Äventyr i sikte

Jag har nästan haft lite bloggtorka..det har känts väldigt jobbigt att se mig själv varenda gång jag kikat in här på bloggen så jag är glad att jag äntligen får ihop ett inlägg igen.


Förutom OS så är det en annan väldigt spännande sak som upptagit mina tankar. Jag har nämligen planerat för en till resa i vår, tillsammans med min kompis C.  Tyvärr, tyvärr fick vi inte med oss vår kompis  M .. men vi får hoppas att det går fler tåg för oss i framtiden.  


Om Kreta inte kändes så spännande (men underbart på sitt sätt) så känns detta resmål vansinnigt spännande för icke världsvana lilla jag:
 


Flyg och hotell är nu bokade för en lång weekend i slutet av April. Jag måste börja knåpa ihop en önskelista över vad jag vill se och göra, sen skall C (reseledaren) planera ihop så vi får ut mesta möjliga av vår resa.


Det känns väldigt tryggt att C faktiskt bott i den stora stora staden och nästan bott halva sitt liv i ett engelskspråkigt land, för nu kan jag lugnt slappna av och luta mig mot henne.  (hahaha nu skrattar säkert C när hon läser ”avslappnad”, för hon har knappast glömt mina oroliga funderingar kring bombhot och terror  bl.a.)


Familjen är inte direkt överlycklig över mitt beslut, dottern hotar m att åka istället för mig och maken grymtade  surt när jag föreslog att han kunde åka med någon kompis och se bandy i Haparanda ngn gång. Han har faktiskt sagt att han vill göra det..så jag förstår inte den sura tonen  ;-)


Jag kommer verkligen att sakna min familj och visst känner jag mig ego som planerar för detta, men vissa  drömmar måste man få uppfylla i sitt liv även om man är mamma och fru.

Jag tar gärna emot goda råd och tips av Er som besökt denna stad!


Kommentarer
Postat av: M

Ååååå...det kommer att bli underbart. Perfekt att ni åker på en sån resa först så är ni mer van när ni ska ha med nervvraket mig.

Tyvärr måste jag stanna hemma denna gång...för mycket här.

2010-02-24 @ 07:29:02
Postat av: Sonja

Det var såå LÄÄÄNGE sen jag var dit en långweekend, men roligt var det.

Men det som var aktuellt och intressant då är nog helt off nu.

Men en annan gemensam vän till oss var dit för något år sen och hon var på en riktigt Afternoon tea fika...., det skulle jag vilja!

2010-02-24 @ 09:02:25
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Päivi

Åh härligt!!!! Vi hade funderingar på lång weekend i Prag några kompisar men det blir inte av för min del i alla fall. Känner jag igen stan rätt så är det nogen 26-27 år sedan jag varit där... Jisses vad jag gammal....

2010-02-24 @ 11:10:43
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: keb

Jaha ska ni åka till London?:)

Jag antar at det är Big Ben Du har på bild....

jag det vore kul med resa till London

2010-02-24 @ 12:39:56
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com
Postat av: Sara

Exakt vad jag skulle behöva nu, en resa, GUH SÅ JAG BLIR AVUNDSJUK!

2010-02-24 @ 13:36:55
URL: http://saransara.blogg.se/
Postat av: Anonym

HEIDIS NYA KROPP!!

Därför gjorde hon 10 ingrepp!



http://laurenconradvskristincavallari.blogg.se

2010-02-24 @ 13:48:38
Postat av: C

Ja, London lockar rejält just nu! Fastän jag bott där i nästan 2 år och varit på återbesök flera gånger sen dess, så har man ändå lust att fara tillbaks!



De senaste gångerna är det fotbollen som lockat mig till London, men jag tror att vi hoppar över det denna gång, va? Jag tror inte att maken din skulle nöja sig med en "sur ton" om han visste att jag skulle släpa med dig till Emirate Stadium....??? ;-D Nej, vi nöjer oss med äventyren i West End istället??? Tjoho!

2010-02-24 @ 14:04:58
Postat av: ibw

Men vad roligt att åka med en kompis till London

2010-02-24 @ 15:25:49
Postat av: Kristina

Vad kul med en resa till London.=)Min favoritstad nummer ett. Alldeles för längesen jag var där börjar genast småle när jag tänker på alla minnen därifrån.Jag erkänner att jag är en smula avundsjuk.

2010-02-24 @ 16:49:55
Postat av: Marianne

Har aldrig varit till London. Men drömmer att få fara dit någon dag. Gärna med dottern som jag tror skulle uppskatta den staden...

2010-02-24 @ 17:34:21
Postat av: Syrran

NICE!!! Självklart måste man ibland även få tänka på sig själv. Ladda batterierna så man orkar.

MEN... i min värld går det inte att jämföra bandymatch i Happis mot weekend i London. Vill dock minnas att maken varit på Porschetur genom landet, bl a.

Jag är också supersugen på en lång weekend i Europa. Är mer innen på kring Medelhavet. Men det lär stanna vid ett sug.



Var i London i december 2000. Mitt tips. Lita INTE på att tidtabeller hålls. Missade nämligen flyget hem för att tåget som skulle ta oss till flygplatsen saknade chaufför! En timme tog de att skaka fram en ersättare.

Hur jag sedan lyckades boka om våra superbilliga icke-ombokningsbara flygbiljetter utan en spänn är fortfarande en gåta.

2010-02-24 @ 17:56:38
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Linda

London calling =)

Jag har varit där men det var längesen. Kommer mest ihåg att jag shoppade en massa, att det kryllade av mörkhyade människor(trodde väl att det bara skulle vara bleka engelsmän där haha), samt att det såklart regnade en hel del. Hoppas att du slipper det sistnämnda =)



Jag drömmer om Liverpool, beatlesnörd som man är, så dit ska jag åka en vacker dag.



Få nu inte dåligt samvete över att unna dig denna resa. Det är du värd!



Många kramar

2010-02-24 @ 19:52:15
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: Anna

Päivi, kommer du ihåg att vi "sprang på varandra" i London,,,,det är faktiskt sant!

2010-02-24 @ 20:03:52
Postat av: Anna

Jga skulle vilja göra ngt sådant med dottern, samt ev med väninna med jämnårig dotter...

2010-02-24 @ 20:04:46
Postat av: Ulla

Så du ska till London, du!!! Härligt!!!! Vilken tur att du har med dig en kompis som kan London.

2010-02-24 @ 21:06:20
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh vad härligt!



Svar:

Ja det blir troligtvis ett nytt hus. Ett enplanshus i nyfunkisstil.

2010-02-24 @ 23:57:38
URL: http://inspireramera.se
Postat av: Camilla

Åh, vad mysigt med London! Jag har bara varit där en gång och det var för 10 år sedan snart. Jag älskade London. Man behöver inte göra mycket annat än att åka omkring och se på alla sevärdheter... Madame Tassauds vaxkabinett, Tower Bridge, shoppa på Harrods (längst ned på Food Market bland alla vackra burkar), fota Big Ben... promenera i Hyde Park.

Det är en riktigt mysig storstad, som jag gärna vill tillbaka till igen!

Och här är också lite bloggtorka eller tidsbrist kanske.

Kram på dig!

2010-02-25 @ 08:32:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: fia

å va härligt med en lång weekend , Härligt med en sådan spännande stad .

kram .

2010-02-25 @ 09:30:51
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Du vet väl vad dom säger????Är man trött på London så är man trött på livet!!!Det säger väl en del kan jag tro!!!!Du kommer garanterat ääälska denna stad.



Kramen till dig!

2010-02-25 @ 18:11:45
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad många av er som varit i London!

M: Ja jag får öva mig på att bli lite världs/resevan!

Sonja: Ja afternoon te skall jag skriva upp på önskelistan, fast vi har nog inte råd m lyxpkt på Harrods.

Päivi/Anna: hahaha, världen kan va bra liten ibland, ja menar London har 8 milj invånare lägg till alla turister o ni träffas där!

KEB/IBW: Ja det skall bli JÄTTESKOJ! Mycket roligt nu i vår för mig.

Carina, ja avstår gärna fotbollen, men snart kommer önskelistan o det är inte bara nöjen i West end :) Tjoho!

Kristina: Det skall bli toppen, jag har en bra guide!

Marianne: Jag har inte heller varit där, skulle inte våga åka själv m dottern, men kanske efter denna resa??

Lappshakira: Jag skall unna mig detta o försöka att inte känna mig ego.

Anna: Jag hade nog inte vågat fara ensam m dottern, en lättstressad virrpanna o en spacekadett! Men m lite övning så kanske?

Ulla: Har läst igenom dina inspirerande Londoninlägg, skall nog försöka "komma undan" London Eye..

Camilla: Ja det lär nog bli fullt upp m att åka/promenera runt fota alla välkända sevärdheter!

Fia: Ja det känns verkligen spännande f mig som eg bara varit i två storstäder, Sthlm o Dublin..

Fru Jacobsen: Jag tror du har rätt!

2010-02-25 @ 20:38:23
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Annette

Jag har aldrig varit där, inte mycket utomlands överhuvudtaget. Men det låter kul och jag hoppas du får det toppen där! Lite avundsjuk är jag också :-)



Kram Annette

2010-02-25 @ 23:48:15
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Sonja

Ska ju vara ledig 3 dagar under sportlovet, men min mor ville att vi skulle komma upp så det blir nog Ötå, så det jag blir hemma blir det att bara att röja undan det värsta så man får huvudet över ytan.

Nu blev jag ju nyfiken när du säger att jag inte ska läsa

2010-02-26 @ 12:02:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0