JULFIXARLISTA



 
Adventspynta
Sätta ljusslingan i utegranen
Städa
Julpynta
Ta fram o klä julgranen
Nejlikeapelsiner
Skicka julkorten
Handla julklappar
Handla julmaten
Köpa amaryllis
Leta fram julskivorna

Baka:
Pepparkakor
Lussebullar
Kanelbullar
Julstjärnor
Mjuk pepparkaka m philadelphiaglasyr
Ngt annat sött och gott
(delegerat till mamma)

Förbereda mat:
Arvids Janssons Frestelse (den vanliga delg till syrran)
Lanttolatikko
Griljera skinkan (dagen före julafton)
Köttbullar
delegerat till mamma
Gravad lax delegerat till mamma
Tjälknöl delegerat till mamma
Revbensspjäll delegerat till mamma
Efterrätt (delegerad till syrran)


Vad har Ni på eran ev. lista som jag saknar?


Kommentarer
Postat av: Sonja

Har inte ens funderat på vad som ska stå på den listan, kopierar nog din tar bort en del och lägger väl till en del.

2010-11-28 @ 10:04:20
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Syrran

Lanttilatikko.. mums. Kan vi göra dubbla satser? Hjälper gärna till.



Vi måste dela upp bestyren av julmat.



Har en vecko/helglista men ingen komplett sådan.

2010-11-28 @ 11:09:40
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Anna

Oj, kan du inte göra en åt mig också!

2010-11-28 @ 12:54:33
Postat av: Camilla

Lanttilatiko... ?! Vad tusan är det?

Bra med listor, jag borde också...

Kramelikram!

2010-11-28 @ 19:32:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Lena

På min lista har jag med att fixa kläder att ha på sig julen.

//Lena

2010-11-28 @ 20:23:04
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: maria

Det skulle nog vara vinet och ris a´la maltan...

2010-11-29 @ 08:42:15
Postat av: Marianne

Vad är Lanttilatikko?

2010-11-29 @ 14:45:43
Postat av: Marianne

Aha. Nu vet jag..:)

2010-11-29 @ 14:47:49
Postat av: Malin svarar:

Syrran: Vi kan göra massor :) jag några punkter tänkte jag få stryka när jag delat ut dem till dig o mamma :)

Anna: Lanttolatikko?

Camilla: Kålrotslåda, finns recept under min receptflik.

Lena: Finkläder var ett bra tips.

Maria: Ris ala Malta blir det givetvis, av grötresterna fr frukosten :) Vin brukar det inte bli så mycket av, vi dricker mest must på julen.

2010-11-29 @ 18:23:45
Postat av: Husnio

Hej! Måste vara underbart och ha koll på läget......tror jag kopierar delar av din lista.



Kram H

2010-12-01 @ 20:17:39

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0