Hockeyfeber

               


Jag har känt mig smårisig till och från sen förra helgen. Igår började halsen ”växa igen” och jag hade knappt någon röst.

 

Trots detta hakade jag på när jag blev inbjuden av ”Sävastklintengänget” på middag och ishockey igår. Ville så gärna, det var 27 år sedan jag såg Luleå Hockey live sist, det var första året de spelade i Elitserien hösten 1984.

 

Matchen var spännande och jag hade svårt att hålla armarna i styr, viftade på rätt bra.. Efter full tid stod det 5-5, det blev förlängning och massor av straffar innan Brynäs vann med 6-5. Lite snöpligt men en poäng blev det i alla fall.

 

Efter matchen började jag frysa jättemycket, det visade sig att jag hade fått feber. Så idag är jag hemma från jobbet. Har sovit halva dagen o känner mig ngt bättre nu, men hostan den sliter hårt i hals och bröst :(

Alla i vår familj har haft ngn släng av detta virus eller vad det är. Arvid har varit hemma hela veckan från skolan och Emma var hemma en dag. Maken har oxå varit krasslig, men är den enda av oss som verkar få ihop en hel arbets/skolvecka.


Kommentarer
Postat av: Maria

L var också på matchen igår. Hans resension var dock inte samma som din...tror du har mer att jämföra med än han ;)

Börjar också känna av nån sorts bacill, typiskt när jag måste var HELT frisk om jag ska få mina behandlingar. Det hinner säkert gå över.

Idag After Work på Bishops

2011-10-21 @ 13:25:32
Postat av: Sonja

Det är en besvärlig förkylning som går nu hör man på flera håll. Vi har klarat oss än så länge.

Kul med hockey ändå.

Tackade faktiskt nej(!) till dagens basketmatch på Pontus. Känner att om jag har ork att gå dit så bör jag utnyttja energin till saker av måstekaraktär där hemma istället.

Trevlig helg och krya på dig!

2011-10-21 @ 14:36:29
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: inga-britt

Krya på dig. pe och sonen M håller också på Luleå, våra döttrar i Gävle håller på Brynäs, själv är jag neutral, tror jag.

2011-10-21 @ 15:03:53
Postat av: Anna

KRYA! Vi får ta uppvaktningen nästa helg.

2011-10-21 @ 18:55:05
Postat av: mammakero

Krya på dej! Den förkyldningen är enveten och seglivad. De som fått hostan har dragit på den i en månad...

Jag stod på apberget varenda hemmamatch och hejjade fram Luleå till elitserien! Håller naturligtvis på dem fast jag aldrig ser matcher varken live eller på TV.

2011-10-21 @ 19:04:07
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Hej! Jag träffar så lite folk så jag sällan blir förkyld! Här på skogen finns en massa äckliga insekter men väldigt få äckliga baciller, haha

Nyblivna föräldrarna fick ta guldklimpen och åka hem igår, nu försöker de anpassa sig till det nya livet. Vi åker nog dit först om ett par veckor, för nästa helg ska vi vara barnbarnsvakter i Falun.

Lika bra att dom får det lite lugnt, de har en farmor och mormor i närheten som nog springer mer än ofta på besök, "ler"

Kramen

2011-10-22 @ 17:50:57
URL: http://paulaz.se
Postat av: soffie

usch inte roligt att va risig men kul att kolla hockey men du håller på fel lag:) FÄRJESTAD ska det stå va ( jag vet de har haft en usel start men nu kommer de vill jag lova så byt lag nu:)kram

2011-10-22 @ 23:51:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cissi

Usch usch nu börjar det...(sjukdomstiderna)



Krya på Dig/Er!



Kram

2011-10-24 @ 07:11:51
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Sonja

Börja med att skilja på självkänsla och självförtroende.

Självförtroende=prestation, det du gör. Duktig i skolan, träning, hemma, jobbet osv. DET är ju jättelätt att uppmuntra och uppmärksamma! Bra självförtroende, jag vet att jag är bra på något exv fotboll.

Självkänslan=den du är som person. Trevlig, snäll, omtänksam osv. Du duger som du är. Du är lika älskad och lika mycket värd oavsett din prestation.

Man ska inte jämföra sig med andra, och tycka att de andra är snyggare, smartare, snabbare, starkare. Jag är lika mycket värd ändå.

Det är jättesvårt tycker jag och kräver träning(vilket vi också fick veta) och man måste fylla på självkänslekontot hela tiden. Det är som träning för själen, och som all träning är det färskvara....



2011-10-24 @ 07:30:05
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Heja Brynäs!!! :)))

Krya på dig vännen! Vila, läs och ta det lugnt. Själv är jag pigg nu efter nästan 2 veckor.

Kram!

2011-10-24 @ 08:04:06
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: LissenTo

Var rädd om dej nu och var hemma någon dag. Har precis plockat ihop en massa "bråte" från vardagsrumsbordet. Känner igen det där :-)



Kul att träffa gamla vänner, med middag och allt.



2011-10-25 @ 08:31:54
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Päivi

Inte kul med långdragna och sega förkylningar... Hoppas ni nu alla är friska!

2011-10-25 @ 11:06:11
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Ingmarie

27 år sedan du såg en match...jag önskar att det inte dröjer så länge innan jag ser en Färjestads mach igen!

(eller också gör jag det)



Men annars så är det bara bra här på Österlen...



Kramen

2011-10-25 @ 18:45:51
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Carina

Var också där men såg bara en seg första period innan jag fastnade på annat håll i hallen. ;)

Synd då matchen måste öppnat upp sig med tanke på målantal, förlängning och straffar. Nåja.. nästa gång ska jag vara koncentrerad på matchen,

2011-10-29 @ 23:48:28
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0