HELG

I helg har vi inte något vidare sommarväder, vi får hoppas att solen och värmen återvänder snart, gärna på tisdag då jag börjar min nästan 4 veckor långa semester.  :)

 


Känns att vi hunnit mycket fast bara halva helgen gått hittills.

I fredags var vi och fikade gofika hos fam F, sen spelade vi  badminton, fam K (vi) mot fam F, det var jätteskoj! Det var många år sen jag spelade badminton. Sonen påstod att jag var mycket sämre än pappa, men det är väl inte möjligt? ;-)
Det lär nog bli mer badmintonspel i sommar!!

I dag var vi och hälsade på en eller faktiskt två kollegor till mig, ett nybyggarpar som byggt ett jättefint hus! Kanske kommer foton därifrån framöver, för vi planerar för ett återbesök senare i sommar.

Vi har också varit och "motionerat hästarna (drygt 300 st) som maken har på foder i helg", i torsdags bytte maken nämligen ut vår gamla skruttiga Opel Kadett mot vännens Porsche, det har blivit en och annan finåkartur med den! 

Annars så håller jag på att förbereda lite inför stundande semester, städar, tvättar och donar.

Har införskaffat lite semesterläsning, fick låna boken "Mörka skuggor i Sunderbyn" av den lokala författarinnan Majvor Muller (vet inte hur jag får till ett tyskt u..) av fru F. Sen har jag beställt några pocketböcker från Bokia, "Är det någon där" av Marian Keyes (som jag brukade läsa förut, innan jag visste att jag faktiskt gillar deckare), samt böckerna "Midvinterblod" och "Sommardöden" av Mons Kallentoft som jag hoppas skall falla mig i smaken, någon som läst dem? 
Syster har dessutom lovat att jag får låna Marie Jungstedts senaste bok när hon läst ut den.
  
Snart har jag läst ut boken som jag vann i utlottningen hos Paula, Amerikahuset, den var jättebra, vilken tur att jag vann den för det är antagligen en bok jag hade missat annars.
Jag ger nog mig här just för att läsa slutet på den boken, go kväll!

Kommentarer
Postat av: Myran

Hej vännen!

Dom hästarna ni har på foder är jätte fina. Ni kanske får en sk "blodad tand" och köper dom! Själv får vi hålla till godo med endast fyra stycken. Varav vi lämnat bort två för tillfället.

Efter att jag lycktas plöja igenom en bok på min semester har jag fått lite "blodad tand" för läsningens magi. Ska nog springa över till grannen å´låna en vampyrbok.

Ha det bra så syns vi snart// M

2009-07-04 @ 23:25:36
Postat av: Ulla

Bokläsning=semester. Så är det för mig med. Jag läser, för tillfället, Anna Janssons senaste "Först när givaren är död" Superbra! Jag har läst Kallentofts böcker och tycker de är ok. Han skriver lite annorlunda. Men jag ska läsa hans senaste "Höststormar" (tror jag den heter) till hösten

2009-07-05 @ 09:27:48
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Visst är det härligt med sommarläsning?! JAg läser inte så mycket annars. Mest blir det under sommaren.

2009-07-05 @ 10:45:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: rosalucia

Härligt med semester!!! Och att läsa böcker...man försvinner in i en annan värld; vilket kan vara väldigt trevligt emellanåt.

Perfekt att kunna ha hästar på foder;)

2009-07-05 @ 12:31:32
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: C a m i l l a

Vad härligt det låter med semester!!! Jag har en vecka kvar att kämpa, känns långt.

Kram på dig!

2009-07-05 @ 14:26:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Jösses vilken koma jag hamnade i när sista arbetsveckan äntligen var avklarad!

Har sovit bort både fre och lör kväll samt klockan runt nattetid. Men NU verkar jag äntligen redo för den analkande semestern.



Vilka läckra hästkrafter ni tar hand om. Snyggt paketerat... helt i min smak!! Läcker bil!



Jag har köpt fyra pocketar av Anna Jansson. Hoppas att de ska kunna bli värdiga ersättare efter Jungstedts senaste. Har du läst nått av henne?

2009-07-05 @ 19:22:01
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: soffie

jag har de båda böckerna av kallentoft men jag har ej börjat på dem än,

Just nu läser jag en av Anna Janssons den hon skrev i fjol har läst de övriga av henne å den här verkar va riktigt bra,

ha en skön söndag

2009-07-05 @ 19:52:24
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Annette

Det måste vara jättekul att åka i en Porsche, det har jag aldrig testat.

Vi har fortfarande varmt här. Jag håller tummarna att det blir fint väder hos dig på tisdag och framåt.



Kram Annette

2009-07-05 @ 19:57:32
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anna

De hästar NI har på foder??? Har jag missat något???



2009-07-06 @ 12:51:47
Postat av: Malin svarar:

Anna: Porschehästarna!! Drygt 300 under huven ;)

2009-07-06 @ 15:19:13
Postat av: Anna

Aha, snacka om att fatta trögt! (jag)

Jag tänkte; vad konstigt, för du har aldrig låtit sugen på att fatta ett sådant beslut....

Hoppas ni såg ryggsäcken, ingen var hemma hos er.

2009-07-06 @ 20:18:14
Postat av: Sonja

Oj, oj vad mycket hästar.

Vi har också kört lånad bil tillfälligt, men inget sååå häftigt.

2009-07-07 @ 15:41:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0