GOTT NYTT ÅR

Nyårsafton, festernas fest, slå klackarna i taket, dukat för fest, skåla med bubbel..

Nja..sanningen är den, att vi brukar avstå från att bjuda in till  ”glammiga” nyårsfester. Det blir nog i år som de flesta andra år, att äta en god trerättersmiddag hemmavid med familjen.

Hur som helst så kommer vi att skåla för det år vi lämnar nu, år 2010, ett år som jag kommer att minnas med glädje. Tänkte redan nu återblicka och minnas året som gått.


Kärlek

 

24 år har passerat och vi hänger ihop allt jämt min kära make och jag. Chansen finns att pussarna faktiskt blir fler framöver då maken nu har slutat att snusa ♥

 

Och förälskelsen till min fransman, den blommar också fortfarande ;-)
 

 

Motion

 

Sommarhalvåret höll jag igång med cyklingen, men när cykeln har ställts undan då börjar motionerandet att ebba ut.. har sett trenden i år igen. Och helt enligt tradition så känner jag efter allt julfrossande att det är dags att göra ett omtag när det gäller motionerandet. Måste ta mig i kragen och införa fler promenader och lite skidåkning både längden och tvären i mitt liv. Jag håller tummarna att vargavintern släpper sitt grepp nu så vi får bättre väder för uteaktiviteter.
 

 

Om ni minns mitt försök till att börja jogga i somras, så sket det sig alldeles, fötter, vrister och benhinnor mådde inte alls bra av mina små försök, men jag har inte gett upp helt, inte än..

 

Familjen ♥
 

Vår dotter har blivit tonåring och har börjat på högstadiet nu, hon trivs med sin nya klass och fått ett par nya kompisar. Det har blivit tuffare med läxor och prov, och vi kämpar på med skolarbetet tillsammans. I höstas bytte hon dansstil från jazzdans till street och hon tränar fortfarande judo 2 ggr i veckan.
 



Vår son går nu i 2an, skolarbetet är inte särskilt krävande än. Han blir mer och mer sportintresserad som sin far. De ser gärna på sport både live (hockey o basket) och på tv. På sommarhalvåret tränar han fotboll och på vintern är det basket och tennis som gäller.

I somras flyttade familjens första husdjur in, vattensalamandern Sally, tänka sig att jag skulle kunna börja tycka att en salamander är söt.

Resor
 

Äntligen fick jag uppleva London, vilken stad - vilken puls, dit vill jag gärna återvända snart igen.
 



Familjesemestern på Kreta var också skön avkoppling från vardagen.
 

 

Ser gärna fram emot fler resor nästa år, men inget är planerat i dagsläget.

 

Arbete

 


Hängde lite löst i våras igen, pga fortsatta nedskärningar och omorganisationer, men det löste sig även denna gång för mig. Trivs bra i min nya roll, har fått många nya och rätt så varierande arbetsuppgifter.


Vänner
 

Det är tur att man har sina gamla vänner ♥ i vått o torrt även om tiden inte räcker till för dem som man skulle önska alla gånger. Periodvis blir det bara lite ordväxling på FB och ibland får vi till det och gör något roligt som tex Londonresan. Jag har dessutom haft förmånen att få en av mina bästa väninnor på betydligt närmare avstånd. Hinner vi inte träffas på fritiden så kan vi få till en lunch emellanåt.

 

Nöjen
 

Nöjeskontot belastades i år/och berikade mitt liv med resorna som blev av och med mitt inköp av systemkamera.  Att läsa böcker, fota och blogga räknar jag också som mina nöjen.

 

Hem
 

I höstas fick vi ordning på vårt förråd intill hallen, och nu fungerar det faktiskt att hålla ordning där, många korgar och var sak på sin plats.
 



Till slut fick vi även bytt det läckande takfönstret. Det projektet är inte färdigt än, dels saknas utvändig plåtslagning samt invändigt färdigställande med spackel och målarfärg. I samma veva är det tänkt att hallarna o trappuppgången få sig en uppfräschning.

 

Slutligen så skålar vi för att även nästa år ska bli ett år att minnas med glädje, både för mig och Er alla mina nära och kära ♥  

  

.. så SKÅL OCH HAPPY NEW YEAR !


Kommentarer
Postat av: Carina - inspirera

Vilken härlig resa året har varit förstår jag :)

Ser fram emot att titta in fler gånger under nästa år...

Kramen.

2010-12-30 @ 19:07:32
URL: http://inspirera.bloggsida.se
Postat av: Päivi

Vad kul att läsa en så fin återblick av 2010. :o)



Vi är som ni, vi är "bara" hemma och myser med familjen.



Gott nytt år till dig och din familj! Ha det bäst!

2010-12-30 @ 19:28:16
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: mammakero

Roligt att läsa din resumé av 2010, jag hade tänkt göra samma sak, men så tog bilderna överhanden iår...!!!

Önskar dej ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Skål!

2010-12-30 @ 21:59:25
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Annette

Kul med en sammanfattning!



Gott Nytt År!!!



Kram Annette

2010-12-31 @ 01:33:11
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Vilket trevligt år det varit hos dig!

Skönt att vara hemma med familjen på nyår,om inte så för att det är nära till sängen när det börjar svida i ögonen...(undrar om det har någonting med åldern att göra?)



ETT GOTT NYTT ÅR FRÅN FOLK O FÄ I VÄSTANBÄCK

2010-12-31 @ 07:52:46
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag är så glad att jag har dig! <3

Bäst!

2010-12-31 @ 09:36:44
URL: http://mariajr.blogg.se/
Postat av: Maria

Gott Nytt År...förståss!

2010-12-31 @ 09:37:20
Postat av: Ninnie

Vilket fint år du haft. Hoppas nästa blir minst lika bra! GOTT NYTT ÅR! Önskar Ninnie

2010-12-31 @ 10:25:06
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: maria

Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt År !

Kramar Maria

2010-12-31 @ 11:24:19
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Syrran

Vilket år!! Å vilken kanon sammanfattning! =)



Inte att glömma den underbara sommardagen (du VET vilken jag tänker på) precis innan semesterns slut. Dagen man bara njööööt så mycket man kan.

2010-12-31 @ 12:28:20
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vilket år du har haft. Underbart. Hoppas nästa blir lika fint. Gott nytt år kära kusin!

2010-12-31 @ 13:41:57
URL: http://mariannesturk.blogg.se/
Postat av: ibw

Gott nytt år

2010-12-31 @ 13:59:42
Postat av: Cissi

Du verkar ha haft ett bra år, hoppas 2011 blir minst lika roligt att blicka tillbaka på sen :)

2011-01-03 @ 09:47:08
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Sonja

Härlig krönika över året som gick. Låter som ett riktigt bra år, hoppas 2011 också blir det!

2011-01-03 @ 15:03:26
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0