Keep on walking


Foto: Se vad det grönskar nu!

Vad jag gör när jag inte hinner blogga så mycket? Jo, jag går, går, går och går, sen cyklar jag och jobbar, sen går jag lite till..jag börjar bli ganska så less på stegtävlingen nu. Just nu är mitt preliminära måldatum 6 juni, men jag skall försöka gå i mål före, gärna 1 juni, betyder ett stegsnitt på drygt 14000/dag.. högst osäkert om jag kommer att lyckas.

Ikväll följde dottern och kameran med på promenaden och vi fiskade även upp syster efter vägen. När man har sällskap så går det mycket lättare att få ihop stegen och det gör mycket mindre ont i foten, konstigt ;)

Ser nu fram emot fyra ljuvliga lediga dagar!! Vi har inte så fulltecknat i almanackan och jag har inga större ambitioner med bordegöralistan heller, och tur är väl det eftersom jag måste gå, gå gå..

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Så skönt att ha fyra lediga dagar! Hoppas det blir sol och vårvärme, och lycka till med "stegandet"!

2009-05-21 @ 10:43:16
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Ni ligger nog lite för oss ändå, visst är det härligt när det blir görnt ute.



~Livet i byn

2009-05-21 @ 10:44:01
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Syster

Tack för den spontana kvällspromenaden igår! Jag kan verkligen gå och gå och gå. Tankarna far och vips glömmer jag tid och rum.

2009-05-21 @ 16:19:18
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad har ni för planer, när ni har så mycket?

Hörde att ni var på Coop i alla fall...

jag har varit 2 svängar till Rutviks handelsträdgård,

köpt 3 syrener o lite annat smått o gott.

Vi har minskat trädgårdslandet (igen).

2009-05-21 @ 16:23:57
Postat av: Anna

Oj nu såg jag att det stod att ni INTE har så mycket....

2009-05-21 @ 16:24:49
Postat av: Malin svarar:

Anna: Nä inga större planer,mest barnen som har aktiviteter som disco, dans, kalas o fotboll. Ni börjar bli som vi med trädgårdslandet, vi har minskat vårt 3 ggr, nu kan det knappast bli så mycket mindre!

2009-05-21 @ 17:35:31
Postat av: C a m i l l a

Usch, jag hatar min stegräknare. Hur mycket jag än går, kommer jag aldrig upp i mer än 11.000-12.000 steg om dagen, i alla fall inte då man jobbar. I dag var jag ut och gick på lunchrasten bara för att få ihop 5000 steg till - i och för sig ganska skönt. ;) Skulle nog aldrig ha gjort det annars...

Kram!

2009-05-21 @ 18:18:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: rosalucia

Skönt när helgen inte är så väldigt planerad, utan det finns utrymme för att bara VARA....

Banne mej, nu ska jag skaffa mej en stegräknare och försöka få bukt med latmasken i mej!!!! (Går man ner i vikt också?)

Ha en skön helg!!!!

2009-05-21 @ 20:53:20
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Malin svarar:

Camilla:Ja jag vet det är drygt som f-n att få ihop 14000 steg på en dag, av mina steg är det alltid ca 4-6 tusen som är omvandlade från cykling (snitt 20 km/h= 130 steg/min). Annars skulle jag aldrig fixa det.

Men nu är jag så less och vill bara gå i mål..



RosaLucia: Ja denna utmaning/tävling på jobbet har verkligen satt fart på mig, man blir nästan manisk, fast nu är jag så less. Om jag gått ned i vikt? Det vet jag inte för jag vägrar att väga mig, har inte gjort det på ett par år. Hade jag varit mer restriktiv m godsaker under den här tiden hade det säkert blivit ett synligt o kännbart resultat, men njae jag vet inte ärligt talat om det gett så mycket, men jag har tränat upp min fot ordentligt och fått bättre kondis!

2009-05-21 @ 22:16:49
Postat av: EVA

Jädrar vad du är duktig att gå...här har jag inte gått nåt sen jul, då knät totalhavererade...jaa korta promenader och på stan, men inget motionerande !



Ha en fortsatt härlig lördag !

***

KRAAAM EVA

2009-05-23 @ 14:18:35
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Annette

Det är så vackert när löven precis har spruckit ut. Du är duktig som går och går, hoppas du blir bättre i foten snart.

Ha en fortsatt fin helg!



Kram Annette

2009-05-23 @ 21:28:40
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Sonja

Vilken härligt grön bild!

Jag har ingen aning var min promenader tagit vägen, alltid kommer det annat emellan.

2009-05-24 @ 10:46:24
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0