Julshopping

Läste i dagens lokaltidning om julshopping i New York, Tallin, Köpenhamn  och Edinburgh.. oj vad det började suga i upplevelsetarmen. Fast kanske inte just för själva shoppingens skull, utan mer för att uppleva julstämningen, deras julmarknader och julskyltning.
 

                        


Inom ett par år hoppas jag att det blir av, men det är stor risk att jag väljer London igen. Den stan gjorde ett härligt avtryck på mig. 

Men i år blir det varken London, NewYork eller Haparanda, nej i år shoppar vi lokalt. Lunchade med Maria på stan idag, noterade att vår stad är redo för julshopping. Till och med tomtens renar stod redo på Storgatan.

                                       


Imorgon, eller rättare sagt lite senare idag, ska vi adventspynta här hemma, min kära son har tjatat på mig rätt bra om det ikväll. Synd bara att jag måste städa först..


Kommentarer
Postat av: Syrran

Fick uppleva Londons julpyntning för 10 år sedan. Enda gången jag missat ett plan.. ever. Tåget som skulle ta oss ut till flygplatsen för hemfärden saknade chaufför. En timmes väntan på en lokförare var mer än vad tidsschemat tillät.



Sen vet jag inte hur det gick till men jag lyckades boka om två ej ombokningsbara biljetter hem.

2010-11-27 @ 08:25:11
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Trots att jag gillar att shoppa så gillar jag inte julshopping! Antagligen för att det är ett måste.

Däremot julmarknader och andra aktiviteter är kul.

2010-11-27 @ 10:36:14
URL: http://sonler.blogg.se/sonler.se/sonler
Postat av: Monika

Jag siktar också på att kunna åka till London och uppleva julshoppingen där, men väntar nog några år tills tjejerna blir lite större...

2010-11-27 @ 18:52:15
Postat av: Katarina Lindbäck

Har ni alltid renar i stan!?:-) Jag vill minnas att du hade en ren förra året också vid den här tiden. Man kan ju tro att det hör till vanligheterna där uppe i norr(om man inte visste bättre eller det kanske har hänt saker sedan jag flyttade)

Ha det bra, tänker på er:)

2010-11-27 @ 21:16:19
Postat av: maria

Vi har adventspyntat hela dagen och nu är jag helt slut...



Ha en fortsatt skön helg !

Kram

2010-11-27 @ 23:08:23
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Postat av: Malin svarar:

Katarina, det stämmer att jag fotade renar på Storgatan även förra året. Men de var så söta så jag kunde lite låta bli i år. Renarna skulle vara där fre-sön, det höll på lasta av en släde så jag antar att de skulle bli slädåkning.Kram på dig!

2010-11-27 @ 23:43:20
Postat av: Camilla

Julmarknaden på Tivoli i Köpenhamn kan verkligen rekommenderas! London låter ju i och för sig inte helt fel det heller. :)

Kram!

2010-11-28 @ 19:35:32
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Du kommer väl ihåg att jag ska med till London denna gång!!!!!

2010-11-29 @ 08:41:13
Postat av: Paula

Hej, du vet ju tråkiga jag som inte diggar julen, men, jag har köpt en julstjärna nu, likadan som på din bild, så nu har vi juligt i vardagsrummet, "ler"

Dessutom ska vi gå på byns egen julmarknad imorgon, ska i alla fall handla bröd som dom bakat i bagarstugan.

Ha en fin andra advent, nu är det behagliga -15 hos oss efter över en veckas tortyr med under 20 kalla grader!

Kramen

2010-12-03 @ 16:00:24
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0