EMD

Här har det regnat hela dan..så kallt o trist att jag inte förstår hur jag skall få ihop dagens stegkvot..


På förmiddan drog vi iväg på stan för att göra några ärenden, köpa nya jeans åt sonen (som sliter ut dem på löpande band), köpa avslutningsklänning åt dottern (tror knappt själv att det är sant att jag för engångsskull gör detta i god tid, men när dottern visar intresse för kläder och dessutom för en klänning !  hon såg i reklambladet, då är det bara att slå till) och till slut så blev äntligen duschskrapan inhandlad.


När dottern fick nys om att EMD skulle uppträda på Shopping så var det bara att "bänka sig" med kameran i högsta hugg, ibland tycker hon att det är bra med en mamma som bloggar, (dvs en mamma som alltid har med sig kamera).

Laddade upp en filmsnutt på You Tube,  ifall det finns fler som vill beundra eller tralla med de stiliga gossarna (som jag filmade med full zoom på min lilla fickkamera - därav inte bästa kvalitet):
 



Just ja, måste även "notera i protokollet" att jag mötte en annan kändis på stan idag, Johannes Brost. Att möta kändisar "off scen" är en annan sak som jag är fånigt förtjust i, så nu vet ni det också! 
Vem är den mest spännande kändisen du mött? 

Kommentarer
Postat av: Lena L

Kan tänka mig att mamman, nästan, var lika förtjust i att se EMD som dottern! Jag vet då att jag inte hade haft speciellt mycket emot att sitta där ni satt! Hm, mest spännande kändisen, svårt! När man bor i Stockholm träffar man ju på rätt många kändisar, till skillnad från här i norrbotten. När jag jobbade på passenhet åt Stockholmspolisen, i city, var det in jättemånga kändisar dit och skaffade sina pass. Det var spännande för en lantlolla som jag! Men det mest spännande var nog vid ett trafikljus när jag satt i bilen bredvid kungen! Då kunde jag inte låta bli att både glo och peka! =) Ha en trevlig fortsättning på helgen!

Postat av: Lena

Ha en fortsatt bra helg och jag hoppas att solen tittar fram hos er imorgon.

//Lena

2009-05-09 @ 22:46:34
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Herr E

EMD spelar här i Skellefteå imorgon/idag och sonen är laddad. Blir nog helt okej.



Angående kändisar så blev det en del kändisar man träffade när man jobbade i Hollywood. Charlie Sheen, Denise Richards, Kevin Smith, Jimmy Kimmel, skaparna av South Park och en rad andra mer eller mindre kända. Fick VIP-pass till en tv-show och träffade en drös med kändisar backstage. Galet.

2009-05-10 @ 00:41:45
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: rosalucia

Ja de där avslutningskläderna är ett ständigt dilemma varje år...vi har varit en sväng in till Luleå å letat redan, men nu har vi gjort en postorderbeställning istället...hoppas det hinner komma/skickas tillbaka/å beställas på nytt innan det är dax...hm...



Ps jag skulle gärna möta Persbrandt på gatan...

2009-05-10 @ 09:40:24
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Malin svarar:

Vad nöjd jag är med jag kastade ut denna fråga ang kändisar NI mött, det här är hur spännande som helst! =)

Lena: Kungen off scen det var en höjdare, och så perfekt jobb (passenenhet i Shtlm city)för en lantlolla som tycker det är spännande med kändisar!!Jag är lantlolla jag med, så visst har det hänt att jag stirrat m öppen mun ngn gång!

Herr E: WOW du har ju "spelat in en annan division"!! Imponerande. Ja det var helt OK att se EMD!

Rosalucia:Persbrand JA!!! Det är oxå en av dem som står högst upp på min "vill träffa kändis listan"!!! Jag är nästan småkär i honom i rollen Gunwald Larsson/Beck. Och vet du en av mina bästa väninnor har suttit brevid honom i baren på Arlanda. Men tom hon fick tunghäfta.

2009-05-10 @ 10:12:56
Postat av: Sonja

Var också hela dan på stan och handlade kläder till den äldre sonen. När han började titta på skjortor till avslutningen tyckte jag att det hinner vi ta sen, kom hem och insåg att det är inte långt kvar att vi borde kanske ha gjort det ändå.

Funderade varför det var knök med folk på shopping, inte löningshelg eller barnbidrag, tills jag såg anslaget om EMD, javisst ja!

Kändisar, har ju möjlighet att träffa en del såna men nyttjar inte den förmånen(?).

Kanske var det Jerry Williams i hissen, Willy o Matte på väg till toan, Nanne, Martin Stenmark mfl när man knallade igenom en efterfest. Har ju haft Anders Dahlbom och Thomas Ahlebro hem på middag!!!

Eller var det lunchen med Peo Thyrén (från Noice)?

När man råkar på kändisar så där spontant hinner jag sällan uppfatta vem det eg var, utan funderar att Gud vad den personen verkar bekant, var ska jag placera? Bäst och hälsa för säkerhets skull om det är nån jag känner, så han/hon inte tror jag är högfärdig. När jag till sist har placerat ansiktet så, oops!

2009-05-10 @ 10:34:17
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Ja det har hänt mig, först ser man ngn bekant, hejar och sen rodnar man lite när man inser vem det var, jag hejade på Tomas Ledin en gång!

Din mötte kändislista är def längre än min, jag möter inte några via jobbet, jag tycker det är jättekul att oväntat möta ngn fast vete tusan och jag skulle vilja "träffa dem" desto mer, då får jag bara tunghäfta.

2009-05-10 @ 10:54:27
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jo, bröllopsresan är redan planerad och även bokad. Det blir en bröllopsresa till Mallorca:

http://junitjejen.se/bestallt-en-resa/#Kommentera

2009-05-10 @ 10:55:13
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Lissen dansar in !

Skönt att få handlat i god tid till examen.

Kändis... kan inte säga Kjell Lönnå,hihi.

Men Orup satt i en bil jag vinkade och han vinkade tillbaks. Det var stort då,l!

Ha en fortsatt skön söndag!

2009-05-10 @ 18:03:23
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Ulla

Även jag har alltid kameran med mig. Går ju inte att gå utanför dörren utan den L

2009-05-10 @ 19:38:16
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Annette

Så många kändisar på en dag :-)

Jag ser aldrig några kändisar jag :-(



Kram Annette

2009-05-10 @ 22:39:55
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jag är tvärtom, ser jag inte resultat på en gång blir det inte av. Sedan när jag väl är inne i det så kan jag nog köra ett bra tag... Cambrigde har ju fungerat för många andra (också långsiktigt) så jag hoppas den kan hjälpa mig på traven.



~Livet i byn

2009-05-12 @ 07:17:46
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: keb

Kul för E att mamma bloggar!

möte kändisar



hmmm jo jag träffade T Ledin i min ungdom...

rodnar

2009-05-12 @ 16:02:08
Postat av: Anna

Tja låt mig tänka....kungen med familj i slalombacken, Marie Fredriksson på bio i Stockholm,

Roger Pontare på flygplatsen, satt brevis Tarras Wahlberg på flyget, Banarne på flyget till Marbella...Ingemar Stenmark i slalombacken (var annars?) hihi...det var de jag kom att tänka på först i alla fall

2009-05-12 @ 19:03:23
Postat av: Malin svarar:

Moster: Ja fniss jag vet!!! ;)

Anna: WOW det var många fina meriter!!=)

Alla: Glömde skriva de två som jag "rankar högst", Per Gessle (Arlanda)och Martin Stenmark (Vimmerby).

2009-05-12 @ 20:56:51
Postat av: Anna

Ja Martin missar man nog inte om man skulle ha turen att se honom........

2009-05-12 @ 21:52:08
Postat av: Anna

Ja Martin missar man nog inte om man skulle ha turen att se honom........

2009-05-12 @ 21:52:38
Postat av: Anna

Jag förstår att Martin inte undgick dig....man missar nog inte honom om han är i närheten...

2009-05-12 @ 21:54:08
Postat av: Anna

Jag kan inte förstå detta ibland, det blev felmeddelande, jag skrev en annan variant, och nu är det treinlägg

2009-05-12 @ 21:55:14
Postat av: Malin svarar:

Det gör inget Anna, jag gillar kommentarer ;)

Faktum är att jag hade missat Martin om inte min make varit så uppmärksam! Han hade keps på så han var inte lika lätt att känna igen som hans sambo Hanna.

2009-05-12 @ 22:09:58

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0