Uppspårat

Nää, det var inte lätt se vad jag hade fotat för spår i förra inlägget, på den lilla lilla bilden. Hade inte min "skogsmulle" till pappa berättat vad det var för spår så hade inte jag känt igen dem i verkligheten heller.  


Kul att Sonja vågade sig på en gissning, men älgen tar rejäla kliv:



Och hoppe hoppe hares söta spår känner vi alla igen:



Här är det spår efter räven som raskat iväg efter att ha kikat in i mammas o pappas stuga:
 



Och här kommer det rätta svaret:
 


Bäverspår!

Annars så har jag besökt vår huvudstad idag, de enda spår jag såg där var järnvägsspår.(Nu försökte jag skämta lite, jag jobbar ju i den branschen..) Det jag tänkte på är att kontrasten blir stor när man ena dagen är i stugan i skogen och nästa dag mitt i Stockholms City. Men både skogen och storstan har sin tjusning!

Kommentarer
Postat av: keb

Bäverspår det hade jag aldrig kunnat gissa !Har aldrig sett såna spår

:-)

2009-03-31 @ 22:32:53
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: C a m i l l a

Ha en mysig Stockholmstripp!

Kram!

2009-04-01 @ 08:25:14
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Absolut har alla miljöer sin tjusning!

Bäverspår..!!! Finns det såna där i skogarna?

2009-04-01 @ 08:32:58
Postat av: Lena

Det ända spåret jag skulle kunna känna igen i snön är harens spår.

Ha det bra

2009-04-01 @ 19:44:38
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: ibw

Bäverspår har jag aldrig sett, har knappt sett en bäver, endast "rumpan" på en bäver en sommar när den dök ner i vattnet, där den bygge en damm.

2009-04-01 @ 21:05:51
Postat av: Syrran

De två första spåren var ingen tvekan.



Vet inte ens om jag skulle knäckt rävspåren. :S



Släpspåren vid sidan om gjorde att jag som snabbast tänkte tanken innan jag spånade vidare men sen gav upp. Kände inte igen dem även om jag sett såna i ett "tidigare liv".

2009-04-01 @ 21:24:57
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Tack för den lärdomen! Bäver var nog det sista jag tänkte på! Renar som är så vackra, vi hade faktiskt en granne i Säfsen som hade några i ett hägn, dom hade servering så det var väl mest för att locka turister att stanna till.

Nä Malin, vi får avstå bastu! Hemska tanke! Men tyvärr är det inte försvarbart att betala 1500 mer i hyra för att ha en liten bastu...

Jag får hoppas på att vi får tag på vår lilla husvagn istället, kanske hitta en bra plats där man både kan ta morgon- och kvällsdopp i en klar sjö!

(gäller att vara positiv, hihi)

Ha en underbar helg, har precis fikat ute på tomten!

Kramen

2009-04-03 @ 15:32:30
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lena L

Och det mest fantastiska i ditt konstaterande är ju att vi är otroligt lyckligt lottade som har den möjligheten att både uppleva urskogen, landsbygden och storstaden!!!! Inte heller alla som får se djurspår i snön!!!Få förunnat tror jag! Kram!


Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0