Kåbdalis

Efter den sköna påskledigheten i stugan var det bara att packa om väskan, för på tisdagsmorgonen drog vi iväg med jobbet på arbetsplatsträff i Kåbdalis.
                            

På em fick vi ett par timmar över för slalom, för mig blev det faktiskt säsongens enda slalomåkning. Synd att det hade regnat under natten, för det var sååå tungt att åka, jag var helt slut i benen efter endast 4 åk..
 

                    

Åkte sittlift för första gången i mitt liv, både upp och ned! Det var spännande för mig som fått svindel på äldre dar.

 

Vi fick även göra något annat som jag uppskattade riktigt mycket, ngt som gav mig grym träningsverk i dagarna tre..

                 


Trots att jag anser mig vara ridkunnig (även om det varit mycket glest mellan tillfällena de senaste 15 åren) så hade jag dålig kontroll på min häst. Hästen föredrog att följa ledarekipaget istället för att lyda mina instruktioner, men så var det också första gången med westernsadel och lösa tyglar. 

 

Efter dessa aktiviteter, bastun, den suveränt goda 3rättersmiddagen och lite charader på kvällen, så var man lagomt mör när man kröp i säng i stugan kring midnatt.


Dag 2 hade vi möte på fm, sen fick de som hade krafter kvar ytterligare någon timme i slalombacken. Jag och några andra roade oss bl.a. med att strosa runt på husvagnsparkeringen och titta på husvagnarna och deras förgårdar = fina små stugor i alla färger och olika stilar. Bjuder på ett axplock.
 

                    

Sådärja, nu fick ni också besöka mysiga Kåbdalis!
Nu lovar jag att det inte blir fler snöbilder förrän tidigast i oktober.


Kommentarer
Postat av: ibw

Ni verkar ha haft det trevligt

2011-04-29 @ 22:53:07
Postat av: Ingmarie

Du ville en sak o hästen en annan?

Haa,det skulle jag vilja ha sett!



Travlig helg önskas du från frua i VÄstanbäck

2011-04-30 @ 07:54:18
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Päivi

Inte helt fel ställe att ha arbetsträff på antar jag :o)



Trevlig Valborg till dig och familjen!

2011-04-30 @ 10:32:28
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Anna

Nice! Jag som trodde att du åkt till Kiruna när du skrev åka till snön!?

2011-04-30 @ 15:54:39
Postat av: Sonja

Låter som en härlig arbetsplatsträff. Vi ska visst o köra bandvagn eller nå liknande.

Men det ser inte så stort och exklusivt ut i Kåbdalis som jag fått för mig av min kollegas beskrivning....

Utifrån dina bilder skulle jag kunna tänka mig ett besök!

2011-04-30 @ 18:22:53
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: mammakero

Tänk i Kåbdalis har jag varit och åkt slalom som tonåring. Vi hade en husvagn stående där, som vi lånat. Inte fanns dessa platsbyggda "förtält"! Och husvagnen var inte hälften så stor som den du står vid!! Ridit i Kåbdalis har jag dock aldrig gjort...! Härliga dagar verkar ni haft!!

Ha en underbar Valborgsmäss!

2011-04-30 @ 20:04:42
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vilken mysig liten jobbtripp. :)

Jag har faktiskt inte stått på slalomskidorna en enda gång den här säsongen. Skandal! Nästa år måste det bli en fjällvecka igen, det är ju så himla skönt!

Vilken fin profilbild du lagt in också.

Hoppas att ni har en skön Valborg!

Kram kram!

2011-04-30 @ 20:39:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

IBW: Ja sämre dagar på jobbet finns ju :)

Ingmarie: Jodu inte var jag så kaxig när hästen småstegrade o bytte riktining.. o så tyckte vår ledarinna att man inte fick hålla i sig i knoppen, huh?

Päivi: Ja sämre ställen har man varit på!

Anna: Nej inte Kiruna denna gång.

Sonja: Bandvagn låter som Mariebergs Viltfarm? Där har vi oxå varit mitt i svinkalla vintern, det var inte så kul då..

Mamma Kero: Men vad kul då kunde jag kanske återuppliva lite gamla minnen!? Det var första gången jag såg dessa förgårdar och den husvagnen var den största vi hittade.

Camilla: Ja det var nära att det slutade med skandal för mig med!

2011-05-01 @ 11:12:12
Postat av: Maria

Herregu...jag har inte varit in på din blogg på evigheter. Du hinner sååå mycket =)

2011-05-03 @ 08:23:31
Postat av: Syrran

Varför får jag inte åka på såna härliga konferensresor!? Eller konferensresa överhuvudtaget.



Ah, vilken härligt bild med pjäxorna intill backen. Kan riktigt känna solens värmande strålar. :)



Westernritt är lite annorlunda. Noterar att ni hade hjälm.. det fick inte vi ha när jag westernred vid Storforsen med fd, fd jobbet. Vilken fin hästbild!!



Roligt med de olika förgårdarna. Som små stugor intill husvagnen och utsmyckade.. haha.. t o m påskfjädrar i julgranen.

2011-05-10 @ 21:02:43
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0