Från resan

Jag får erkänna att jag hade det rätt bra trots allt de tre dagar som jag var borta i veckan. Arbetsdagarna var intensiva men väldigt lärorika. Vi skall genomföra en rätt stor förändring i våra system och dessa tre dagar har vi suttit och testat, lärt oss, skrivit avvikelser och tyckt till.

En ledtråd till vart vi hållit hus är denna kyrka, någon som känner igen den?


                             



Jo, kyrkan finns i Sundbyberg, det var där vi jobbade om dagarna, men trots att vi inte gick många meter till hotellet så bodde vi Solna.

Vi var 4 st ur testgruppen som bodde i Solna, vi åt middag ena kvällen i Sundbyberg och den andra kvällen åkte vi in till City för shopping och middag. Riktigt trevligt hade vi. 

För övrigt så träffade jag jättemånga gamla bekanta, fd arbetskamrater och min exchef på resan. Roligt var det att få ansikte på en kille som jag aldrig träffat men pratat jättemycket med i telefon med. Sällan stämmer den bild jag skapat mig av personen, så även denna gång! 

Sen träffade vi på en riktig kändis oxå, inne på en tjusig butik på Biblioteksgatan, en hundradelsekund funderade jag på om jag skulle hälsa, jag han fundera på om det var badvakten från min hemby, men sen trillade kronan ned, det var ju självaste Colin Nutley och med sig hade han barnen.

Och när vi ändå är inne på vår shoppingtur, det är alltid roligt att besöka NK, smygfotade denna förtjusade skyltning inne på barnavdelningen.
 

                  

Vad jag shoppade?

Ehh ärligt talat ingenting =)

I helg packar jag om min väska, ned i väskan stoppar jag vantar och mössa, nästa tjänsteresa startar redan  måndag morgon kl 05.18.. då styr jag nosen norrut.


Kommentarer
Postat av: ibw

vad bra att du är nöjd med dagarna. Norrut,??? Kiruna eller

2010-10-22 @ 21:08:15
Postat av: Lena

Jag trodde bikinin skulle ner i resväskan den här gången ;)

//Lena

2010-10-22 @ 21:40:36
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: C

Hejsan!



Vad skoj att resan söderut blev lite av en POSITIV överraskning!!!



Ta med snöbootsen när du far norrut. De har tydligen snö där. Här i vår barndomsby är det bara frost och fläckvist glas-halt!!!

2010-10-23 @ 06:00:50
Postat av: Sonja

Åh, kändisfaktor. Min kändisfaktor i veckan var faktiskt två, nämligen Jan Bylund (jättegullig och trevlig) och Kajsa Bergqvist!

2010-10-23 @ 10:51:26
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: mammakero

HAHAHA!! Maken kom hem igår efter en tjänsteresa till Stockholm, närmare bestämt Bromma! Han hade haft den stora äran att spela musik för hela vagnen! HAHA!! Han har trådlösa hörlurar till mobilen, men i hastigheten så hade han glömt aktivera bluetouth, så istället för att bara spela högt i sina öron, spelade han för hela vagnen!! PINSAMT!!

På resan träffade han Marika Lagerqrantz...

2010-10-23 @ 14:08:36
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jomen, jag har fått vissa hintar om en Esprittröja... Eller var det inte under Stockholmsresan kanske?

Mysigt ni verkar ha haft det i alla fall. :)

Borta bra, men hemma bäst. Sån är jag också. Det är jättetrevligt att åka iväg, men underbart att komma hem igen.

Kram kram!

2010-10-23 @ 16:26:27
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

IBW: Kiruna är rätt gissat!

Lena: Om det varit så väl!

C: Ja det behövs nog vinterskor där.

Sonja: Jan Bylund finns på "min lista" men inte Kajsa. Var de uppe o inspirerade?

Mamma Kero: Oj det hade varit pinsamt, men om ngn hade misstyckt då hade de faktiskt kunna säga till, de andra kanske oxå satt o diggade?

Marica finns inte på "min lista".

Camilla: Jag har så trist garderob att jag måste handla innan jag far o shoppar i storstan ;-)

2010-10-23 @ 16:48:45
Postat av: Marianne

Om du får tid över så får du inte glömma höra av dig till mig.

2010-10-23 @ 18:09:33
Postat av: fia

va trevligt det ser ut och härligt att komma till nå nyttställe så där . Kul med kändis .

2010-10-23 @ 18:20:06
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: soffie

wow va fin kyrka va annurlunda den ser ut,

kramen

2010-10-23 @ 20:42:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Päivi

Fniss.... Känner igen känslan med kändisen. Även om jag inte mig veterligen sett någon super kändis så har det hänt att jag funderat på varför ett ansikte ser så bekant ut... sen har det visat sig att den inte alls tillhör det sammanhang jag tänkte på... :o)



Hoppas resan till Kiruna också blir bra! Ha det gott!

2010-10-23 @ 20:49:45
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Lissen

Härligt att höra att resan trots allt hade sina fördelar!

2010-10-23 @ 21:45:20
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Annette

Va bra att det gick bättre än du trodde och och du har haft det kul. Nu blir jag lite avundsjuk när du varit i Stockholm... :-) Jag vill också dit!!!



Kram Annette

2010-10-24 @ 00:37:31
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Syrran

Skönt att höra att det trots allt gick bra under de tre dagarna. Som jag har tänkt på dig.



Hade inte satt staden utifrån kortet. :S

2010-10-25 @ 20:02:02
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vad trevligt, har du varit i Sthlm och hälsat på :)

2010-10-26 @ 10:35:09
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Paula

Värst va frun är ute o flyger o far! Kiruna har jag aldrig varit i, skulle gärna göra ett besök där, med eller utan en söt mössa! Eftersom jag inte klär i mössa alls, så brukar jag nöja mig med ett varmt pannband och luvan till jackan ifall det inte räcker. Sumpan, där bodde vi innan vi flyttade ut i landet. Trivdes väldigt bra, det är lite av en småstad i storstan. Där bor också Hasses son med familj o ena dottern kvar, så när vi besöker Stockholm är det egentligen Sumpan vi besöker, "ler". Inne i city har jag inte varit på en herrans massa år.

Hoppas du får vara hemma ett tag nu, eller kanske har du fått blodad tand?

Kramen

2010-10-26 @ 14:31:09
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0