill använda den UTAN att krångla. Fast jag tyckte det lät perfekt att pipa över till grannen när man behöver sy, men syrran verkade inte köpa mitt förslag att jag skulle använt presentpengarna till att betala henne när jag behövde få nånting sytt ;)

2008-10-16 @ 08:45:21
Postat av: lena

En symaskin,att jag inte önskade det när jag nyss fyllde:)Det blir att sy mycket nu då?Ha det fint, kram lena.

2008-10-16 @ 10:54:31
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Fin present du fått, nu blir det mycket fina saker sydda kan jag tro. Vill också säga jättestort GRATTIS i efterskott. Förstår att du haft en mycket trevlig födelsedag!

2008-10-16 @ 17:17:52
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Lena o Ninnie, det enda jag törs lova är att om denna är lättare att komma överens med än min gamla "härk" då kommer jag absolut att sy mer än förut!



Tack för gratulationen Ninnie!

2008-10-16 @ 18:49:08

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0