Byebye

  

Idag var dagen då vi sålde vår fina trogna Volvo, jag fotade den i söndags för annons på Blocket, men vi behövde inte lägga ut den där innan den var såld.

Tur att inte köparen backade ur när de i mörkret och regnet blev tvugna att bogsera bort den från vår blöta gräsmatta där den höll på sjunka ned i "dyn" :) 

Maken kör numera omkring i en silverfärgad Volvo med några färre år på nacken, hoppas den kommer att fungera minst lika bra som den förra i många år framöver.

Hade Volvon varit mindre och lite mer automatväxlad så hade det säkert varit en billigare bil för mig i längden än Fransmannen , men nu är det inte såå...

.. så tack för den här tiden fina trogna RKN


Kommentarer
Postat av: Sonja

Konstigt att bilar har en förmåga att bli något av familjemedlemmar. Saknar ibland vår gamla Opel, särskilt när det ska fraktas saker, rymdes hur mycket som helst i den. Passatens bagageutrymme är fullt efter en veckohandling... men den har mycket bättre värme.

2011-10-20 @ 07:31:30
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Den ser superfin ut. Du kommer att sakna den...eller?

Hittills är vi nöjda med våra två nya gamlingar. Varje gång jag sätter mig saaben så förvånas jag över att jag inte fastnat i märket förr. Typiskt nu när märket är på utdöende.

2011-10-20 @ 08:24:34
Postat av: Malin svarar:

Sonja, jaa visst blir de familjemedlemmar!!!

Maria: Joo visst kommer jag att sakna den lite, den har varit stabil o inte så farligt dyr i drift, normal service men inga större problem. Man vet vad man har men inte vad man får!

2011-10-20 @ 09:11:19
Postat av: Camilla

Åh, så sorgligt. Att sälja bilar är alltid lite sorgligt. Man minns alla minnen och resor och... buhuuu... :(

Jag grät en skvätt då vi sålde lilla frannsmannen jag också, men tur nog går det över ganska snabbt. Rätt onödigt med tre bilar även för oss.

Kram och krya på dig. Blev du sjuk?

2011-10-20 @ 11:45:04
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Ja Volvon är ganska törstiga... eller i alla fall den vi hade en gång i tiden. Gubben min gillade den för att han fick en så bra sittställning i den men därmot inte för att den var för "trög" att dra husvagn med. Själv gissar jag han bara var sugen på att byta bil... för han är expert på att hitta orsaker till varför han behöver byta bil :D

2011-10-20 @ 17:59:10
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Härligt att det blev en snabb affär! Jag har en make som är helt otrolig. När han behöver en bil så ringer han till bilfirman, talar om hur dyr/billig bil han har råd med och sen köper han den osedd! Haha, kan du begripa?

Kramen

2011-10-20 @ 18:37:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Visst är det tråkigt att sälja gamla trotjänare... Jag förstår att den var lättsåld, den ser jättefin ut!

2011-10-21 @ 19:12:38
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Päivi, Volvon var faktiskt inte törstigare än min automatväxlade Peugeot är, den var dessutom billig att underhålla jfr m Peugeoten. Men alldels för stor som stadsbil åt mig, vågar inte in i p-hus med den.

Paula: Maken är faktiskt inte så omständig han heller, han vet ungefär vad han vill ha o han tittar oxå i börsen innan han handlar.

Mamma kero: Ja de är alltid lite trist..på bilden var den givetvis nytvättad :)

2011-10-21 @ 20:37:55
Postat av: Cissi

Hoppas ni blir nöjda med nya bilen :)



Kram

2011-10-24 @ 08:53:25
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0