Tisdagsbikt

Jag gör som Camilla, kör en tisdagsbikt!

 

♥ Min blogg fyller 3 år idag, hipp hurra. Det känns ofta som att jag ”reprisbloggar ”, men ofta är ena dagen är den andra lik, det viktiga är att njuta av dem alla.

 

♥ 28 mil kvar till 100 på min röda Rex. Det ska jag fixa, trots motvind, regn och svettiga jackor …höstmilen är inte fullt lika njutningsfulla som vår och sommarmilen.

 

♥ Det går lite trögt med läsandet nu, tidiga morgonar gör att kvällströttheten hittat tillbaks. Vissa kvällar börjar raderna flyta ut redan efter två sidor, och nästa kväll får jag backa tillbaks 3…

 

♥ En kameraannons på blocket triggade återigen igång mitt sug efter en systemkamera, har läst på ikväll om objektiv, brännvidder, bländare, skärpedjup osv.. Jag är jättesugen att lära mig mer och jättesugen på en systemkamera med ett par objektiv. Undrar om jag nånsin kommer att slå till, det är alltid en massa annat som skall prioriteras, roliga utgifter som vinterdäck till bilen t.ex.

 

♥ Längtar efter en utflykt i blåbärsskogen, kanske i helg? Kombinerat med en öppnad burk med surströmming på kvällen kanske?

 

♥ Måste köpa kläder, både dottern och jag har väldigt lite användbart i våra garderober. För att inte tala om behovet av nya glasögon, är det nåt jag avskyr så är det att prova ut nya bågar.

 

♥ På torsdag skall jag o maken sälja både det vi bakat själva och varma korvar på Björsbyfältet..mamma mia.

 

♥ Till sist så vill jag hurra för blomman jag köpte i somras, tänka sig att den blommar redan,  se vilka coola blommor! (Sparsamt och oregelbunden vattning gillar den visst - vad det är för sort har jag ingen aning om)



Kommentarer
Postat av: Sonja

Oj, den blomman känner jag igen! Köpte en för 10:- inför julblommorna i Ica i byn för många år sen. Den såg ganska eländig ut då, men oj, vad den blommade och blommade. En riktigt annorlunda blomma. Den glömmer jag aldrig, men som sagt oregelbunden vattning gillar den!



Systemkamera har jag också gått och funderat på nu något år, men som sagt det finns "roligare" saker att spendera pengarna på...

2010-08-25 @ 10:13:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Kul att du också gjorde en lista. :)

Systemkamera låter intressant. :) Jag är mer inne på en ny liten kamera för tillfället - men det är väl stugan som ska komma i första hand va?

Men tänk om vi aldrig hittar någon stuga? Ha ha...

Kram!

2010-08-25 @ 13:13:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Grattis till 3-åringen ;o) Jag har drömt om en systemkamera i väldigt många år, men kommer alltid fram till att jag tar för lite foton... Och är ingen mästerfotograf annars heller. Men man kanske blir det med en systemkamera? :oD

2010-08-25 @ 17:56:08
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Carina

Fallskärmsblomma tror jag blomman på bilden heter!

Har också haft en som växte och blommade gång på gång! Sen dog den i flytten tyvärr!

Hur som helst så är det lättskött iaf :-)

2010-08-25 @ 18:35:12
URL: http://skalet2001.blogg.se/
Postat av: Lena

Tre år på bloggen, Grattis!

Idag har jag väl ingen vidare blogglust. Det finns annat i huvudet som tar över mina tankar just nu.

Ha de

//Lena

2010-08-25 @ 19:20:26
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: soffie

wow va fin blomma ,

å grattis till dina 3år som bloggare:)

hejhopp

2010-08-25 @ 21:21:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jag känner igen det där med läsandet just nu...texten flyter verkligen ihop efter en kort stund haha

Att ligga i sängen och läsa är numera uteslutet ;)

2010-08-26 @ 07:36:17
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: karin



Grattis till 3 år med bloggen!

kul uppläggning med lista...



Jag är deffenetivt en periodare i allt jag gör tror det var länge sen jag läste en bok nu....

2010-08-26 @ 12:17:45
Postat av: karin



Grattis till 3 år med bloggen!

kul uppläggning med lista...



Jag är deffenetivt en periodare i allt jag gör tror det var länge sen jag läste en bok nu....

2010-08-26 @ 12:18:07
Postat av: Annette

Grattis på 3-års dagen!!! :-)

Hoppas du hittar en bra kamera. Jag har en liten kamera som inte kan ställas in så mycket... men det är kanske tur för mig :-)



Kram Annette

2010-08-26 @ 17:13:41
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: mammakero

Grattis på 3 års dagen!!

Tisdagsbikten blev en hit, det var jättetrevligt att läsa din bikt...

Systemkameran är mitt bästa köp! Min stora glädje! Mitt största intresse (just nu i alla fall, det ändras flera gånger om vad som är mitt största intresse, eftersom jag är en periodare på allt jag gör på fritiden...)

2010-08-26 @ 19:21:17
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Syrran

Grattis till 3-års bloggande så här lite i efterskott. Det var ett roligt och bra initiativ som du drog igång. Snabb var jag att haka på.



Ser att du fick svar ang blomman. Ser ju faktiskt ut precis som en fallskärm.



Gillar listor!!

2010-08-27 @ 06:25:52
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0