Skolfoton

Idag kom sonens skolfoton, många har det blivit genom åren..
  
 
Det första dagis fotot saknas, annars är serien komplett. Jag sparar alla fotona i ramen, varje år när jag ska byta ut fotot är det lika kul att se hur han vuxit, ändrat frisyr osv.  

I år (i 8an) är det första året som dottern inte har fotat sig i skolan, förutom en klassbild till skolfotokatalogen.

Jag har blivit bättre på att inte köpa alla bilderna varje år, det blir onödigt mycket tycker jag.

I år kunde man se bilderna på nätet innan beställning, man kunde beställa de bilder man ville ha och välja från de olika tagningarna. Det fanns även ramar och teman att välja mellan. Kul med utveckling på den här fronten oxå!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Konstaterade också att utveckling gått framåt på skolfotosidan. Har precis som du alltid köpt alla bilderna (du får ju mest för pengarna då!). Men i år sållade och särskilt när inte den andra sonen blev fotad. Ids ju inte ge till mormor/farmor bild bara på ena barnet....

Men nuförtiden behöver du väl bara ta gruppbilden då du fotar så jättebra själv!

2011-10-05 @ 08:05:41
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Har också alltid köpt alla bilder. kommer säker att göra det i fortsättningen också men nu tar dom bara klasskort tror jag. Endast en gång per låg- mellan och högstadie tar de en serie. Är det inte så nu?

2011-10-05 @ 08:50:24
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Jag ger väldigt sällan till mormor o farmor numera, ja visst är det bra med lite mer "valfrihet" nu!

Maria: Tycker inte du oxå att det blir mycket liggande i lådorna? Än så länge har Arvid tagit varje år, o som sagt det är första gången som Emma inte fotats individuellt. Men det kanske är förändringar på g?

2011-10-05 @ 09:02:06
Postat av: karin

bilderna blir mer och mer värdefull i takt med åren som går.

2011-10-05 @ 09:30:31
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: mammakero

Jag har ett kluvet förhållande till skolfoton. Dels gillar jag att se förändringen år från år, men så tycker jag att det är på tok för många bilder i grundpaketet! Så fotograferas inte barnen alla år i denna kommun. I och med det, så faller ju hela konceptet att fota förändringen tycker jag. Sedan dottern börjat i högstadiet, så dissar hon alla individuella bilder. Vi får inte sätta upp dem på väggen eller ge dem till mormor/farmor ens! Det är bara skolfotokatalogen som hon vill ha.

2011-10-05 @ 10:00:04
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vi köper också korten varje år men i år ska vi ta ett syskonkort för dottern vägrade att fota sig på dagis haha

Hoppas hon ställer upp när brorsan också är med?

2011-10-05 @ 10:13:45
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, samma här. Jag sparar också de gamla korten i ramen. Jättekul att ta ut och titta. :)

I år har de inte fått ta några kort tror jag. Felix har i alla fall inte fått hem några. Han går ju i 9:an i och för sig. Hm.... Måste fråga honom.

Kram och ha en fin dag.

2011-10-05 @ 12:43:49
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

Och du - jag tycker att du ska satsa på en cykel med fler växlar. Jag ångrade ju nästan direkt att jag bara bytte till 8 växlar från 3, även om det blev en stor skillnad tyckte jag.

Får hämta hem min vita fining i dag och kan nog inte hejda mig från att ta en premiärtur på den i kväll. :)

Kram igen!

2011-10-05 @ 12:45:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Riktigt roligt att se förändringen från år till år. En riktigt stor kille nu.

Frisyren har blivit till det bättre. ;)

2011-10-05 @ 23:10:32
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0