Uppvaktning



Nej han fick ingen present av oss (mig och barnen) min käre man, mina barns käre far.. och jag tar på mig skulden.

Jag kunde inte komma på något bra att köpa, försökte pejla läget med honom, men han önskade sig varken en spikmatta eller systemkamera, sen tog idéerna slut.. 
  

Jag tror dock bestämt att han uppskattade blommorna och presenterna (vilket jag definitivt gjorde, som gift får man ju automatiskt hälften!!) från vännerna som kom förbi ikväll och firade honom (trevligt!!), även om han för det mesta tycker att det är onödigt med presenter och uppvaktningar. 


Bara för att jag inte gav honom någon present, så betyder det inte att jag inte ansträngt mig för min käre man på hans födelsedag. Nej tvärtom, jag har nämligen ansträngt mig massor. Jag har nämligen både lagat mat och - dumt nog- så gav jag mig i kast med att baka tårtor... med mindre lyckat resultat.. *grr*
 

Det är inte lätt att få ihop tårtor som är glutenfria, laktosfria, ägg- och mjölkfria.. särskilt inte om man är urusel på att baka under normala omständigheter också.
Den äggfria tårtbotten blev hemskt platt och massiv..och marängtårtbotten (glutenfri) som först såg så hög och fin ut, visade sig bestå av ett stort lufthål och en väldigt kletig maräng därunder, trots 5 timmar i ugnen. Jag vet inte hur många gånger jag muttrade - Jag hatar att baka.
 
Efter en provsmakning på eftermiddagen beslutade vi gemensamt (jag o maken, han tordes väl inte annat) att trots allt bjuda på dessa eländiga skapelser, men jag lovar, hädanefter kommer jag inte att baka tårtorna själv.

Så nu vet ni, jag föddes inte till att bli tårtbagare, och om någon undrar så, nää jag fotade inte dem..


PS! Roligt även att så många kom ihåg honom med grattishälsningar via telefon och sms. DS


Kommentarer
Postat av: Myran

Dom var säker acceptabla...eller hur. Å´det är faktiskt ansträngingen/tanken som räknas (det säger dom alltid till mig).

Men jag tycker att du kunde ställt upp med några bilder på dom!!!

Puss och kram/M

2009-07-22 @ 09:26:47
Postat av: Livet i byn

Grattis :0)



Men det ser ut att ha varit en mycket bra dag, god mat och fina presenter!!



~Livet i byn

2009-07-22 @ 10:59:35
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Syrran

Men... inga tårtbilder!! Ööö.. klart du skulle fotat dem. Som påminnelse till nästa gång det är tänkt att du ska baka.



Jag fattar inte hur man kan baka så det ska passa

alla allergiker. Sånt kan jag överhuvudtaget inte.



Var det tänkt att du skulle bli tårtbagare hade du även fått känslan att älska att stiga upp kring kl 3 på morgonen... det gör de riktiga bagarna. ;)

2009-07-22 @ 14:52:41
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Annette

Ha, ha, jag skulle vilja ha varit en fluga på väggen och kollat när du bakade tårtor :-)

Självklart får man hälften av presenterna (minst) som fru :-)



Kram Annette

2009-07-22 @ 18:57:29
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Ja det är bökigt med allergibakningen!!! Är det maken eller barnen som är drabbade? Är det en som har alla allergier eller är de delade på flera? Undrar bara för vi har ju haft samma allergier här; (+ soja, sojalecitin, vete, vetestärkelse, sten-kärnfrukt, nöt, bön&ärtprotein, färger, stabiliseringsmedel mm).

Kanske jag har recept kvar som kan förenkla tillvaron...om du är intresserad.

2009-07-22 @ 20:23:02
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Malin svarar:

Myran: Det var precis det jag ville höra, dvs att det är tanken som räknas. TACK!

Livet i byn: Yes helheten blev bra trots allt, tycker jag.

Syrran: Visst kan jag bjuda på mina svagheter, men nää inte hade jag ngn lust att fota eländet. Ibland undrar jag vad jag eg är BRA på.

Anette: Ja det hade varit bra underhållning kan jag tänka mig!

Rosalucia: Inget av mina barn tål ägg, det ena tål inte mjölkprotein. Gluten o laktos tål inte min svägerska..men henne ringde jag aldrig pga den misslyckade marängtårtan... :(

Jag har en receptbok för bakning av ägg o mjölkfritt,men av ngn andledning började jag experimentera med vanliga recept som jag ändrade på, fattar absolut inte varför! :S

Fy vad många allergier du har varit tvungen att bemästra..du har nog haft det ännu tuffare än mig!



2009-07-22 @ 21:13:41

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0