Påskledig

Påskhelgen firades traditionsenligt. Lite för lite sol, men när den väl kom så gjorde den det med besked, annandag påsk var fantastisk! Och solen fortsätter skina på oss som fortfarande är påsklediga! =)


Som vanligt hann vi inte med allt som vi tänkt, det blev tex ingen slalom eller ridning som vi hade planerat tillsammans med fam R, heller inget besök hos moster..men vi återkommer!


Vi har i alla fall åkt skidor, kört skoter, grillat korv, bastat, ätit och fikat gott, spelat spel och umgåtts, precis som vi brukar!




Som jag nämnde är vi fortfarande lediga hela familjen, (gillar att upprepa detta!!) vilket känns vansinnigt lyxigt, särskilt som solen skiner från en klarblå himmel. Tyvärr tar vi inte vara på det vackra vädret fullt ut då vi försöker komma i kapp här hemma med diverse som tex, färdigställa källarprojektet, komma ikapp med tvätt, städning, sortera papper samt uträtta en massa ärenden som vi inte hinner med under vardagsveckorna.

Innan jag ger mig för idag, måste jag bara återge några av 6 årige sonens funderingar under påsken.


På väg i bilen till IKEA berättade han för mormor att han gillade skoterlukten, men (poängterade han) den godaste avgaslukten kommer från motorcyklar.    (Ehh?? Mammas kommentar)


Inne på IKEA sa han till mig att han kunde köra vagnen så jag kunde fynda.  (Förträffligt samarbete eller hur?)


Och någon dag efter att vi kommit hem från stugan, med en knökfullt packad bil, undrade han, som gillar ordning och reda: - Mamma är det sant att det kommer att ta en hel vecka att packa upp allt? (Ngt jag gissar att han hört mig muttra om)


Kommentarer
Postat av: Paula

Det låter kanon! Man kan ju inte stressa fram en massa aktiviteter bara för att det ska vara så! Nä, visst är det skönt att bara umgås också! Fast när ungdomarna var här i påskas så var dom ju på semester och ville bara lata sig. Paula satt på en trädgårdsstol och höll på att smälla av, ska vi inte GÖRA nåt, vill ni inte ÅKA nånstans??? Nä det ville dom inte...

Mina aktiviteter är ju inte så fysiska längre, men jag sitter sällan bara rakt upp och ner, utan bok, utan korsord eller annat pyssel för händerna

Kramen

2009-04-16 @ 14:18:01
URL: http://paulaz.se
Postat av: morsan

2009-04-16 @ 20:11:31
Postat av: Farsan o morsan

Vi har också varit lediga och var igår med skidor och spark till skogskojan och idag till skogskojan och till kojan i lilla K. Det har varit så bra skare att det bar sparken utanför skoterspåren. Morsan är nog först att vara med spark i skogen.

2009-04-16 @ 20:23:44
Postat av: Malin svarar:

Farsan o morsan: Det låter jättehärligt!!! Vi hade lite otur med vädret under påsken..

2009-04-16 @ 21:31:49
Postat av: Syrran

Hmmm... vad föreställer snöskulpturen?



Är det E som pimplat? Med morfar?



A kommer ofta med så kloka kommentarer. Gullungen!



2009-04-16 @ 22:12:45
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Sälja eller köpa sexleksaker?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 05:40:05
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Oj, så mycket som händer hos er och så tänker du på allt ni inte hunnit med L. Ni har ju gjort massor!

Önskar dig en härlig fredag!

2009-04-17 @ 06:12:41
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vilken härlig påskhelg ni verkar ha haft trots att vädret lämnade mer att önska.

Skönt med lite extra ledigt, skulle också ha velat ha det...!

2009-04-17 @ 07:37:10
Postat av: rosalucia

Det är så himla lätt att planera en massa i förväg, i tron att det behövs aktiviteter å utflykter i överflöd...men sen när man "landar" så är det gott fika/god mat å trevligt sällskap nästan det enda man behöver!!!!

Också sömn då; speciellt för tonåringarna....de behöver få slöa ordentligt de har så fullt upp i vanliga fall; så några extra aktiviteter behövs inte.)

Vi har alltså haft perfekta påskar/lov!!!!!

2009-04-17 @ 09:54:10
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Lena L

Lyllos er som har påsklov den här veckan!!!! I Kx hade ju någon korkskalle bestämt att vi skulle ha lovet före påsk!!!! Ha det skönt i påsksolen! Kram!

Postat av: Livet i byn

Det verkar ju som om ni hunnit med massor av kul i påsk. Det bästa har ju varit ledigheten men vinterkärksjukan hade jag kunnat vara utan...



~Livet i byn

2009-04-17 @ 12:37:32
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: myran

Å´´´vad jag blir avis! Du beskriver allt så bra så jag ....vet inte vad. Man kan inte hinna allt (vet mycket väl det) så skidor och ridningen kan vi skjuta upp. Pratade just med L som (hör och häpna) satt på Erixons och fick håret klippt. Vad hade inte jag gjort för den lilla stunden.

Jag behöver en psykolog M. Har just pratat om barnen situation här, och funderat över mitt liv.....kan inte jag få komma och grina hos dig. Å´du bara säger sånt som jag VILL höra????

hmm, Jag ska nog prata med han A istället. Det verkar så klokt allt han säger. Man blir glad iaf. näää...nu ska jag...jobba! Kram

2009-04-17 @ 15:43:24
Postat av: Malin svarar:

Syster: Snöskulpturen föreställde en snigel och det var farsan som fick upp den lilla aborren! A´s kommentarer kanske inte alltid är så kloka, men man hör att han funderar mycket.

Myran: Anar att det är lite mycke nu igen, hör gärna av dig om du har ngn minut över kanske jag kan lugna ned dig lite grann eller komma med ngt gott råd, men jag kan inte lova att det blir precis det som du vill höra!

2009-04-17 @ 22:58:30
Postat av: IBw

Vad moster Karin skall bli glad, som har hittat en likasinnad. Hon gillar också skoterlukter, men som din son så föredrar hon motorcyckelavgaserna.

2009-04-18 @ 15:56:59
Postat av: keb

:) rätt gissat ibw :)

2009-04-19 @ 21:41:40
Postat av: Annette

Härliga kommentarer från 6-åringen :-)



Ha en fin vecka!



Kram Annette

2009-04-19 @ 23:12:20
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Myran

Hej :-9

Det är bättre nu.

Vet du Lars tvingade mig på en ridtur på min lilla smalare och snygga Aristion (kolla gärna pixbox).



Ridturen gick bra...trots hård vind. Sånt blir jag lycklig av....lite mindre nervig iaf/ Kram

2009-04-20 @ 09:48:23

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0