Stolt kille

Idag spelade Arvid Klubbmästerskap i Tennis. Han spelade med ”miniorerna” på liten plan och med mjuka bollar.

Han fick spela många matcher, varav två väldigt långa och jämna matcher mot en tjej i hans ålder, = jättebra träning! Den ena matchen mot henne var självaste finalen, i vilken Arvid lyckades dra det längsta strået, så nu kan han titulera sig Klubbmästare :)  

 

Nästa år blir det tuffare, med fullstor plan och hårda bollar, men till dess får han suga på den här sporrande karamellen.


Tilläggas bör att han inte ärvt bollsinnet från mor sin, det härstammar nog från far sin och kanske till och med från morfar? Har ngt svagt minne av att jag som liten suttit några långtråkiga timmar i domarstolen och flyttat på de röda och vita bollarna fram och tillbak medans han spelade.


Minns även väninna C´s försök att lära mig spela tennis en gång i tiden, vi steg upp i ottan för att inte ”nån skulle se oss”, och det jag minns mest av de lektionerna var hennes rop ”Titta på bollen”. Den karriären tog fort slut.


Kommentarer
Postat av: ibw

Vad roligt att han valt tennis, det finns ju en del stora stjärnor att sikta upp till.

2011-05-09 @ 18:21:19
Postat av: C

Ha ha ha........ Jag var inspirerad av min tennislärare från språkresan i England på högstadiet. Det enda han gjorde var att SKRIKA..... "Look at the ball!!!!!!!!" :-D

2011-05-09 @ 19:40:32
Postat av: Marianne

Vad kul! Själv var jag för rädd för dom hårda bollarna och spelade hellre badminton.

2011-05-09 @ 21:22:23
URL: http://mariannesturk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men vilken kille! Och vilken pokal! :-D

Den där fick hedersplats i pojkrummet antar jag.

Kramar!

2011-05-09 @ 21:50:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilken duktig kille:)

2011-05-09 @ 22:15:54
Postat av: keb

duktig kille verkligen

2011-05-09 @ 22:54:06
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Maria

Ha ha ...flashbacks från förr är väl det man får leva på nu för tiden. Men vilka häliga skratt man kan få. Vilken duktig kille ni har...men det visste jag ju redan.

Självklart är 50% av anlagen från dej. HAr aldrig trott nnått annat...<3

2011-05-10 @ 08:04:46
Postat av: Sonja

Hade också min familj där i helgen, men inte med så fina resultat, ett silver (tror jag, har ju varit helt frånvarande) några bra och roliga matcher har jag hört.

2011-05-10 @ 08:19:47
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Päivi

Grattis till sonen din :o) Helt klart sporrar detta för framtiden. Ska komma ihåg att jag läste detta om 10-15 år när jag ser hans namn bland stora mästerskapen ;o) fnissar

2011-05-10 @ 12:43:47
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: mammakero

Grattis till sonen och jag förstår att mamma är stolt hon med!

2011-05-10 @ 19:06:22
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Syrran/Moster

A är så duktig! En riktig bollkille. Å vilken STOR pokal! Grattis A!

2011-05-10 @ 20:51:47
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

IBW: Det räcker så bra med att han tycker det är kul!

C: Jo jag vet, men i mitt fall behövdes den påminnelsen hela tiden, särskilt som minsta bil fick mig att tappa koncentrationen.

Marianne: Jag föredrog oxå badmintorn en solig o vindstilla dag på gräsmattan.

Camilla: nja han bär med sig den typ hela tiden, fast nu har det mattats lite.

Maria: Ja det är roligt att se sina barn utvecklas, oavsett vad de är "duktiga" på.

Sonja: Ett silver är väl inget att skämmas för, det är ju betydligt tuffare m stora bana och hårda bollar.

Päivi: Du menar då när vi kan ta pension i förtid utan att behöva prioritera våra slantar ;-)

Mammakero: Självklar blir mamma stolt, man blir ju alltid stolt när sina barn utvecklas på alla sätt.

Moster/syster: Ja visst är han duktig!



Arvid tackar för alla gratulationer, han gillar ju när mamma bloggar om honom så han får beröm :)

2011-05-10 @ 21:45:41
Postat av: soffie

men ååå så duktig han är GRATTIS till klubbmästarn:)

2011-05-11 @ 21:56:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cissi

sv: Hihi jo visst är jag sysselsatt (det gillar jag) men dom somnar tidigare än dina så några timmar på kvällarna har vi "egen tid", det uppskattas och snart är det väl ändring på det när skolan osv drar igång ;)

2011-05-12 @ 10:51:08
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Smart Malin som ser till att bli försörjd av sonen på gamla dar! Haha, klart man ska se till att dom små utövar rätt sport, dvs. där man kan tjäna rikligt med kosing....

Hoppas du njuter av vårväder, vi fick ett åskoväder inatt, det var befriande skönt

Kramen

2011-05-12 @ 15:03:27
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anna

WOW...framtiden är säkrad! Gratta Arvid från oss!

2011-05-15 @ 21:23:44
Postat av: Anna

WOW...framtiden är säkrad! Gratta Arvid från oss!

2011-05-15 @ 21:23:48
Postat av: Anna

WOW! Framtiden är säkrad! Gratta Arvid så mycket från oss!

2011-05-15 @ 21:25:18
Postat av: Anna

WOW! Då är er framtid säkrad! Gratta Arvid från oss. Kul att han håller på än! :)

2011-05-15 @ 21:29:59
Postat av: Anna

WOW! Då är er framtid säkrad! Gratta Arvid från oss. Kul att han håller på än! :)

2011-05-15 @ 21:30:48
Postat av: Anna

WOW! Gratta Arvid från oss!

2011-05-15 @ 21:32:19
Postat av: Anna

Jaha, idag syns minsann mina kommentarer :)

2011-05-16 @ 17:02:33
Postat av: Malin svarar:

Jag har framfört ALLA kommentarer nu ;-)



Tyvärr tjorvar det ibland m kommenterarerna här.

2011-05-16 @ 17:38:09

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0