Äntligen..

..kom de, kläderna från Gneis som stått på min önskelista sen vi blev testfamilj för Gneis.

Så ut med det gamla:



Och in med det nya:



Och inte känner jag mig ett dugg slösaktig, för det är sällan jag unnar mig själv fina kvalitetskläder. Kläderna som nu åker ut har jag fått från jobbet under den senaste 10 årsperioden, gissa om jag är less på marinblått!?
Till mig själv blev det en röd skaljacka och svart skalbyxa samt en grön skidjacka! Så nu är jag redo för höstrusk och skidåkning!

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: IBW

Men vad roligt, förstår att du är less "jobbarkläderna". Det är sällan man unnar sig riktiga frilufts utekläder, men det behövs, här uppe i norrland

2008-09-12 @ 19:19:32
Postat av: Syster

Skönt med nya riktiga och fräscha kläder. Ahhh... gillar det gröna. Med facit i hand undrar man om marinblått är en färg.

Undrar om in en del av de gamla passat som oömma "stugkläder" i alla fall. ;)

2008-09-13 @ 07:40:20
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Vilka läckra färger!

Piggar upp i höstmörkret.



Kram Maud

2008-09-13 @ 08:56:08
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Soffie

å va härliga färger,

hoppas de är riktigt sköna.

må gott

2008-09-13 @ 19:47:54
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: keb

ja man ska unna sig ibland

absolut!

härliga färger på jackorna!

2008-09-13 @ 19:57:17
Postat av: Livet i byn

Så läckert, bra att unna sig själv nåt fint. Undrar hur jag ska göra med min vinterjacka och byxa i år...den är nog typ 15 år gammal ;0) En ny kanske...?



~Livet i byn

2008-09-14 @ 10:11:39
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Vilka härliga kläder och färger! De där blir man ju glad över att ta på sig. =)

Ha en skön söndag!

K R A M!

2008-09-14 @ 11:44:42
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Paula

Va härliga plagg! Kan berätta att jag fick en riktigt fin höst/vårjacka för några år sedan när jag jobbade på vandrarhemmet i Säfsen. Efter flera år finns inte en skavank, men, precis som du, börjar jag tröttna lite på den marinblå färgen...

Ha en fin vecka, va skoj att bilderna kommit till rätta

2008-09-14 @ 18:21:23
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin svarar:

IBW: Ja det är skönt med bra kläder när man vill vara ute.

Syster: Du o dina "stugkläder"!!! ;)

Maud: Ja tack, det kan behövas lite upppiggande denna årstid.

Soffie: Ja jag hade tur o träffade rätt storlek direkt, maken är inte lika glad som måste byta, nackdelen med beställa på nätet.

KEB: Ja nuförtiden har man kläderna i många år jämfört när man var ung o valde trendigt istället för funktionellt.

Livet i byn o Paula: Man måste inte köpa nytt om man trivs med det man har, det gjorde inte jag, de höll inte regn särskilt bra o en dress var för stor o den andra hade kort byxor...och färgen var jag gode så less.

Camilla: Ja det känns lite roligare att vara ute o röra på sig nu!

2008-09-14 @ 19:44:55

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0