Plötsligt händer det

Plötsligt händer det, orken och inspirationen dyker upp, det måste vara de tre avverkade semesterveckorna som gjort susen. I morse vaknade jag vid 7 tiden och kände mig pigg som en lärka och sugen på att sy!!
 

Hur ofta det händer mig?? Definitivt ytterst sällan. Så det är bara att slå till och smida medans järnet är varmt. (Att jag ens kom på tanken undrar nog särskilt ni som känner mig, beror på att jag fick syn på tyghögen i går när jag höll på att rensa och sortera.)

Så jag slog till och sydde julgardinerna till köket!
Nu tycker Ni kanske att jag är ute i god tid, fast egentligen är det snarare så att jag är ca 8 mån försenad, beror på hur man ser det..
  

Eftersom det blev så mycket tyg över (det brukar det oftast bli eftersom jag oftast impulshandlar tyg och inte har en aning om hur mycket jag behöver, ibland vet jag knappt vad det skall bli heller) så sydde jag även en kudde, en kökshandduk och två grytlappar.

Och när jag ändå fått upp farten blev det även en kudde av det överblivna "kvisttyget", allt på mindre än en dag!! Jag tror inte ens att jag svor åt symaskinen en enda gång.

  


 

Det är dock inte bara jag som varit "duktig" idag, maken blev tydligen också inspirerad (fast för honom tog det 6 veckor semester och han vaknade först vid halv nio) och kom till skott med sommarens hus-underhållsprojekt.

Han har bytt vindskivor och plåtar på ena husgaveln i dag, betyder alltså att han har en gavel kvar.. "Hoija", jag är så rädd att han skall trilla och göra sig illa, högt är det. T.o.m höjdrädda jag var upp på stegen och höll i plankorna ett par ggr, det gick bra, tillät mig inte att titta nedåt, för det är då svindeln kommer. 




Spännande att se om denna inspiration håller i sig och vad den isåfall kan resultera i.


PS! Jag har tagit ned julgardinerna från fönstret, DS


Kommentarer
Postat av: Sonja

Jättesnyggt.

Har också svårt att hitta inspiration att sy, det är i måste lägen.

Har nästan hela kökssoffan full med tyger som vid något tillfälle varit tänkt att sys till något.

2009-07-28 @ 07:54:50
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Låter som om du oxå impulshandlar o lagrar tyger precis som jag!!

2009-07-28 @ 08:50:50
Postat av: Syrran

Oj, här glöder då verkligen flitens lampa!! Snyggt!!

Det ena ger det andra. Börjar dena ena brukar det smitta av sig. Tror dock jag är den som smittar det vidare hos oss.



Då är ni äntligen utvilade eller är det sista rycket? (Jag kan känna det lite så denna vecka.)

Visst är det härligt med inspiration!?! Då kan man verkligen mata på och inget är för tråkigt. Det älskar jag!



2009-07-28 @ 10:07:21
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Gud så fint det blev! Det påminner mig än en gång om att jag borde ta itu med att sy upp våra köksgardiner, som har suttit med nålar i flera månader. På´t bara! Ska fixas i dag banne mig.

Kram och tack för inspirationen.

2009-07-28 @ 14:24:08
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: C a m i l l a (igen)

Och ja - du kommer att älska Johan Theorins böcker. Jag fick precis för mig att det var du som tipsat om dem på din blogg, men det var det nog inte... Köp!!!

2009-07-28 @ 14:27:18
Postat av: Myran

å´herre Gu...DET har nog aldrig hänt mig! Att vakna tidigt med en brinnande länktan att sy...Impulshandla tyg gjorde jag senast 1998 el .99. Det är fortfarande osytt tror jag. Men i mitt nästa liv...då ska jag oxå börja sy! Puss o kram

2009-07-28 @ 16:54:31
Postat av: Annette

Jättefina saker du sytt! Kom ihåg var du lägger dem nu så att du hittar dem till jul :-)



Kram Annette

2009-07-28 @ 19:55:44
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Syrran: Jag tror att det är för att man gått ned i varv och börjar känna sig utvilad som inspirationen kommer. Snart måste man dock varva upp sig igen.

Camilla: Tack, böckerna skall beställas, maken är oxå sugen på dessa. Hoppas du får inspiration till dina gardiner.

Myran: Ja fniss, jag trodde heller aldrig att det skulle hända mig och sannolikheten att det skall hända dig är nog minimal el tom nästan obefintlig?

Anette: Tack för det tipset, du verkar känna mig!!I slutet av nov har jag kanske glömt bort dem helt och köper nytt tyg.

2009-07-28 @ 21:12:55
Postat av: ibw

jag ser att ni vilat upp er ordentligt på eran semester. Dags att börja jobba.

2009-07-28 @ 21:39:25
Postat av: soffie

åå va du är duktig jättesnyggt!!!

2009-07-29 @ 01:47:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Mycket snygga!!!

Julgardiner precis i min smak också. Inte så himla "juliga" att kreverar..

(Varför ta ner dem...det är ju snart jul!!!)

2009-07-29 @ 14:28:57
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Paula

Men, var dom så juliga? Tyckte dom var jättesnygga vilken årstid som helst! Symaskinen är min värsta fiende, vi är inte kompatibla, så jag håller mig så långt borta som möjligt...himla trist, för nog vore det skoj att kunna sy och handarbeta!

Hoppas inspirationen håller i sig, du får ge dig ut o fynda nya tyger!

Kramen

2009-07-29 @ 18:26:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: Livet i byn

Snygga kuddar och gardiner, jag gillade tyget. Hade gärna haft något liknande i mitt vardagsrum till hösten.



Ja, det är sanslöst med vikten. I dag har jag faktiskt genomfört mitt mål med Cambridge. Bildbevis finns i bloggen :0)



~Livet i byn

2009-07-29 @ 20:28:36
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ninnie

Så duktiga ni varit! Visst är det skönt att få gjort sånt där som man länge funderat på att göra, men skjutit på framtiden...Fint blev det ju också!

2009-07-29 @ 20:34:54
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: soffie

en kram till dej

2009-07-29 @ 20:52:55
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Lena

Men oj vad flitig du är på att sy.

//Lena

2009-07-29 @ 21:56:21
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0