Kriget

Vi har haft krig här hemma.. vi har jobbat hårt med att utrota objudna gäster. De började dyka upp lite smått i torsdags.. och efter att de förstört vår fredagsmiddag då förklarade vi krig!  Först försökte vi utrota dem med handkraft, men vi insåg att de var svåra att fånga, och fick man ihjäl en dök två nya upp. Sen hittade vi vapen som fungerade riktigt effektivt, dammsugaren och Ajaxsflaskan i spraymodell.


Vi kände oss rätt nöjda med vår insats när vi gick i säng på fredag kväll, MEN.. imorse på lördagmorgon hade ännu fler gäster dykt upp..  :S 
Vi trodde att vi hade identifierat vad det var för typer, signalementet stämde, men eftersom vi inte kunde förstå varför de våldgästade hemma hos oss så började vi tvivla..

Då satte jakten igång på allvar. Blommorna åkte ut på bron, vi skrubbade skåpen med torrvaror och sopskåpet. Rensade och skrubbade bakom spisen, sen upp till barnens rum, vi rensade och fejade och plötsligt kom segerropet! Maken hade hittat brottsplatsen, i sonens klädgarderob vimlade det av de otäcka gästerna, och guess what? Jo där på golvet bland alla leksaker låg det en banan i ett ”bananfodral”…

Det var bananflugor precis som vi trodde från början, feta äckliga rödbruna små flugor…usch fy och bläää..
 


Vi har inte hunnit utreda vem/vilka som är skyldiga till brottet, men det finns två som är starkt misstänkta..

Hur som helst så är jag glad över att det var vi som gick segrande ur striden, och jag må då säga att vi sällan städat så effektivt som vi gjorde idag!

Slutet gott allting gott!


(Nu hoppas jag att blogginspirationen dyker upp snabbt så jag får något trevligare att publicera här och slipper påminnas om detta varenda gång jag kikar in här på min sida)  


Kommentarer
Postat av: maria

Nää...dom är äckliga dom små jävlarna. Men man ska aldrig ge upp...vinna vinna vinna. Grattis till segern.



Nu ska jag ut i DAGSLJUSET! Härligt. Först beställa lite tobak.

Hoppas att jag kommer att rida minst två av våra fyrbenta. Grannen har skaffat en skitsöt shettis, kom igår.

Svar: Henke. /Maria

2009-11-15 @ 10:18:38
Postat av: LissenTo

Hoppas ni har fått bort dom otäcka krypen.

Dessutom att sonen fick en lindrigt med vatttkoppar.

Ha det gott!

2009-11-15 @ 10:55:24
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: keb

Otrevliga djur det.

Jag har varit med om nåt liknande,men då var det blommflugor som fanns överallt.

dom är dessutom svåra att fånga.

2009-11-15 @ 11:39:27
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vilken trevlig helg ni verkar ha haft ;) hehe

Ja det gick superbra på babysimmet idag, trodde att han skulle få en kallsup men icke sa nicke. Han ser väldigt fokuserad ut på filmerna =)

Hoppas att ni får en mysig söndagskväll!

2009-11-15 @ 12:39:57
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: mammakero

Visst är de där flugorna äckliga! Speciellt för att de kommer i flockar och invaderar ens hem! Skönt att ni hittade härden! Städat ordentligt fick ni på köpet!

Jag har heller ingen blogginspiration. Jag vet inte vad som hänt. Suck!

2009-11-15 @ 13:10:40
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: ibw

vad skönt att ni hittade boet, otrevligt med objudna gäster.

2009-11-15 @ 13:40:54
Postat av: Sonja

Grattis till segern och det välstädade huset...;)

2009-11-15 @ 14:49:12
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Paula

Inget ont som inte har något gott med sig, hihi

Tror inte jag känner igen dom små rackarna...men jag minns att på den tiden det inte fanns bananförpackningar så kunde jag hitta veckor gamla bananer i dotterns ryggsäck, löst liggande bland skolböckerna! Inte kul kan jag säga,....och det är inte nåt annat heller för tillfället. Har tvingat mig ut på promenad både idag och igår, men energi och inspiration saknas totalt! Fy för denna årstid!

Kramen

2009-11-15 @ 15:32:32
URL: http://paulaz.se
Postat av: Annette

Vilken tur ni hittade källan. De är läskiga små saker de där. Skönt att få städat till jul, är den positiva saken :-)



Kram Annette

2009-11-15 @ 17:15:45
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ulla

Inget ont som har något gott med sig...ni fick ju det julstädat redan i november

2009-11-15 @ 18:45:26
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lena

Usch, vad otrevligt med bananflugor.

Vilken tur att ni hittade bananen till slut.

//Lena

2009-11-15 @ 19:13:21
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Päivi

Oh nej, låter inte trevligt. Men tur ni fick ordning på det till sist :o)

Måste ändå säga att du skrev det på ett så bra och roligt sätt att även om jag led mer er när jag läste om krypen så kunde jag inte låta bli att dra på mungipan p g a att det var så bra skrivet.



Happishälsningar

Päivi

2009-11-16 @ 09:38:00
Postat av: Syrran

Krig är till för att vinnas. Skönt att härden återfanns. Fula kryp det där.



Fick också ett rent hus i och med helgen. Eller fick och fick. Men nu är det sååå skönt att ha det gjort.

2009-11-16 @ 09:42:54
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0