Ååångest

Cykelsadeln har inte känts särskilt inbjudande den senaste tiden..



 
Det har inte bara varit dåligt med motion sen början av oktober, utan typ helt obefintligt. Just nu känner jag mig inte särskilt nöjd mig mig själv när jag tänker på efterrätterna, pajerna och bullarna som lagats och bakats den senaste tiden..och tiden som spenderats inomhus i plyschdress, yllestrumpor och tända ljus..

Vadan denna ångest just nu? Jooo jag skall på hälsokontroll imorgon, med konditionstest!!!   :S  VILL INTE, vill inte väga mig, vill inte höra hur dålig kondis jag har, VILL INTE.

Kände mig lite frusen, testade att tempa mig i armhålan (desperat flyktförsök?), det står på termometern att man skall lägga till +0,5 grader..gissa vad termometern visade innan tillägg? 41,6!!!!  Hmm konstigt, så dålig kände jag mig inte..
 

Senare uppdaterat:

Puh då var det gjort! Det var inte så farligt ändå, men jag har lovat sköterskan och nu mig själv att börja promenera en halvtimme ett par ggr/vecka..


Kommentarer
Postat av: Camilla

Lycka till! :)

Kanske besöket kan få dig att bli lite mer motionsmotiverad? Jobbigt att ha besvär med knän, så att man inte kan promenera - annars är det den enklaste och nästan skönaste motionen tycker jag.

Har du testat simning?

Kram !

2009-11-24 @ 20:35:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anna

Påminner om när jag börjar använda tandtråd kvällen innan jag skall till tandläkaren...

2009-11-24 @ 21:58:10
Postat av: Ulla

Det där med myskläder är en förbannelse...så sköna, men samtidigt så förrädiska. Lycka till idag! Det är lika gott att ta tjuren vid hornen.

2009-11-25 @ 07:19:53
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Myran

Du är en stark kvinna. Du tar ingen skit för den vackra kropp du har, kom ihåg det.

2009-11-25 @ 08:21:23
Postat av: Sonja

Har du cyklat hela sommaren är nog inte konditionen sååå dålig. Men kanske blir du motivierad till motion av besöket. Själv är jag otroligt motiverad, det gäller bara att hitta tiden. Kan jag locka dig till gymmet...?

Nya batterier till termometern på inköpslistan...?

2009-11-25 @ 10:46:25
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Men visst har du en sadel på en cykel inomhus att nyttja?

Ja, jag vet att det är skittråkigt att trampa på motionscykeln. Men annat är det på gymmet. Där finns olika maskiner.. bara att variera. Sugen på 2 veckors fri träning?



Tänker tanken att vi måste dra in/dra ned på våra fikahelger!??!?? Nääää... vill inte.



Lycka till idag! Bit ihop, plocka fram den tornedalska envisheten och ge järnet. Hade dock inte velat ersätta dig. Min kondis är usel för tillfället... jobbar dock på den.

2009-11-25 @ 11:25:57
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Krya på dej! Hade jag sådär hög feber då skulle jag ligga helt sänkt. Tror jag tillhör kräldjuren för min temp ligger lågt, och lite trög är jag ju också, hihi

Kramen

2009-11-25 @ 15:34:37
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lena L

Ha ha, det var ju snopet, att termometern visade så!! Annars brukar det ju vara tvärtom!

Jag var på en hälsokontroll för ett tag sen som visade att jag hade en väldigt bra lungkapacitet och hög syreupptagningsförmåga, som om jag vore vältränad! Det är bara det att jag inte har tränat regelbundet på minst 8 år, bara vanlig vardagsmotion som att gå på jobbet i korridorer osv. Det kändes bra, och så klart tänkte jag att jag inte behöver stressa iväg till någon träningslokal!!! =)

Kram!

Postat av: Malin svarar:

Camilla: Tack för lyckönskningen. Ja nu måste jag ta tag i motionerandet. Det får blir promenader trots mina dåliga fötter.. Simning fungerar inte heller pga atopisk hud (torr o känslig).

Anna: Bra liknelse!

Ulla: Ja visst är det så!

Myran: Ja fick nog ta lite skit..men nu skall jag visa att jag är stark och orkar ta tag i latmasken.

Sonja: Ja nog hoppades jag att jag hade kvar lite av cykelkondisen, men det blev inget vidare värde... :( Nej gym lockar inte alls, skulle bara bli ett stressmoment.

Syrran: Usch ja motionscykeln är så himla trist, jag föredrar nog att promenera i frisken luften trots allt. Gym har aldrig lockat mig. Att promenera en halvtimme när det passar övrig logistik är det som skulle kunna funka, bara jag får fingrarna ur..

Paula: Njaee det var nog ingen feber alls, bara termometern som fått fnatt..hade jag lagt på +0,5 då hade jag nog varit mer stendöd.

Lena: Lyckliga dig!! Visst är det så att man har olika förutsättningar oxå. T.o.m på den tiden då jag åkte löparskidor fick jag utslag om halvdålig kondition fast jag var i topptrim..jag är högpulsare.



2009-11-25 @ 16:57:04
Postat av: keb

det är jobbigt det där när man på grund av deffekter inte motionerat som man bör eller mår bra av

det blir som dubbel effekt på ångesten

jag känner igen det där jag har en fot som inte är som förr efter ryggop

som säger ifrån ganska snart så fort jag överskridit förmågan...

2009-11-25 @ 18:01:58
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Elin

Hej. :)

Vilken fin blogg du har!



Jag undrar om du skulle kunna gå in på den här länken: http://www.norrteljetidning.se/web/164

, för att rösta på mig som Norrtäljes Lucia. Elin Griberg Lindkvist var namnet.

Snälla gör mig lite glad! Din röst kan vara avgörande. Glöm inte att om du nu är snäll och röstar så måste du bekräfta den på din mail annars räknas den inte.



Puss, en förväntansfull Lucia Kandidat nummer 1

2009-11-25 @ 20:00:50
URL: http://eelinslife.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack KEB, precis så där känner jag! Kram o Puss

2009-11-25 @ 23:20:27
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Ulla

Igår fick jag lägga ner blogg.se för jag kunde inte göra några kommentarer, men idag verkar det går bra igen

Godmorgon!

2009-11-26 @ 05:30:15
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: ibw

har du möjlighet att promenera till jobbet? eller en liten sträcka och därefter ta bussen

2009-11-26 @ 11:31:23
Postat av: Ingmarie

Då kan vi möts på mitten!Jag brukar ta mig en promenad lite då o då!

Avskyr detta med hälsokontroller(är väl för manär lite skrajsen för vad de ska säga)



Allt gott till dig!

2009-11-26 @ 15:41:52
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Ulla

Nu sitter jag i köket och ur våra högtalare strömmar julsånger. Det börjar kännas att det snart är advent och jul. I år har jag bestämt mig för att ta det lugnt och njuta av allt det vackra som julen faktiskt för med sig av ljus, mat och härligt sällskap.

2009-11-26 @ 16:59:04
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: jessi

Hej vilken otroligt bra blogg du har måste jag säga.

Kika in på min blogg och komentera lite, skulle bli riktigt glad!!!:D

2009-11-26 @ 18:45:06
URL: http://jessikaevertsson.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0