Vardag igen

Fort var den helgen slut.. I morse var det vackert ute, flera minusgrader och strålande sol.
              

Men nu går hösten in i ett nytt skede, alla vackra löven blåser ner och gör träden kala och trista. Och mörkare blir det, ännu mörkare. Fast det kan väl knappast bli regnigare än september har varit.
 

 

Helgen blev mestadels lugn och skön. Vi gjorde en snabbtur till Piteå, men det kanske blir ett annat inlägg. Vi har fixat lite utomhus - dvs rustat inför vintern. Annars har jag gjort det vanliga, dvs tvättat, handlat och lagat mat, men vi har inte städat..
 
Nej nu kryper jag ned i säng och vaggas till sömn av regnet som smattrar mot rutan och vindarna som viner. Mysigt!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Ja, nu övergår nog hösten snart i vinterkyla.

Nattens vind och regn var INTE mysig, höll mig vaken halva natten, somnade vid 03.30 när det lugnat ner sig lite.

2011-10-10 @ 08:21:46
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Är rädd att den delen av hösten som är finast, snölösa kyliga soliga, regnar bort! Vad fina lövbilder!

2011-10-10 @ 08:57:42
Postat av: Lena

Härliga höstbilder!

svar: Sonen åker till frita med oss på morgonen. Ibland går han hem själv med egen nyckel så att han är hemma kanske en timme själv innan jag kommer hem.

Det är ju dags att börja öva lite så att man ser att det fungerar. För han får bara vara på frita tills juli i år.

//Lena

2011-10-10 @ 18:33:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Syrran

Ja det var vackert i söndags. Härliga höstbilder!! Speciellt den med alla de gula bladen på marken.



Lade mig tidigt då det är så mysigt att lägga sig när det regnar. Vaknade dock av ett riktigt oväder (blåst och regnsmatter mot fönsterrutan) vid ett. Skönt att inse att det ännu var flera timmar kvar innan uppstigning. Speciellt då jag trodde det började vara dags att kliva upp.

2011-10-11 @ 06:19:29
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hösten bjuder iallafall på massa fina färger ;)

Men imorse fick jag skrapa bilen...snart är det vinter brrrr



Kram

2011-10-12 @ 13:07:38
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0