Kojturen

Om Ni undrar varför jag varit så tyst, så är det inte för att jag haft fullt upp med att äta godis eller samla steg hela helgen. (Visst har jag gjort det med..både och..och jag kan meddela att choklad är precis lika gott som förut..)

Nej, vi drog i väg till stugan på fredag em och har haft en jättehärlig helg. Särskilt lördagen var jättefin: (Ni som inte vill se snö, måste nog surfa vidare!!)



Det finns några saker som jag måste hinna med varje år, skidturen till skogskojan är en av dem. Ser ni bergstoppen längst till vänster i bilden ovan? Vid bergets fot ligger kojan.

I år ville sonen försöka sig på att åka skidor hela vägen, precis som storasyster gjorde när hon var 6 år. Visst klarade han det, galant!!  Han undrade dock över det här med älgtornen, - Är det för att älgarna inte skall kunna ta dem? (jägarna)Storasyster hon föredrar att åka skoter nuförtiden..



Väl framme i kojan, grillar vi korv och kokar kaffe över elden. Även Milla ser ut att trivas!

Någon som törs gissa vad det är för spår jag fotat i snön?

Jag gissar att det blir en kojtur till i påsk, verkar inte som om vi behöver oroa oss för snöbrist i alla fall... oj oj som det har snöat idag..

Annars så har maken och jag promenerat (jag har samlat steg och han motionerat), vi är båda två ganska överens om att promenera är rätt så trist.. Vi har även badat utebastu, ätit mammas/mommos goda mat, myst i stearinljusens sken under "Earth hour" och så har dottern spöat mig flera ggr i Kalaha. 

En toppenhelg med andra ord!

Kommentarer
Postat av: Farsan

Jag vet vad det är för spår,men ska inte avslöja det för andra.

2009-03-30 @ 00:07:29
Postat av: Sonja

Vilken underbar helg ni haft!

Ingen aning om spåren men med tanke på omgivningen så gissar jag älg.

Skidspåren och skoterspåren känner jag däremot igen...;)

2009-03-30 @ 08:40:22
Postat av: Ulla

Vilken helg ni haft! Jag är inte avundsjuk alls L När det gäller spåren...har jag ingen aaaning. Berätta!

2009-03-30 @ 10:46:13
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Camilla

Herregud vad mysigt! Vackert, snöigt, fint! Jag blir alldeles tokig och vill åka skidor ju...

Här har det mesta töat bort nu faktiskt, det är bara smutsiga snödrivor kvar lite här och där.

Kram på dig!

2009-03-30 @ 15:53:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

ååååh så mysigt. vad mkt snö ni har!! vilka kontraster mot oss som hade 14 grader här igår och riktiga vårkänslor i solen!

verkligen en toppenhelg ni haft, ser urmysigt ut på bilderna!!!

2009-03-30 @ 18:07:46
Postat av: Livet i byn

Härliga bilder, ser att ni haft fullt upp med friluftsliv.



~Livet i byn

2009-03-30 @ 18:34:22
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Konstiga spår!!! Ser ut som ngt konstgjort.... ngt fyrkantigt avtryck.... Vintern kom tillbaka,,,lite trist jag hade hunnit vänja mig vid vår och sol...

2009-03-30 @ 19:41:42
Postat av: ibw

Vad mysigt ni haft och fint väder.

2009-03-30 @ 20:45:24
Postat av: Annette

Vilken härlig helg ni haft! Sån blå fin himmel det är på bilderna!



Kram Annette

2009-03-30 @ 21:17:18
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Syrran

Känner igen rutiner och omgivning. Spåren i snön är något otydliga... näe ingen aning. Nått släpande vid sidan om också!?



Vi är inne i den bästa årstiden nu... vårvintern! Njut i fulla muggar!!

2009-03-31 @ 09:45:13
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Nej du, jag surfar inte vidare! Snö får det gärna vara, men här hemma är det tristaste tiden nu då inte längre skoterspåren håller för att gå på! Inte för en tjockis som mig i alla fall...nä inte ens för liten Blinka. Så nu blir det inga promenader på annat än asfalterade vägar tills eländet sjunkit undan och tjälen gått ur och vägarna blivit gångbara igen..

Jo visst hade dom kräftor i frysdisken! Dom har väl hittat ett gammalt lager någonstans...

En helt ljuvlig helg verkar ni ha haft, skulle mer än gärna åka uppåt norr i påsk, men vi ska vara hundvakter åt dottern, så det blir full rulle med fem jyckar i huset!

Kramen

2009-03-31 @ 16:21:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: keb

härliga bilder!svårgissade spår

2009-03-31 @ 20:55:06
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Jag har haft lite kul åt rubriken "Kojturen", kan läsas som tänkt Koj-turen eller Ko-tjuren som jag ville läsa det först!

2009-04-01 @ 08:34:45
Postat av: rosalucia

Härlig helg ni haft! Sol & Snö är en perfekt kombination!!! (bara snö är ju däremot inte alls lika kul...).

Och korv&kaffe...kan det bli bättre...?

Bäver? Har aldrig sett såna, varken djuret eller spår...coolt. Ni såg inte bävern då?

Ha det bra!!!

2009-04-01 @ 15:50:49
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0