Häng med

Jag har varit iväg med jobbet till en fantastiskt naturskön plats, Storforsen här i Norrbotten. Häng med mig på en promenad.
  

 
Det är verkligen en fröjd att promenera här..
 

..vid den vilda forsens kant..


..klicka här om du vill höra dånandet från forsen..


..här uppe kan man ta en rast vid någon av grillplatserna och njuta av utsikten, men nu måste jag skynda mig tillbaks till middagen på hotellet..


..denna gång drog jag vinstlotten och fick ett rum med utsikt över forsen:


Det var svårt att ta en rättvis bild av den mäktiga forsen, den vill bli så platt genom kameraögat på min lilla fickkamera.

Om du inte har besökt denna fantastiska plats tidigare så är den absolut värd ett besök, och Ni som är duktiga fotografer glöm inte kameran det pågår en fototävling med bilder tagna vid Storforsen.

Jag kommer snart att återvända med familjen, då skall jag även besöka inredningsbutikerna som Livet i byn brukar tipsa om.

PS ! Tack vare denna resas härliga promenader och dansen på kvällen, så kommer jag mest troligt att uppnå mitt mål i stegtävlingen och gå i mål i Prag i morgon, på samma dag som riktkarln!  DS

Kommentarer
Postat av: Syrran

Som jag har väntat på detta inlägg. Fiiiina foton!!! Det är så fantastiskt fint i Storforsen!



Vilken lycka att få åka dit på arbetstid. Var där för 10 år sedan med tjejerna från ett f d jobb (dock sovrum utan din utsikt). Men har även hunnit med ett par privata dagsutflykter dit.



Minns dock att det t o m var utsikt mot forsen inifrån bastun! Och visst fanns det en inomhuspool också i källaren?! Minns även att vi hann rida - cowboyritt (utan hjälmar).



Forsen är sååå mäktig!! Håller med om att den blir något platt på foto... oavsett kamera vill jag påstå.



Måste kännas oerhört skönt att få komma i mål i Prag! Gissar att det inte blir så mycket frivilliga promenader direkt efter denna "tvångstävling".

2009-05-30 @ 07:54:19
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Härliga bilder, man känner sig som hemma. I Storforsen har jag mitt hjärta oavsett vart jag bor.



~Livet i byn

2009-05-30 @ 10:42:22
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Oj, vad vackert!!! Verkligen superfina bilder.

Och grattis, du fixade Prag! =)

Kram!

2009-05-30 @ 17:01:17
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Annette

Det var verkligen vackert där. Vilken fors!!! Otroligt!



Kram Annette

2009-05-30 @ 22:43:05
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilka underbara bilder du bjuder på. Även om det är svårt att göra magiska platser rättvisa så är iaf jag bra på att föreställa mig känslan av hur du kände dig när du gick där vid Storforsens vilda framfart. Grattis till målgången i Prag! Jag visste att du skulle klara det!

2009-05-31 @ 07:57:53
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Vilka bilder!!!! Wow, dit vill jag också åka. Vi är ju nyinflyttade typ(bara 9år sen!)från Västerbotten, så jag har inte varit där än....

Åh det verkar bli en kanondag till. Helt otroligt!!!

Solen var varm redan klockan sju....

Ha det!

2009-05-31 @ 08:08:16
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Har turistat i Storforsen lite, det är fantastiskt mäktigt och öronbedövande där. Underbart!

2009-05-31 @ 19:37:52
Postat av: Maria

Hej...å´vad härligt. Tack för tipset, dit kan man ju faktiskt ta en biltur med familjen. Grabbsen borde också tycka att det finns skaer att kolla på. Endel kanske rent av "häftiga".

Var på mormors bisättning igår, snyft// Maria

2009-06-02 @ 09:03:29
Postat av: mammakero

Kul att du hittat mej! Jag är född och uppvuxen i Luleå. Maken är från Boden...

Trots det var jag bara en gång vid Storforsen, ungefär ett halvårgammal, så jag minns inget!

Snygg tvättstuga du har nu! Ett RENT nöje för dej nu förtiden va??!!! :D

2009-06-07 @ 20:39:47
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0