Källarprojektet

Vi börjar faktiskt se slutet nu på vårt källarprojekt, som så många gånger känts som "The neverending story". Det var ju i April som maken började att riva ut.

Bastun är helt klar, men vi väntar på att elektrikern skall komma och koppla in bastuaggregatet. Sen vore det trevligt med vatten och en dusch utanför, därför måste vi få hit rörmokaren igen (han som vi skämtsamt kallar för Jesus - ingen vet om han kommer att uppenbara sig).

Till tvättstugan behöver vi också vatten så att vi kan flytta in tvättmaskinen. Jag hade tänkt ha öppna hyllor ovanför tvättbänken i tvättstugan men har nu ångrat mig därför drog vi iväg till IKEA idag för att köpa fler väggskåp.



(Fotot är taget i farten genom bilfönstret, en ursäkt till den urusla kvalitén)

Idag var sista dan för deras rea, med 50 kr tillbaks för varje 500 kr man handlade för, så i princip fick vi resan betald. Visst slank det med lite annat smått och gott också, as usual.

I toaletten saknas toastolen och all inredning och i hallen har vi väggarna kvar att fixa. Målaren kikade förbi idag, det blir vitmålad väv (omönstrad), och ev en målad fondvägg, men jag vet inte vilken färg..

Bilder från källaren kommer så småningom, det är fortfarande väldigt stökigt och smutsigt där.

PS! Det går bra med godisförbudet, har stått emot två tuffa prövningar, en Aladdinask på jobbet och lördagsgodistime på lördagskväll framför tvn. DS!

Kommentarer
Postat av: lena

Jag längtar att få se lite bilder från källaren!!

Strongt att stå emot när det ligger choklad framme.

Natti.

2009-01-11 @ 22:41:11
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Syrran

I K E A ...det förklarar er frånvaro igår.



Det blir ruggigt fint i er källare! Ser också fram emot bilder därifrån. Varför inte några mindre "tjuvkiksfoton" först?



Står emot mest hela tiden. Lyckades omvandla sista fredagsfikat på jobbet till grova mackor. Sambon äter dagligen något (chips, bullar, kex, fikabröd). Men jag är så motiverad att suget saknas.

Lite fusk i lördags under bloggkurs med Sonler; vin samt någon pepparkaka/kex med mögelost.

2009-01-12 @ 08:12:27
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Det blir verkligen spännande att se er källare sen.

Gratulerar till din karaktär.

Mitt nya liv börjar på allvar idag (måndag) för nu är alla trasiga veckor över, har dock försökt hålla igen lite innan och försökt komma igång med motion.

2009-01-12 @ 08:26:54
Postat av: Myran

Skit duktig är du med godislöftet. Har inte gett något själv, "inte lova nått man redan i förväg vet att man inte kan hålla".

Måste ta itu med det själv här någon gång.

Vi gjorde nått trevligt hela familjen igår. Vi åkte slalom i Svanstein Ski, Super väder och Super backar. Inte många i backen så man behövde aldrig köa i liften. Men jag tror aldrig jag haft så mycket mjölksyra i benen förrut. Men det var så härligt att man var tvungen att bara ta ett åk till...å´ett till...å kanske ett sista. Ipren fick umgås med mig igår kväll. /Kram

2009-01-12 @ 08:31:01
Postat av: EVA

Här får det också lysa ute ett tag till :D...det blir så himla mörkt och trist annars !



Vi har också godisförbud igen efter julens frosserier och nu ska jag ta tag i vikten lite till i vår...hoppas det funkar bra för jag vill verkligen komma mig ner några kilon till !



***

KRAAAM EVA

2009-01-12 @ 18:26:07
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: keb

Himlar vad fint ni gör hemma!!

Strongt gjort med att avstå från godiset.

då det finns så lätt tillgängligt dessutom.

Jag vet inte vad det är för fel på nicas blogg jag kan inte läggin kommentarer där och så har det varit under en bra lång tid:-(

2009-01-12 @ 18:47:19
Postat av: keb

undra varför jag inte lyckas lägga in kommentarer hon vaken du eller nica hmmm nåt fel är det testar om detta går in hoppas

2009-01-12 @ 18:52:27
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Annette

Det går verkligen framåt hos er med källaren.

IKEA är ju alltid kul... :-)



Du är duktig som kan undvika godis.



Kram Annette

2009-01-12 @ 19:42:27
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Det låter som att ni är på G både med rusten och med ditt godisstopp! Bra kämpat!!!

Kram kram!

2009-01-12 @ 19:49:21
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: fia

va kul att ni snart är klara , det är bra med ikea dom har alltid nåt man vill ha eller behöver .

spännande och se hur det vart .

önskar dig en trevlig kväll.

2009-01-12 @ 21:08:37
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så ni har varit på IKEA och fått resan betald, det är ju bra när man bor en bit ifrån. Vi har ju ganska nära till IKEA, vi brukar åka dit ibland bara för att äta billig lunch.

2009-01-12 @ 22:15:20
Postat av: Anonym

Så ni har varit på IKEA och fått resan betald, det är ju bra när man bor en bit ifrån. Vi har ju ganska nära till IKEA, vi brukar åka dit ibland bara för att äta billig lunch.

2009-01-12 @ 22:15:40
Postat av: Livet i byn

Nu är jag spänd på att få se ert källarprojekt, säkert blir det kanonsnyggt.



~Livet i byn

2009-01-13 @ 17:04:49
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Lisa

Projekt är mysiga, just nu har vi ett stort hål där parkeringen brukar vara;)

2009-01-13 @ 17:07:32
URL: http://picturesofme.blogg.se/
Postat av: lotta

oo när får vi se källaren????

2009-01-13 @ 18:53:10
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Paula

Ja nog är det bra att ha en dusch att spola av sig med efter bastun, oj va ni kommer att njuta. Nu vintertid badar vi bastu minst två gånger i veckan.

Kram

2009-01-14 @ 14:49:29
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin svarar:

Lena, Lotta, Fia, Livet i byn: Bilder kommer så småningom, precis som rörmokaren.

Syrran o Sonja: Ni får komma o kika in live! En tjejbastu kväll kanske?

Myran: Ja en helg tillsammans m er i Pullinki vore skoj!

Eva: Jag instämmer i allt du skriver.

Anette: Ja tyvärr har vi bara lite långt till IKEA. 13 mil enkel väg.

KEB: Ja visst blir det fint!

Camilla: Tackar.

Paula: Ja visst är det härligt med SAUNA! I stugan bastar vi sommartid varannan dag. Här hemma gissar jag att det blir en gång i veckan.



KRAM på Er alla!

2009-01-14 @ 22:46:08

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0